Insighturi GPeC Summit, 26 Septembrie 2022 (1): Stejara Pircan, Senior VP eMAG

Iată câteva idei reieșite din primul speech al GPeC SUMMIT din 26 Septembrie – fireside chat-ul dintre Stejara Pircan, Senior VP eMAG și Andrei Radu, CEO & Founder GPeC pe tema Provocărilor și Oportunităților industriei de E-Commerce în contextul actual:

  • Specificul anul 2022 s-a văzut în creșterea accelerată în beauty, sport, wearables, fashion – tot ce a ținut de ieșit din casă & outdoor cu familia
  • Comenzile au fost în creștere cu 10 – 15% – tendința previzionata a se menține până la final de an
  • Valoarea (din punct de vedere preț mediu) este mai mică decât pentru categoriile care au crescut în anii trecuți, ca atare deși crește nr comenzilor, valoarea este mai mică overall – o creștere de 5 – 7 % în valoare.
  • Categoria electro IT – produse de folosință îndelungată ptr casă, Home & deco – au scăzut
  • Categoriile „telefoane mobile” & tot ce ține mobilitate sunt în creștere
  • O estimare a valorii pieței de ecommerce: o creștere de 5 – 7% a valorii pieței, maxim 10% țînând cont și de Q4 – Black Friday & Sărbători) până la 6,8 mld Euro
  • Provocarea pe termen scurt la nivelul magazinelor – găsirea factrorilor care duc la o creștere sustenabilă pe termen lung
  • Ce își doresc clienții: game variate,oferte promoționale, UX ( shopping oricând, de pe orice device), livrare predictibilă, prețuri mai mici decât în offline
  • Driver de creștere – livrarea la Easy Box
  • Clienții își doresc mai multe promoții, mai multe reduceri
  • Pregătire din timp a stocurilor & parteneriatelor pentru perioada de BlackFriday –

Vă invităm să urmăriți și Interviul cu Stejara Pircan, precum și o prima parte din Interviurile GPeC SUMMIT cu Marian Hurducas și specialiștii în #ecommerce și #marketingdigital prezenți la #gpecsummit, pe 26 Septembrie 2022.