InstaApp: Foloseste infrastructura Instagram pentru a vinde mai mult online în magazinul tău
Fie că le adorăm, fie că ne frustrează, rețelele Social Media fac parte din viața noastră zilnică. Iar azi aș vrea să discutăm puțin, în particular, despre Instagram. Oamenii sunt prezenți pe această rețea. Iar pentru tine, ca antreprenor, aceste statistici se traduc în motivații puternice pentru a folosi platforma în scopuri de branding și comerciale. În special când vinzi produse cu impact vizual. Dar nu numai. [articol realizat de Gomag]
Conform Statista, până în octombrie 2023, în România au fost înregistrați 5.9 milioane de utilizatori Instagram. 54.9% sunt femei, iar mai mult decât orice altă grupă de vârstă, cei între 18 și 24 de ani formează 33.7% dintre utilizatori.
Până la finalul materialului de azi, vom intra în detalii despre procesul de folosire a infrastructurii Instagram pentru a vinde mai mult direct în magazinul tău online. De asemenea, îți voi face cunoștință cu o aplicație dedicată din platforma Gomag care te va ajuta să simplifici mult eforturile acestui proces.
Ești gata?
Cuprins:
- Beneficiile preluării conținutului din Instagram, în magazin
- Alinierea planului de acțiuni pe IG pentru susținerea conținutului din magazin
- Hashtag Funnel
- InstaApp – ce este, cum și de ce să o folosești
În intro am menționat doar câteva statistici pentru România, însă la nivel internațional, Instagram vine la pachet cu cifre mult-mult mai mari. Are peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar, si e considerată cea de-a treia cea mai utilizată platformă socială (pe același loc cu WhatsApp).
Hootsuite ne mai spune că 44% dintre utilizatori folosesc aplicația pentru a face cumpărături, săptămânal, iar GWI spune că 62.4% o folosesc pentru a urmări sau a căuta branduri și produse.
E important să păstrăm un ochi și pe aceste cifre deoarece, cu un magazin online, ai oportunități extraordinare de a-ți extinde vânzările, inclusiv cross-border.
E întotdeauna o opțiune pe care să o iei în considerare, ținând cont, desigur, de bunele practici pentru extindere.
Și-acum, închidem paranteza.
1. Beneficiile preluării conținutului din Instagram, în magazin
Probabil ai văzut în unele magazine Gomag o zonă suplimentară înainte de footer, în care sunt afișate postări de pe Instagram. Uzual, sub un titlul de tipul ”Descoperă [Nume magazin] pe Instagram!” sau ”Urmărește-ne și pe Instagram”
Aceste postări sunt, practic, preluate direct din conturile IG ale magazinelor respective, sau sunt afișate condiționat, în funcție de un hashtag stabilit de antreprenor.
Aplicația care face posibilă acest proces se numește Gomag InstaApp și este disponibilă tuturor clienților noștri.
Dar vom discuta amănunțit despre ea puțin mai târziu, pentru că aș vrea să ne concentrăm mai întâi asupra motivelor pentru care ți-ai putea dori să afișezi postări IG în magazin.
Iată câteva dintre ele:
- Afișezi nativ conținut generat de utilizatori – astfel îți e mai ușor să dovedești credibilitatea magazinului și să construiești o comunitate în jurul lui.
- Crești timpul petrecut pe site – oamenii au la dispoziție mai mult conținut pe care să îl consume, așa că stau mai mult pe pagini.
- Te asiguri că ai în pagini conținut dinamic, mereu actualizat – e un avantaj care te ajută să menții atenția clienților în magazin, dar și un semnal pozitiv pentru Google & alte motoare de căutare (= implicit e un atu pentru SEO).
- Clienții au o modalitate mai personală de a interacționa cu brandul tău – practic, comentariile și feedback-ul din social media pot fi expuse direct în magazin.
- Construiești încredere în mod autentic – postările preluate, in funcție de natura lor, pot funcționa ca dovezi sociale puternice, în toate stadiile pâlniei de vânzări.
- Promovezi brandul și produse cross-sell/upsell – când preiei postările din Instagram ce afișează valorile brandului sau prezintă diverse produse din magazin, ai o cale suplimentară de a le marketa.
2. Alinierea planului de acțiuni pe IG pentru susținerea conținutului din magazin
E crucial să aliniez planul tău de acțiuni și postări pe Instagram, cu planul general de business și marketing al magazinului. De ce? Pentru că doar așa poți obține coerență în întreaga strategie.
Cele două componente trebuie să se susțină reciproc, pentru a nu transmite mesaje disparate sau care se contrazic.
Uite câteva bune practici de care să ții cont:
- Branding consistent
Păstrează aceeași tonalitate, aceleași mesaje și un stil specific brandului tău, atât în postările / strategia pe IG, cât și pe site. Astfel, oamenilor le va fi mai ușor să recunoască semnele companiei, indiferent de locul în care dau peste materialele tale.
Atunci când planifici conținutul de pe IG în funcție de produsele vedetă generale sau produsele vedetă ale fiecărei campanii în parte, vei maximiza impactul acestora. Decizia de cumpărare în site va fi susținută de faptul că omul vede aceleași produse promovate și pe social – și validate de urmăritorii tăi acolo.
De asemenea, dacă promovezi produse complementare / similare cu cele vedetă, acestea pot fi percepute ca opțiuni valide de cross-sell și upsell, stimulând creșterea valorii coșului.
- Sincronizare campanii de marketing
În aceeași ordine de idei, alinierea planului de conținut asigură o sincronizare fără probleme a campaniilor tale, indiferent că e vorba de lansări, campanii tematice, campanii de fidelizare, de remarketing, lead gen și așa mai departe. Sau campanie tip advent, cum vezi mai jos.
Vei reuși să transmiți clienților o poveste coerentă în multiplele puncte de contact, pe multiple canale, pe care aceștia le au cu tine.
- Coerență pentru creșterea conversiilor
Panificarea conținutului din IG în jurul produselor sau a temelor specifice din magazinul online te ajută să transmiți oamenilor percepția că ești profesionist, implicat și merită să aibă încredere în tine pentru a lua decizia în site-ul tău.
În special postările de branding, cu echipa, valorile firmei, povestea ta și diferențiatorii joacă un rol primar pentru a-ți dovedi unicitatea și a da un caracter uman companiei.
- Productivitate extra în operațional
Când decizi să comunici în mod unitar, eficientizezi tot procesul de creare și programare a conținutului. Fie că te ocupi singur de toate sau ai o echipă / colaboratori dedicați, vei reuși să economisești timp și resurse prețioase pentru gestionarea prezenței tale online.
De exemplu, designer-ul nu va mai trebui să facă zilnic câte o nouă variantă a aceluiași banner, deoarece poate crea 2-3 seturi adaptate de la început, ce vor fi folosite pentru transmiterea mesajului principal ales.
- Experiența generală a utilizatorilor
O experiență unitară între contul de IG și magazin asigură clienților satisfacție, pentru că au constant sentimentul de continuitate. Nu interferează cu percepția lor mesaje diferite, care i-ar putea distrage. Așa poți crea o legătură mai solidă între comunitatea ta și magazinul online.
3. Hashtag Funnel
Ceea ce se află în controlul tău aproape 100% e strategia de postare pe Instagram (până la urmă tu decizi dacă vei posta sau nu).
Pe de altă parte, așa cum spuneam mai sus, poți afișa în magazin și postările care au un anumit hashtag. Iar asupra lor nu poți decât interveni într-o anumită măsură.
Noi, la Gomag, am venit așadar cu conceptul de Hashtag Funnel – concept care te ajută atât pe partea de programare a postărilor, cât și la preluare conținut pe bază de #.
Iată-l exemplificat, așa cum procedăm la Gomag:
- Hashtag de industrie: #ecommerce #comertonline #vanzari #business (2-4 hashtag-uri)
- Hashtag de nișă: #platformaecommerce #magazinonline #vanzarionline #afacerionline (3-4 hashtag-uri)
- Hashtag de brand (ce faci tu în industria ta): #vanzarionline #onlinesales (peste 5 hashtag-uri)
- Hashtag de comunitate: #ecommercecugomag #cugomag (peste 5-6 hashtag-uri)
- Hashtag de locație: #romania #baiamare #afaceriromania #ecommerceromania #vanzariromania (4-5 hashtag-uri)
- Hashtag-uri specifice postării: #ecommercenobullshit #carteecommerce #ecommercebook #marketing (5-6 hashtag-uri)
Practic, aceste # te ajută în toate etapele funnel-ului: TOFU – pentru awareness în industrie, tematică și brand, MOFU – pentru atragerea interesului și calificarea urmăritorilor, BOFU – specific pentru comunitatea ta de clienți actuali și fideli.
Noi îți recomandăm să le folosești pe toate în postări, iar pentru preluarea postărilor pe bază de # în magazin să folosești hashtag-ul de comunitate, pe care îl poți stimula.
De exemplu, poți încuraja constant clienții și comunitatea să îl folosească (#numemagazin, de ex.) atunci când postează conținut cu produsele tale, păreri despre magazinul tău, unboxing, produsele în timp ce sunt folosite și așa mai departe.
Le reamintești constant asta prin postări, email-uri post-comandă sau chiar și scrisoarea de mulțumire adăugată în colet.
4. InstaApp – ce este, cum și de ce să o folosești
Bun, acum că ți-am trezit interesul asupra posibilității afișării conținutului din Instagram în magazin, întrebarea e: cum faci, tehnic, preluarea postărilor?
Mă bucur să îți fac cunoștință cu aplicația Gomag InstaApp, ce simplifică tot acest proces.
Practic, InstaApp te ajută să valorifici conținutul din Instagram în magazin, pentru a câștiga toate beneficiile pe care le-am exemplificat mai sus.
Cum funcționează?
Afacerea ta trebuie să aibă, în primul rând, un cont business de IG, conectat la pagina de Facebook (integrarea se face pe baza contului tău personal de Facebook, de care sunt legate pagina de business FB și contul IG pe care vrei să îl conectezi).
Găsești aplicația InstaApp în contul tău Gomag, secțiunea Gomag Apps – este disponibilă gratuit, inclusă în abonament, pentru toți clienții noștri.
Mai departe, pentru activare urmărești pașii din Help Gomag, care, în mare, arată așa:
- Click pe butonul Login Facebook, după care ești direcționat(ă) spre acordarea permisiunii și selectarea conturilor pe care vrei să le conectezi.
- Apoi faci setarea aplicației prin feed postări sau hashtag.
Simplu, nu?
Aplicația îți spune exact ce ai de completat, iar ce îți rămâne de făcut este să decizi ce anume vrei să preiei + condițiile de control: dacă vrei cele mai recente sau cele mai populare #, în ce limită, sub ce titlu, unde să fie afișate, cât timp (dacă e cazul) și prioritate.
Mulți dintre clienții Gomag folosesc InstaApp încă din prima zi de lansare a aplicației, în nișe precum bijuterii, decorațiuni, produse Baby & Kids, cadouri, dar și fashion sau produse alimentare.
Așa cum spuneam și mai sus, aplicația este valorificată la maximum atunci când ai și o strategie controlata pentru postări sau hashtag-uri, și, foarte important, ai un conținut interesant, atractiv vizual.
Ești gata să dai și tu un nou scop conținutului din contul tău business Instagram?
Dacă vinzi cu platforma Gomag, e momentul perfect să testezi aplicația InstaApp în magazinul tău. E foarte simplu de activat și funcționează pentru câtă vreme dorești.
Folosește infrastructura Instagram pentru a vinde mai mult în magazinul tău online. Conținutul IG nu mai trebuie să rămână doar acolo, odată ce l-ai postat. Poate fi valorificat pe zona comercială, în site.
Acum știi exact cum.
Îți reamintesc de asemenea că, la fel ca orice altă tactică de marketing, vei reuși să îți dai seama care e adevăratul impact al acestei aplicații abia după ce trece o vreme. Așa că acordă-i timp să își facă treaba pentru tine.
Spor la aplicat informațiile și spor la vânzări!