Zodiacool.ro: mobilul rămâne principalul dispozitiv de cumpărături
Zodiacool.ro este înființată din 2017 prima dată fiind editorial de specialitate, apoi magazin online, având publicate până în prezent peste 30.000 articole de specialitate din știința feng shui, astrologie și numerologie.
Încă din anul 2021, magazinul Zodiacool.ro s-a numărat printre magazinele câștigătoare la Gala Premiilor eCommerce – la diferite categorii, an de an, în urma înscrierii în programul GPeC Proficiency. Echipa se bucură de 3 premii mari: cel mai bun magazin online Professional, locul I la categoria Bijuterii și cadouri și Best Mobile Practice, premii obținute timp de 2 ani consecutivi la GPeC. Anul acesta a acumulat cel mai mare punctaj la categoriile Experienced și Cadouri și Bijuterii.
Am stat de vorba cu doamna Diana Dimitriu, fondatoarea Zodiacool.ro despre anul 2023 și despre ce înseamnă participarea la GPeC Proficiency și impactul în business.
1. Cum au evoluat vânzările anul acesta pentru Zodiacool.ro comparativ cu 2022 (și comparativ cu anii de pandemie)?
DD: Anul acesta, vânzările noastre au înregistrat o scădere comparativ cu anul precedent, dar o creștere față de anii pandemiei. În plus, am observat o creștere a valorii coșului de cumpărături pe măsură ce am implementat strategii de marketing mai eficiente, am adus produse noi și am făcut experiența cumpărătorului mai captivantă. În special, am identificat nevoile clienților noștri și am dezvoltat produse și servicii care să răspundă cererilor lor.
2. Ati observat o schimbare comportamentul consumatorilor în e-commerce în acest an?
DD: Schimbările în comportamentul consumatorilor din e-commerce sunt evidente în contextul evoluției tehnologice și a adaptării la noile tendințe. Anul acesta, am remarcat câțiva factori ar putea fi relevanți: mobilul rămâne principalul dispozitiv de cumpărături, consumatorii sunt interesați de a avea o experiență de cumpărături online relevantă căutărilor și cautarea informațiilor în recenzii pentru luarea deciziilor de cumpărare.
3. Cum a evoluat valoarea medie a comenzii anul acesta ținând cont de inflația destul de ridicată și de scăderea puterii de cumpărare? Sunt clienții mai ponderați în achizițiile pe care le fac?
DD: Valoarea medie a comenzii a crescut anul acesta și deși vânzările totale au scăzut, este notabil modul în care aceasta a evoluat în contextul inflației și al scăderii puterii de cumpărare. Clienții par a adopta un comportament mai ponderat în achiziții, având în vedere creșterea prețurilor și limitarea resurselor financiare disponibile. Cu toate acestea, pentru noi creșterea valorii medie a comenzilor nu a însemnat o creștere a volumului de cumpărături al clienților, ci mai degrabă o tendință de achiziționare a unor produse mai scumpe dar cu reducerea frecvenței de cumpărare.
4. Costurile de marketing cresc de la un an la altul (CPC), iar campaniile performează mai slab ca în trecut odată cu aglomerarea pieței de e-commerce. Care sunt pentru voi cele mai eficiente canale de marketing?
DD: Folosim mai multe canale de marketing, dar pentru Zodiacool cele mai eficiente sunt: marketingul de conținut, social media și reclame plătite. Crearea și distribuirea conținutului de horoscop și feng shui atrage și menține atenția vizitatorilor. Avem astrologi profesioniști și master feng shui certificat la IFS, ceea ce ne permite să furnizăm conținut de calitate atât pe site cât și pe e-mail.
5. Cum a ajutat programul GPeC Proficiency magazinul/ business-ul vostru? Dar oamenii din echipa?
DD: Programul GPeC Proficiency a contribuit la notorietatea magazinului zodiacool.ro și la formarea profesională continuă în domeniul comerțului electronic a echipei strategice din agenția de marketing Artvertising. Accesul la experiențele cu traineri strategici și aplicarea practică a informațiilor dobândite în sesiunile 1:1 din cadrul acestui program reprezintă un avantaj major pentru evoluția echipei. Vom participa din nou anul viitor și recomand magazinelor online să se înscrie în programul GPeC Proficiency pentru a beneficia de recomandările personalizate a specialiștilor, pentru a crește vizibilitatea afacerii.