Modelul de creștere SEO pentru eCommerce (1): cum automatizezi optimizarea magazinului tău online

Când reclamele plătite sunt autoturisme rapide  – pe care trebuie să le alimentezi recurent, pentru ca ele să te ducă unde vrei, SEO e mai mult ca un sistem energetic al casei, bazat pe energie regenerabilă. 

Inițial, va trebui să investești mult efort și niște bani ca să pui lucrurile în ordine. Dar, după un anumit punct, îți aduce rezultate bune fără prea mare investiție.

Vezi tu, fiecare dintre cele două tactici, SEO și ads, au rolul lor în ecosistemul de marketing. Folosite împreună, se pot sprijini reciproc în varii feluri, chiar dacă nu au neapărat influență directă una asupra celeilalte.

În goana după trafic și după clienți, mulți antreprenori ignoră partea de optimizare organică.

SEO, însă, e în continuare relevant.

Conform Backlinko, mai puțin de 1% dintre utilizatori accesează pagina 2 din Google. Procentul real e undeva la puțin peste 0.60%. Iar primul rezultat organic atrage, de obicei, de 19 ori mai multe click-uri decât primul rezultat plătit (First Page Sage).

O altă statistică interesantă e că acele conținuturi care depășesc 3000 de cuvinte obțin rezultate mai bune (GrowthBar SEO). Mai precis, de 3 ori mai mult trafic, de 4 ori mai multe distribuiri și de 3.5 ori mai multe backlink-uri, versus conținutul de lungime medie.

E interesant, pentru că pare un consens general că lumea nu mai consumă conținuturi lungi.

Pe de altă parte, contrar a ceea ce ne spuneau până de curând bunele practici, introducerea unui cuvânt cheie în meta titlu are aproape zero legătură cu o rankare mai bună (conform Backlinko). Contează percepția titlului, iar un titlu cu o percepție bună are un CTR cu 4% mai mare.

Din punct de vedere local SEO, cei care au un profil Google Business complet au peste 70% mai multe șanse să obțină o vizită a clientului și 50% mai multe șanse ca acesta să cumpere.

50% dintre consumatori spun că găsesc noi branduri folosind Google.

Dar nu ai intrat azi aici pentru a citi doar statistici.

Așa că te invit să rămâi alături de noi pentru a descoperi idei practice despre ce anume înseamnă modelul de creștere SEO pentru eCommerce și cum îl poți implementa automat pentru a optimiza magazinul tău online.

SEO pentru eCommerce: nu doar trafic, ci și lead-uri & vânzări

O bună pare din discuțiile SEO se învârt în jurul traficului. Până la urmă, cu cât e mai vizibil magazinul tău online în rezultate la căutare, cu atât mai mulți vizitatori atrage.

E o preocupare validă, deoarece știm cu toții cât de mică este rata medie de conversie în România.

Însă nu tot traficul e la fel. Pentru că nu toți acești vizitatori vor cumpăra. În special, când faci optimizarea concentrându-te pe căutările informaționale.

SEO pentru eCommerce pune un mare accent pe intenția comercială din spatele căutărilor, astfel încât să atragă vizitatori calificați pe care magazinul să îi convingă să parcurgă mai rapid etapele pâlniei de vânzări și să facă o achiziție.

Așadar, un prim pas este să ne schimbăm perspectiva și să pornim strategia de optimizare mai degrabă de la obiective, decât de la cuvinte cheie. 

Ține cont de faptul că trebuie să existe un echilibru între optimizarea pentru informațional și tranzacțional, astfel încât site-ul tău să răspundă relevant raportat la micro-moment.

Pont! Conform Google, există 4 micro-momente principale:

  • Vreau să știu asta – faza de educare, în care consumatorii caută informații cu privire la subiectele, produsele sau serviciile de care sunt interesați.
  • Vreau să merg acolo – când oamenii sunt interesati de orientare spre o afacere locală, motiv pentru care ai nevoie de optimizare local SEO, existența unei pagini de locație și a unui profil Google My Business.
  • Vreau să fac asta – poate avea loc înainte sau după achiziție. Când utilizatorii sunt interesați de tutoriale și informații ”cum să”.
  • Vreau să cumpăr asta – momentul în care are loc achiziția. Responsabilitatea ta este să asiști vânzarea prin optimizare pentru intenție comercială, recenzii, live chat și recomandări personalizate.

Componentele fundamentale pentru SEO

Înainte să aprofundez afirmațiile de mai sus, hai să ne reamintim împreună care sunt componentele fundamentale în strategia de SEO, specific pentru eCommerce.

  • Cuvintele cheie relevante. Pornind de la cuvintele cheie in jurul produselor, a categoriilor de produs, a brandurilor vândute, până la expresii comerciale (cum ar fi preț, locație, livrare și alte long tails) sau întrebări cu intenție informațională, cărora poți să le răspunzi cu un conținut de tip FAQ sau articolele din blog.
  • SEO tehnic. Include viteza de încărcare a site-ului, structura URL-urilor, sitemaps, fișiere robots.txt și alte elemente necesare pentru indexarea corectă a magazinului.
  • Link building. Rețeaua de link-uri pentru site-ul tău, interne și externe. Link-urile interne ajută la o structurare mai bună a magazinului și o experiență plăcută pentru utilizatori. Backlink-urile pot proveni de la parteneri, colaboratori și alte surse relevante.
  • Optimizarea paginilor de produs. SEO pentru paginile de produs te ajută să structurezi mai eficient conținutul acestora, folosind titluri, intertitluri, descrieri, etichete etc.
  • Recenziile și testimonialele. Un site de încredere va ranka mai sus, așa că asigură-te că permiți încărcarea recenziilor, le ceri constant și răspunzi relevant acestora.
  • Conținutul de calitate. Începând de la descrieri complete de produs, descrieri în paginile magazinului, până la landing pages, articole pe blog, ghiduri și tutoriale în pagini statice.
  • Optimizarea imaginilor. Redimensionează și comprimă imaginile de dimensiuni mari, pentru că acestea afectează timpul de încărcare. De asemenea, acordă denumiri descriptive imaginilor care, dacă vinzi cu Gomag, vor fi preluate automat și în Alt-text (alt tag).
  • Social Media. Activitatea pe rețelele de socializare te ajută să consolidezi autoritatea brandului și reputația publică, să crești traficul în magazin și să generezi backlink-uri.
  • Optimizarea pentru mobil. Nu toate site-urile care rankează bine pe desktop își păstrează aceeași poziție si pe mobil. Ține cont de bunele practici pentru a afișa conținutul diferit pe mobil pentru a putea fi consumat comod, renunță la popup-uri și optimizează pentru căutările vocale.
  • Monitorizarea magazinului. Pentru că SEO este un proces continuu, monitorizează evoluția magazinului în motoarele de căutare, corelat cu metricile tranzacționale ale acestuia.

Pentru a face SEO pentru eCommerce, toate aceste componente vor trebui folosite în mod unitar astfel încât să obții un plan clar de optimizare, pornind de la obiective.

  • Ce vrei să obții prin optimizarea generală a magazinului?
  • Ce vrei să obții prin optimizarea paginilor de produs?
  • Ce vrei să obții prin optimizarea paginilor de categorie?
  • Dar a articolelor de blog?

Stabilirea, în primul rând, a obiectivelor te ajută să ai o direcție clară pentru eforturile tale de SEO, să acționezi aliniat cu obiectivele de business, să prioritizezi în funcție de importanța strategică și să ai niște așteptări realiste în privința timpului și efortului necesar pentru a obține rezultate.

După ce ai făcut acest pas, începi să optimizezi componentele conform planului tău de SEO – 1) Analiză și cercetare, 2) Optimizare onsite, 3) SEO tehnic, 4) Link building și promovare, 5) Monitorizare.

(Chiar dacă le-am pus mai sus într-o anumită ordine, nu înseamnă că vei aplica planul în această ordine. Prioritizezi conform obiectivelor!).

Ei, acum că am ajuns în acest punct, hai să discutăm despre cea de-a doua parte a titlului – aceea de automatizare.

Cum automatizezi optimizarea magazinului tău online

Vezi tu, când ai un portofoliu mare de produse și resurse limitate, partea de optimizare onsite se transformă în Everest. 

Să faci manual meta titluri, meta descrieri si descrieri de pagini pentru fiecare… e un proces care pare infinit.

În acest punct intervine automatizarea. 

Iar cu instrumentele pe care platforma Gomag ți le pune la dispoziție, lucrurile se pot rezolva mai ușor și mai puțin costisitor decât ți-ai imagina.

SEO Avansat este o aplicație dezvoltată inhouse la Gomag care îți permite să intervii automat în componenta de optimizare onsite, folosind inclusiv variabile pentru personalizare. 

Practic, creezi diverse reguli ce țin de meta tags și conținut, care se vor aplica automat în paginile de produs sau cele de categorie.

Variabilele disponibile, cu care poți experimenta sunt: denumirea categoriei, prețul minim, numele de marcă, variabilă atribut, variabilă filtru etc

Odată integrate în text, acestea se completează automat conform informațiilor din magazin, ducând la afișarea unui conținut personalizat pe specificațiile fiecărei pagini în parte.

Avantajul principal? SEO Avansat te ajută să economisești timp și bani.

Dacă, de exemplu, te ocupi pe cont propriu de magazinul tău pentru că ești încă la început sau nu dispui de multe resurse, aplicația îți oferă avantajul competitiv de care ai nevoie pentru a obține și a păstra poziții bune în Google.

Uite câteva scenarii în care SEO Avansat te poate ajuta:

  • Când vrei să optimizezi TOATE categoriile din magazin.
  • Când vrei să optimizezi TOATE categoriile din magazin, însă în funcție de marcă.
  • Când vrei să optimizezi ANUMITE categorii din magazin. De ex., poate au un beneficiu în plus, se adresează unei anumite categorii de audiență, sunt relevante în funcție de sezon etc.
  • Când vrei să optimizezi TOATE paginile de produs din magazin.
  • Când vrei să optimizezi TOATE paginile de produs din magazin, dar în funcție de categoriile din care fac parte.

Ei, ce trebuie să știi e că rezultatele obținute depind, la fel ca pentru orice alt tool, de modul în care o folosești.

Detalierea implementării SEO Avansat în magazin, în articolul următor.

Spor la aplicat informațiile și spor la vânzări!

______________________________________________________________________________________

Autor: Gomag Team