Interviu cu Alice Botnarenco, ALISIA ENCO: Dacă ai ști totul de la început, care ar mai fi farmecul afacerii?

alice-botnarenco-foto-interviu-magazin-ALISIA-ENCO-blog-GPeCPe Alice Botnarenco o cunoaște toată lumea ca Founder Women in Business (Femei in Afaceri), însă de aproape un an de zile Alice a intrat pe piața e-commerce din România cu magazinul online ALISIA ENCO, locul unde găsești cămașa ideală de afaceri. În interviul de mai jos, ne vorbește despre cum a pus pe picioare acest magazin, cum s-a format brand-ul din spatele acestuia, de unde a venit ideea și ce planuri au de viitor. Investiția inițială a fost de 20.000 de euro și, după nici un an de activitate în online, deja au în plan deschiderea primului showroom.

Citește interviul de mai jos pentru a aflat mai multe despre ALISIA ENCO!


 

GPeC: Magazinul ALISIA ENCO a fost lansat în noiembrie anul trecut. Cât de greu a fost să porniți acest start-up în e-commerce? Care au fost investițiile inițiale?

Alice Botnarenco: Se spune că orice început este greu, mai ales când nu ai experiență, dar dacă ai ști totul de la început, care mai e farmecul afacerii?

Este o provocare foarte mare să întru în două domenii noi pentru mine, cel fashion și cel de e-commerce. Chiar dacă nu am toate cunoștințele, îmi place să descopăr pe parcursul afacerii și să învăț. M-a ajutat în schimb experiență de peste 10 ani în antreprenoriat și chiar dacă a fost în alte domenii, foarte diferite de acestea, schema de dezvoltare a unui business este la fel. Am mers întotdeauna pe principiul învățării din greșeli și, chiar dacă m-am lovit de unele momente dificile de-a lungul timpului, nu mi-a fost greu să le depășesc pentru că sunt o persoană care caută mereu soluții. Am început cu 20.000 de euro, pe care i-am investit în realizarea produselor, în magazinul online și în dezvoltarea strategiei de brand.

GPeC: La aproape un an de la lansare, ați depășit obiectivele stabilite?

A. B: Încă de la început, am setat pentru acest business obiective calitative și cantitative și m-am axat pe cele dintâi, în sensul că mi-am propus să le ofer femeilor o experiență, nu doar un produs, care să satisfacă niște nevoi. Am pus pe primul loc dezvoltarea ALISIA ENCO că brand și am investit în această direcție, asumându-mi faptul că rezultatele cantitative vor apărea în faza a doua de dezvoltare.

ALISIA-ENCO-SHIRTS-blog-GPeCFiecare detaliu este foarte bine gândit, de la cămașa în sine, la modalitatea de împachetare, la livrarea produselor, pentru a putea oferi ceea ce ne dorim. Consider că tocmai din acest motiv lucrurile s-au mișcat mult mai bine decât ceea ce mi-am propus, iar obiectivele noastre cantitative au fost și ele depășite. Iar dacă privim feedback-ul primit de la cliente, pot declară cu încredere că suntem pe drumul cel bun.

GPeC: În momentul de fată unde faceți cele mai multe vânzări, în țară sau pe piața internațională?

A. B: În acest moment, produsele ALISIA ENCO se vând mai mult în țară și mă bucur să văd atât de multe doamne ce își doresc o abordare nouă asupra ținutelor business și produse de calitate, acest lucru îmi arată că am înțeles corect nevoia lor de a ieși din tiparele ținutelor business clasice.

Strategia noastră de branding și comunicare merge și către piață internațională, dar aici lucrurile sunt mai diferite și mai dificile. Cele mai multe produse vândute în afară țării au fost realizate pe bază de recomandare, însă sunt conștientă că lucrurile acestea necesită timp, așa că nu voi renunța la acest plan de dezvoltare. Este în target-ul meu să transform ALISIA ENCO într-un brand internațional.

GPeC: Care este platformă social media în care interacționați cel mai mult cu consumatorul, de unde vă luați feedback-ul de la clienți?

A. B: Voi începe prin a spune că, din experiența ultimului an, cele mai multe interacțiuni și cel mai constructiv feedback a venit din offline, de la evenimentele de business la care participăm și unde expunem produsele, dar și de la clientele care au cumpărat produsele noastre și au avut oportunitatea de a le vedea și a le atinge. Am menționat acest lucru deoarece este unul dintre cele mai importante aspecte pe care le-am învățat despre piața de produse vestimentare și accesorii: doamnele își doresc să atingă produsul și să îl probeze.

Revenind la întrebarea ta despre social media, am inclus în strategia noastră de comunicare canale foarte diferite, ne promovăm pe toate în egală măsură, însă comunicăm diferit și interacționăm diferit pe fiecare în parte. Cele mai importante pentru noi sunt, fără îndoială, Facebook, Instagram și, poate părea surprinzător, LinkedIn. Pe Instagram am targetat în principal piața internațională, iar comentariile sunt într-adevăr mai numeroase, însă pe Facebook totul este mai personal și mai personalizat, astfel că și feedback-ul pe care îl primim este la fel.

GPeC: Am observat că ați început o serie de interviuri denumită „Descoperă femeia ALISIA ENCO!”. Poți să ne dai mai multe detalii despre acest proiect?

A. B.: Voi începe prin a prezenta puțin ideea din spatele seriei de interviuri „Descoperă femeia ALISIA ENCO!”, pe care am creat-o deoarece mi-am dorit să le ofer femeilor care aleg să fie creative și să poarte produsele noastre o imagine a ceea ce îmi doresc să reprezinte acest brand pentru ele.

Astfel, 5 femei care au ales să poarte cămașa ALISIA ENCO și care se identifică cu valorile și trăsăturile pe care noi le prețuim, au acceptat să ne răspundă la întrebări și să ne ofere o porție de inspirație din viața lor profesională și din alegerile lor vestimentare. Așa cum ai menționat și tu, primul interviu a fost acordat de Mihaela Rădulescu, owner Innerout, urmată apoi de Cristina Cornaci, owner Avestis Internațional Srl și de Andra Tudor, Senior Expert Sales & Marketing Deutsche Telekom AG. Urmează să mai publicăm încă două interviuri, cu Cristina Micosovici, Executive Manager Level Tour și cu Victorita Dumitrașcu, Inspector de specialitate in domeniul construcțiilor. Fiecare dintre ele se identifică cu o trăsătură ce stă la baza brandului ALISIA ENCO: ele sunt femeile empatice, încrezătoare, autentice, active și pozitive. Bineînțeles, acestea reprezintă doar o parte dintre ele, de aceea vom repeta aceste serii de interviuri și în viitor.

Descopera-femeia-ALISIA-ENCO-blog-GPeC
GPeC: Cât de important este content marketing-ul la ALISIA ENCO?

A. B.:  Deoarece ne dorim să oferim cât mai multe informații utile, atât despre produse în șine, cât și despre materiale, scheme stilistice și alte sfaturi, partea de content marketing este foarte importantă pentru noi, iar în acest moment este în faza de planificare și urmează foarte curând să fie și implementată. În acest moment avem pe site secțiunea Poveștile mele, în care am scris o parte din experiența mea antreprenorială, motivația din spatele brandului, a cămășilor și alte lucruri care îmi doresc să le inspire pe femei și să le ajute în alegerile lor, dar și să înțeleagă mai bine povestea din spatele ALISIA ENCO.

GPeC: Cum distribuiți bugetul de promovare? Care este cel mai performant canal, Google, Facebook, email marketing sau altul?

A. B.: În acest moment, bugetul de promovare se împarte între Facebook și email marketing, cel dintâi fiind mai performant pe partea de branding și awareness, iar newsletter-ul fiind mai potrivit pe partea de conversii.

GPeC: Ce urmează, ce planuri de viitor aveți? Doriți să duceți brandul și în offline sau vă concentrați doar pe magazinul online?

A. B.: Mă bucur că m-ai întrebat, deoarece planurile noastre de dezvoltare sunt foarte mari, începând cu diversificarea gamei de produse și continuând cu deschiderea mai multor magazine în România și în afara țării. Am făcut deja primul pas în acest sens, iar foarte curând urmează să deschidem primul showroom ALISIA ENCO.