Alin Vlad, Heimdal Security: strategia de Inbound marketing trebuie integrata cu cea clasica, de Outbound
Alin Vlad, Director of Online Marketing & Sales la compania daneză de securitate online, Heimdal Security, a oferit un interviu echipei GPeC în care a vorbit despre inbound marketing și despre cum poți realiza o astfel de strategie eficientă. Alin este un vechi prieten GPeC, iar de 2 ani de zile este și blogger oficial al Galei Premiilor eCommerce. Puteți citi textele lui despre inbound marketing și social media pe allinbound.com, un blog de specialitate foarte bine pus la punct. În rândurile ce urmează, vei găsi sfaturi practice, un exemplu de campanie de succes de inbound marketing din România, dar și o listă de tool-uri online de marketing sau e-commerce recomandate magazinelor online care doresc să-și crească vânzările.
În trecut, Alin Vlad a ocupat poziția de Web Content Specialist, apoi cea de Community Manager la BullGuard, un producător danez de produse de securitate. În 2012 și-a început activitatea la Bitdefender, unde a gestionat prezența pe social media a companiei, apoi a primit funcția de B2B Inbound Marketing Manager. Pasiunea lui Alin pentru marketingul online l-a adus și în fața publicului, ca speaker la diverse evenimente de specialitate din România.
Inbound marketing a inceput sa devina un buzzword si in piata romaneasca de e-commerce, desi este un canal aflat in vizor de ceva vreme pe piata internationala. Pentru cititorii nostri nefamiliarizati inca cu termenul, ne poti explica pe scurt ce inseamna inbound marketing?
Ma bucur mult sa vad ca tactici de inbound marketing au inceput sa fie folosite si in strategiile de promovare a companiilor locale. Filozofia este destul de simpla si a aparut in urma modificarii modului in care un consumator raspunde la mesajele de marketing. Tacticile traditionale (TV, radio, bannere online etc) devin din ce in ce mai ineficiente, din cauza faptului ca agaseaza si intrerup flow-ul natural in care utilizatorul consuma continut. Inbound Marketing-ul se rezuma la tactici si strategii care duc la livrarea de valoare clientului sub diferite forme, reusind altfel sa faci parte din acest flow natural, fara a deranja. Dimpotriva.
Ce presupune o strategie de inbound marketing pentru un magazin online si care ar fi etapele, pe scurt, prin care trecem pentru a dezvolta o astfel de strategie?
Etapele unei strategii de Inbound Marketing sunt aceleasi indiferent de industrie: setarea de obiective coerente si de indicatori de performanta relevanti, stabilirea unor buyer personas, crearea de continut de calitate, promovarea strategica a continutului, lead generation & nurturing, inchiderea procesului de conversie si vanzare.
In ceea ce priveste zona de e-commerce din Romania, unde pretul e factorul cel mai important in luarea deciziei de cumparare, este foarte important sa integrezi strategia de Inbound cu cea clasica, de Outbound. Astfel, ele se vor amplifica reciproc, iar efectul de top of mind awareness va fi accentuat. Un exemplu practic ar fi targetarea celor care abandoneaza shoping cart-ul cu o combinatie de tactici de remarketing (Facebook & Google Ads) si lead nurturing prin email unde poti livra continut util care ii poate rezolva partial sau complet problema/nevoia care a dus la alegerea produsului initial.
Ne poti da un exemplu din afara de campanie de inbound marketing in e-commerce sau de brand care si-a focusat strategia pe acest canal?
Voi da un exemplu local, dar care are aplicatibilitate globala. Voi fi subiectiv. Este vorba de Bitdefender, unde la sfarsitul lui 2013 am inceput o strategie de Inbound Marketing pentru Bitdefender Enterprise, unde, alaturi de colegi si cei de la Hubspot, am setat buyer personas si am conceput, implementat is dezvoltat un hub de continut puternic si o serie de funnel-uri de email marketing si CTA-uri dinamice.
Ce tool-uri de online marketing sau e-commerce ai recomanda unui magazin online care isi doreste sa isi creasca vanzarile?
Sunt multe unelte bune. Pentru insights, recomand Hotjar, daca vreti sa economisiti costurile destul de mari ale uneltelor deja arhi-cunoscute din zona respectiva (ClickTale, Crazy Egg sau Qualaroo). Pentru Analytics, recomand Kissmetrics, avand drept backup clasicul Google Analytics. Pentru a livra continut dinamic si a oferi o experienta cat mai personalizata, recomand tool-urile autohtone din zona: Marketizator si Avandor. Iar pentru Lead Generation & Nurturing, puteti folosi o combinatie intre LeadPages si Mailchimp Automation.
Dar, daca aveti un site de e-commerce cu produse premium sau B2B cu un funnel lung de achizitie, recomand folosirea unui tool dedicat de Inbound Marketing, precum Hubspot.
Si daca tot suntem la capitolul recomandari, GPeC recomanda periodic comunitatii sale specialisti in marketing digital si comert electronic demni de a fi urmariti. Ne poti da 3 astfel de exemple (din Romania sau internationali) pe care ii urmaresti si ii recomanzi si cititorilor GPeC?
Liviu Taloi, Jay Baer si Neil Patel.
GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este cel mai important eveniment de comert electronic din Romania, in 2015 sarbatorind 10 ani de existenta. Invitatul special de la GPeC Summit, 11-12-13 Mai 2015, al acestei ediții aniversare este Neil Patel, unul din top 10 marketeri online la nivel mondial, dar și unul din speakerii recomandati de Alin Vlad in acest interviu. Biletele pot fi cumpărate aici la preturi very early bird, pana pe data de 28 februarie 2015.
super articolul