LIVE BLOGGING GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai 2017 (ziua 3, workshop-uri)
A treia zi de GPeC SUMMIT 2017 este dedicată tot workshop-urilor despre strategii inovatoare de conversie, optimizarea ratei de conversie, mobile, Google Analytics și social media, content marketing etc. Consultați agenda completă a evenimentului.
Iată cele mai importante idei de astăzi:
WORKSHOP “STANDING OUT IN CONTENT MARKETING” – MATEI PSATTA (HEAD OF MARKETING VOLA.RO)
– Pentru că a întârziat 10 minute la workshop, Matei a pornit de la un studiu de caz: un site care vinde ceasuri poate să-și promoveze produsele printr-o poveste despre ce implicații are faptul că întârzii.
-Prin content marketing, te poți diferenția prin alte metode decât tehnicile tradiționale de marketing. De aceea, nu trebuie văzut ca un mod de a crește conversiile.
– Traseul teoretic ar fi: eu fac conținut, oamenii îl consumă, apoi cumpără. În realitate, este diferit:
- fac conținut;
- oamenii dau click;
- îți vor ține minte conținutul;
- după o perioadă, se abonează la newsletter sau citesc mai mult;
- începe să aibă încredere în acel site;
- când apare nevoia, se va gândi la tine în primul rând.
– Conținutul informativ prinde cel mai mult; cel amuzant poate contribui la brand awareness.
– Content marketingul nu poate fi conceput ca o campanie. Pe termen lung, nu te vor ține minte utilizatorii, trebuie să ai răbdare pentru a le câștiga încrederea.
– Studiu de caz: un restaurant a anunțat că oferă caracatiță gratis, atunci când s-a pornit urmărirea penală a lui Victor Ponta. În prima zi, nimeni nu a cerut acest lucru, dar a doua zi restaurantul a avut o afluență de clienți foarte mare.
– Ca să ieșiți din „bula” voastră de Facebook, nu stați numai în news feed, mai intrați și direct în paginile de Facebook. Dați like-uri și la pagini ale unor brand-uri care nu vă plac, ca să beneficiați de opinii diverse.
– Orice clip video de peste 30 de secunde este considerat lung. La fiecare 5 secunde, încercați să schimbați ceva în imagini, să fie dinamic.
– Content marketing-ul ar trebui să înceapă printr-o cercetare de piață (ce fac/spun alții, unde „alții” nu sunt doar concurenții tăi, ci în general ce se spune în industrie despre acel lucru). Studiu de caz: site-urile de turism, unde prețurile sunt dinamice din cauza specificității pieței.
– Faceți o analiză internă și plănuiți ce puteți crea și publica pe un an de zile. Studiu de caz: seria „Will It Blend” de la Blendtec. Această discuție se leagă și de format și buget. Apoi, gândește-te cum amplifici conținutul. La final, stabilește KPI pentru a măsura succesul conținutului, nu al business-ului în sine.
– Recomand ca marketing-ul de conținut să fie realizat de oameni dedicați (doi oameni sau mai mulți, depinde de mărimea companiei) care să facă acest lucru în mod constant.
– Nu recomand să creați controverse în jurul brand-ului doar pentru publicitate. În România, este greu pe termen lung să găsești balanța potrivită, mai ales pe subiecte precum orientarea sexuală sau religia.
– Câteva resurse utile: http://contentmachine.com/resources/ (template-uri pentru planul de conținut); http://buzzsumo.com/ (îți va arăta bucățile de conținut sharuite pe orice subiect, funcționează și pe România); https://trends.google.com/trends/; https://feedly.com/; http://www.brat.ro/sati/rezultate.
WORKSHOP “SERIOUS CEO LOOKS FOR SEO FOR SERIOUS RELATIONSHIP” – HORIA NEAGU (DIGITAL MARKETING CONSULTANT)
– Ce nu este SEO:
- o poțiune magică;
- o soluție rapidă;
- o tehnică de obținere a rezultatelor peste noapte;
- o formă de marketing gratuită;
- un task de care se poate ocupa asistenta directorului.
– Putem să ne folosim de harta metroului din București pentru a explica modul în care funcționează Google și cum evaluează un site.
– Cele două mari componente SEO: on-page și off-page (link building și social media).
Horia analizează un model semantic pentru un magazin online care ar dori să-și optimizeze conținutul pentru termenul „mașină”. (astfel, cuvintele relevante ar fi: Mașină > Caroserie > Bujie > Anvelope > Eșapament).
– Google se folosește de modelul semantic pentru a înțelege ce își dorește utilizatorul și pentru a afișa rezultate relevante. De exemplu, dacă vom căuta „movie where guy is pregnant”, Google se folosește de inteligență semantică pentru a afișa rezultatul „Junior (film din 1994). Același rezultat îl afișează și motorul de căutare Bing pentru că funcționează pe principii asemănătoare. Yandex, cel mai popular motor de căutare Rusia, nu se folosește de inteligența semantică atunci când afișează informații. Rezultatele pentru „movie where guy is pregnant” nu sunt relevante.
– Toți cei care folosesc serviciile Google (Gmail, Chrome, Youtube și altele) intră în imensa baza de date a companiei care îi ajută să înțeleagă comportamentul utilizatorilor. Google analizează aceste date și le corelează pentru a oferi informații relevante în căutări.
– Peste tot pe unde noi încercăm să realizăm conținut ne putem folosi de cuvintele cheie și modul în care funcționează Google pentru a ne optimiza conținutul. Tool-uri recomandate: isigraph.com, ubersuggest.io și kwfinder.com.
– Deși în trecut foloseam foarte des Keyword Planner-ul de la Google, astăzi nu-l mai recomand clienților pentru că au început să ascundă tot mai multe informații în ultima perioadă. Nu înseamnă că informațiile oferite nu sunt adevărate, doar că nu mai oferă toate informațiile de care ai nevoie pentru a realiza un keyword research serios.
– Paginile #1 din Google au în medie 1890 de cuvinte.
– Dacă informațiile sunt vechi dar de interes, acestea trebuie actualizate. Articolele pe care le republicăm trebuie să aibă page ranking între #7 și #20.
– Contul de Twitter are beneficii SEO din punct de vedere al lui Google. La nivel internațional Twitter-ul este mai important decât Facebook-ul, în primul rând pentru că este o platformă mai serioasă (sunt mult mai puține poze cu pisici pe Twitter).
– Recomandarea mea este să aveți un cont de Twitter activ chiar dacă în România acesta nu este foarte popular. Puteți chiar să automatizați tweet-urile și să publicați automat conținutul din Facebook; important este să fiți prezenți și pe Twitter.
WORKSHOP “MITURI DESPRE STRATEGIA DE MARKETING ÎN E-COMMERCE” – RALUCA RADU (COUNTRY MANAGER ANSWEAR.RO)
1. Concurența ta nu știe ce face
– Publicul Answear are venituri de la medii spre mari.
– Strategia de marketing trebuie să înceapă cu „cine e publicul meu țintă”.
2. Tehnologia ta nu știe ce face
– Nu spune nimeni că nu trebuie să facem retargetare, dar nu pot lăsa tehnologia să-și facă singură treaba.
3. Agenția mea știe ce face
– Fac SEO, MEO etc., dar nu-mi cresc vânzările. Tu vei fi cel care știe cel mai bine clientul. Oferă acest input agenției.
– Trebuie să am mesaje congruente, indiferent de canal.
4. Dacă ROI nu e pozitiv, nu e bine
– Pentru unii dintre noi, s-ar putea să aibă sens ca acum să pierd niște bani, dar pe termen lung acel client să cumpere, iar ROI să devină pozitiv.
5. Există formule concrete și exacte pentru orice
– Bugetele trebuie adaptate în funcție de scopuri.
6. Nu contează publicul țintă
– Abordările tale vor fi diferite în funcție de publicul țintă, deci evident că va conta publicul țintă. Dar trebuie să-mi cunosc foarte bine publicul țintă.
7. Cu cât voi crește mai mult, cu atât va fi mai ușor să faci marketing super
– De fapt, tocmai atunci când ai mai puțini bani vei face mai bine treaba. Când crești, echipa trebuie să se specializeze.
8. Trebuie să facem și noi [inserează aici super buzzword] pentru că e „ce trebuie” și e prezentul/viitorul
– Dacă face ceva concurența, nu trebuie să fac și eu dacă acel lucru nu se potrivește business-ului meu. Așa ne și putem eficientiza costurile.
9. [Inserează aici super buzzword] e mort, a murit, nu mai funcționează
– Despre SEO, de exemplu: este adevărat că Google indexează conținut relevant, dar nu total adevărat, pentru că este vorba totuși de un robot de căutare. De aceea încă trebuie să-i traducem lui Google anumite lucruri relevante despre site-ul nostru.
10. Anumite canale de marketing nu mai performează, dar performează altele
– Din nou, depinde de publicul țintă.
11. Trebuie doar să-mi refac site-ul și problemele mele se vor rezolva
12. Nu totul se poate măsura
– Totul în marketingul online se poate măsura, inclusiv brand awareness.
13. Nu avem nevoie de brand awareness, trebuie să facem performance
– Până și în performance marketing, contează măsurătorile de brand awareness.
14. Google/Facebook complotează împotriva site-ului meu
– Cât plătești depinde invers proporțional de Quality Score (Google) vs. Relevance Score (Facebook).
15. După ce că SEO a murit, nimeni nu mai dă click pe rezultatele organice
– Peste 80% din click-urile din Google se duc pe rezultatele organice, din cauza fenomenului „banner blindness”.
16. Totul e despre chestii tehnice, creativitatea nu contează
– De fapt, poți chiar seta AdWords să-ți creeze singur textele pentru reclamele tale.
17. Clientul meu mă compară mereu cu concurența
18. Trebuie să fiu mereu mai bun decât concurența
– Când sunt mic, îmi permit să experimentez mai mult, iar greșelile mele nu vor produce dezastre de prestigiu în public.
19. Cetățean cinstit, fără păcate, mă urmăresc periuțele de dinți, pantofii, cuțitele și capsele
– Important este ca în acest proces să se vadă și brand-ul meu. Sunt mai mulți care vând aceleași lucruri, dar un minimum de branding contează.
20. Clienților din România nu le pasă decât de preț, de reduceri și de Black Friday
– Cele mai bune lucruri din lume sunt gratuite, dar nu pe acelea ni le dorim.
– Oferă-le clienților ceva de care să le pese, în plus față de produs: o comunitate, răspunsuri la problemele lor, content marketing etc.
21. Dacă vreau să cresc în vânzări, am nevoie de mai mult trafic
22. Până la urmă contează doar ce vinzi, nu brand-ul
23. Mesajul trebuie să fie altfel, să fie diferit, să iasă în diferență
– Clientului nu-i pasă de fapt de acest lucru. Dar sunt situații când trebuie să fii altfel, într-adevăr, mai ales când un anumit mesaj s-a banalizat; sau poți încerca să fii util.
24. Performance marketing, SEM sunt despre chestii tehnice și nu despre creativitate
25. Banner-ul trebuie să transmită totul, în mod clar și să conțină neapărat logo-ul business-ului
– Dar reclama trebuie să atragă atenția, nu să informeze despre totul.
26. Important e să atragi atenția clientului, să-l aduci pe site și după aceea poate va și cumpăra ceva
27. În online, toată lumea e cu ochii pe tine
28. Nimeni nu citește ce scrii în online
– Nu este așa: fii atent la textele tale și la cifre!
29. N-am nevoie de cercetare, știu eu mai bine ce trebuie să comunic
– Vezi întâi ce caută oamenii, apoi fă campania AdWords.
30. Pe Facebook, video-urile „rulează” fin
– Dar nu investiți în clip-uri video la care nu poți apăsa Mute (butoane de control ascunse)!
– Folosiți subtitrare.
31. Campania de marketing înseamnă ad-ul în sine
32. Nu e mare lucru să faci campanie de Google AdWords
– Nu trebuie să fiu specialist în Google Adwords, trebuie doar să fiu atent.
WORKSHOP “CUSTOMER-FIRST EMAIL MARKETING: TRENDS THAT CAN CHANGE YOUR CONVERSION RATES & CUSTOMER RELATIONSHIPS” – ANDREI GEORGESCU (MANAGING DIRECTOR WHITE IMAGE)
– Modelul de afaceri s-a schimbat mult în ultima perioadă. Astăzi clienții au preluat controlul. De exemplu, avem posibilitatea de a trece peste reclamele care ne sunt livrate pe YouTube.
– Traficul generat nu trebuie separat în organic sau plătit. Gândim conținut și servicii care oferă valoarea clienților.
– Vechiul model de marketing s-a schimbat, iar astăzi punem accent pe marketingul orientat către client.
– Un client cu care lucrăm a înlocuit un singur cuvând („economic” cu „discount”) în mesajul de marketing și a avut o creștere de 30% în doar două săptămâni.
– În timp, utilizatorii își pierd interesul pentru newsletter-ele la care se abonează. Menținem un ritm constant de abonați noi și încercăm să le aducem mereu conținut relevant și atractiv.
– Majoritatea utilizatorilor au mai multe adrese de email. Am analizat bazele noastre de date și am observat că 29% sunt adrese de email principale – verificate zilnic, 70% sunt adrese secundare – verificate la câteva zile – și aproximativ 1% sunt conturi moarte sau nefolosite.
– Trebuie să ne gândim bine la beneficiile pe care le putem oferi în newsletter. Ne dorim ca un utilizator să se aboneze folosind adresa principală de email.
– Recomand să NU puneți butoanele de social media în newsletter. Riscăm să-i scoatem pe oameni din email și să nu reușim să transmitem mesajul dorit.
– Automatizările care ajută clienții: cei care vând fondul de ten Mineral trimit un email clientului cu tutoriale video și informații despre cum trebuie folosit acesta.
WORKSHOP “PAID SEARCH: BEYOND KEYWORD TARGETING – HOW TO USE AUDIENCES & BIDDING STRATEGIES TO UNLOCK VALUE“ – SORIN SFETCU (DEPUTY MANAGING DIRECTOR IPROSPECT)
– În 2010, Google a lansat remarketing-ul, dar acesta a fost îmbunătățit în timp (de exemplu: single tag, rule based și negative audiences).
– Românii în general folosesc cuvinte generice și expresii simplificate atunci când caută o informație pe Google.
– Lucrez cu compania Ikea și am văzut acest brand scris sub toate formele posibile (Ychea, Ikia și multe altele).
– Recomand să folosiți funcția Smart Lists (remarketing + ML).
WORKSHOP “E-COMMERCE DIFFERENTIATION” – BOGDAN MANOLEA (CO-FOUNDER TRUSTED.RO) & GEORGE HARI POPESCU (COMMUNICATIONS SPECIALIST TRUSTED.RO
– Participanții au răspuns la întrebarea ” Care a fost cea mai suprinzătoare interacțiune cu un magazin online?”
– Câteva greșeli frecvente din audit-urile Trusted.ro:
- Informații incomplete despre dreptul de retragere din contract (returnare)
- Confuzie între: gar. legală de conformitate ⇆ gar. comercială ⇆ dreptul de retur
- Pagina de contact nu conține TOATE detaliile despre firmă și de… contact
- Din punctul de vedere al GDPR & datelor personale: lipsesc informații despre ce date colectez, cu ce scop, cine le accesează (inclusiv terții), cum le protejez
– Încercați să le răspundeți cât mai repede clienților la solicitări, colocvial, nu defensiv!
– Exemple bune: Mindblower.ro mizează pe ambalajele deosebite; eMAG mizează pe limbajul colocvial și pe comunicarea permanentă; F64.ro mizează pe raritate și unicitate în faza de check-out; Candytoys.ro își afișează Marca de Încredere în pagina de produs.
– Toți cumpărătorii își doresc încredere și siguranță. Din studiul realizat de GPeC și iSense Solutions, reiese că utilizatorii vor ca magazineline online: să afișeze părerile altor clienți – 45%; să afișeze condiții de garanție și service (84%), politica de returnare a produselor (80%), informații despre cum cumpără și cum plătesc (76%); să fie evaluate de o entitate independentă de încredere – 39%.
– La final, participanții au răspuns la întrebarea: „Dacă voi cumpărați online, ce elemente vă dau încredere să cumpărați de pe acel site?”