LIVE BLOGGING GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai 2017 (ziua 2, workshop-uri – sala Roma)

A doua zi de GPeC SUMMIT 2017 este dedicată workshop-urilor despre strategii inovatoare de conversie, optimizarea ratei de conversie, mobile, Google Analytics și social media. Consultați agenda completă a evenimentului.

Iată cele mai importante idei de astăzi din sala ROMA:

WORKSHOP “USABILITY & CUSTOMER EXPERIENCE TIPS FOR A ROCK-SOLID FOUNDATION IN E-COMMERCE” – ANDREI RADU (FOUNDER & CEO GPEC)

Andrei Radu GPeC SUMMIT– Andrei Radu a început workshop-ul prin a întreba participanții: Ce întelegem prin usability? Pe o scară de la 1 la 10, cât de importantă este partea de uzabilitite pentru un magazin online?

– Există magazine online în România care arată groaznic dar care vând foarte mult. Partea de uzabilitate este importantă, dar nu este totul.

– Scopul unui magazin online este, în primul rând, de a VINDE.

– Timpul până la luarea deciziei de a continua răsfoirea unui site sau de a-l părăsi este din ce în ce mai scurt. Astăzi această decizie este luată în 5 secunde. Dar, acum cinci ani, era de 12 secunde.

– Nu confunda clientul cu expertul care intră pe site-ul magazinului tău!

– De 12 ani, criteriile de evaluare GPeC reprezintă cel mai detaliat ghid public despre cum să ai un magazin online cu reale șanse de succes. Peste 20 de experți în E-Commerce și Marketing Online, membri în Juriul GPeC 2017, vor audita fiecare magazin ținând cont de peste 150 de criterii esențiale pentru un business online: de la Usability, Design, Customer Experience, SEO, Securitate, Mobile, E-Mail Marketing, Social Media, Aspecte Juridice, până la Calitatea Serviciilor magazinului și Loializarea Clienților.

(Înscrie-te în Competiția Magazinelor Online GPeC 2017 până pe 31 mai 2017! Ai fost la GPeC SUMMIT? Caută codul de discount din Bagajul de de Know-How primit la înregistrare.)

– Amazon.com face o chestie foarte deșteaptă cu Amazon Prime. Utilizatorii plătesc un abonament lunar sau anual pentru a fi un membru VIP și pentru a avea diferite avantaje (livrare gratuită, acces la serviciile Amazon ș.a).

– Workshop-ul continuă cu diverse teste de usability – de exemplu, testul cu blur pentru Go Daddy – și sfaturi practice pentru magazine.

amazon.com-captura-de-ecran-2017-gpec-summit-andrei-radu-workshop

– Amazon a simplificat mult site-ul: categoriile nu mai sunt vizibile, trebuie dat click, plaja de căutare este mult mai mare și mai vizibilă și altele. În 2011, Amazon.com era complet diferit. Peste câțiva ani, ar putea arăta precum Google.com – un simplu câmp de search. Atenție, Amazon își permite să facă aceste modificări pentru că este un brand puternic!

 

Valentin Radu - workshopWORKSHOP “HOW TO HACK YOUR RETENTION RATE” – VALENTIN RADU (FOUNDER OMNICONVERT)

– Trebuie să analizezi istoria business-ului tău, ca să vezi cum îți poți păstra clienții.

– De fapt, trebuie să-ți stabilești focusul afacerii tale, iar acesta nu este obligatoriu să fie retenția.

– „Eu cumpăr de 7.000 de lei pe an produse pentru animale. Magazinul respectiv, de la care cumpăr în mod constant, are tot interesul să mă păstreze”. Cam 1% din clienți cumpără de vreo 30 de ori mai mult decât clientul mediu.

Valentin Radu - prezentare

 

 

Valentin Radu - prezentare 2

 

Valentin Radu - prezentare 3

 

– După 6 ani, 90% din venituri sunt de la clienții care revin pe site, la o rată de retenție de 60%.

– „Nu poți să modifici ceea ce nu evaluezi. Dacă nu evaluezi, nu contează”.

– Sfaturi de detaliu pentru a crește rata de retenție a clienților:

Valentin Radu - prezentare 4

 

– Acordă puncte inițiativelor strategice pe care le ai și la final calculează un scor total de impact. Apoi faceți prioritizarea acțiunilor în funcție de acel scor. Ca să ajut oamenii, am creat această matrice creștere în e-commerce: http://resources.omniconvert.com/ecommerce-growth-matrix.

– După ce creezi un model RFM (Recency – Frequency – Monetary value), fă cercetare pentru fiecare segment, apoi tratează „durerile” produselor/serviciilor. Urmează să calculezi cât ar costa să reții un client față de cât ar costa să atragi unul nou. În funcție de buget, fă o listă cu idei (dar nu te opri până nu ajungi la 100 de idei). Pune-le în execuție și analizează impactul. După toate aceste faze, ia-o de capăt!

– Pune-le întrebări clienților despre motivele pentru care nu au plasat o a doua comandă. În acest fel, ajungi la identificarea celor celor mai frecvente probleme. Metode: cercetare pe site; email-uri post-comandă; telefoane personale; reclame de remarketing pe FB după comandă.

– Kit de creare și folosire a unui model RFM: https://blog.omniconvert.com/step-step-guide-building-rfm-model-use.html.

– Oamenii vor ca brand-urile să li se adreseze așa cum fac vecinii. Încercați să le trimiteți scrisori de mulțumire scrise de mână, un cadou surpriză sau ceva simbolic dar de efect.

– Percepția dintre returul gratuit și transportul inițial gratuit este diferită; oamenii se vor bucura mai mult dacă vor ști că pot returna gratuit produsul.

– Arată că ai valori importante în afacerea ta. Studiu de caz: Omniconvert a refuzat un client care vindea arme.

 

“HOW CAN I GET MORE MOBILE ORDERS FOR MY ONLINE SHOP?” – DAN VÎRTOPEANU (FOUNDER BREEZE MOBILE)

Dan Vîrtopeanu– 3 sferturi dintre utilizatori spun că ar cumpăra de pe un site prin mobil chiar dacă acel site nu are o versiune de mobil.

– China deja trece peste PC-uri și vizează doar mobile-ul.

– În România, cam toate conexiunile de telefonie au și Internet, dar încă trimitem multe SMS-uri. Chrome este cel mai folosit brower mobil la noi. Fashiondays, Emag, Vola, Cel au investit cel mai mult în mobile.

– Câteva statistici din raportul Criteo 2016:

Criteo Mobile 2016 - 1 Criteo Mobile 2016 - 2

– Metode de a stimula comenzile pe mobil: mobile media, aplicație mobilă, îmbunătățirea site-ului.

– Avantaje ale aplicației mobile: experiență de utilizator mai bună, plată printr-un singur click, ASO este noul SEO, experiență personalizată și push notifications.

– Provocări ale aplicației mobile: integrarea cu platforma de e-commerce este greoaie, efort mai mare (o iei de la zero).

Ready.mobi este un instrument bun pentru a evalua un site mobil.

– Ca bune practici, luați toate criteriile de jurizare de la GPeC.

– Sfaturi practice: meniu sticky, butoane pe care se poate apăsa ușor, să se poată introduce ușor text și cifre, exploatați cu prudență ecranul mic.

– Zona de check-out este o „boală” în e-commerce-ul românesc. Unii spun că este din cauza platformei de e-commerce care cere prea multe detalii care pot fi introduse foarte greu pe mobil. Poți împărți un formular lung în mai multe ecrane.