Milena Bianca Gîţ, ANSWEAR: Bloggerii de fashion au numai de câștigat în urma programelor de afiliere | INTERVIU

milena-git-answear-interviu-gpec-blog-FOTOMilena Bianca Gîț este Performance Marketing Manager la ANSWEAR.ro și activează în digital marketing și e-commerce de 7 ani. În acest interviu, aflăm informații despre marketing-ul afiliat și cât de important este acesta pentru un magazin online de fashion.

1. Cât de importantă este afilierea în mixul de marketing online pentru Answear?

Când vorbim de o strategie la nivelul de complexitate la care este Answear România, nu avem cum să nu vorbim de afiliere. Mai ales în contextul unui parteneriat solid cu 2Performant și al rezultatelor de fiecare dată foarte bune.

Mai mult, îndrăznesc să spun că marketingul afiliat este un instrument care nu prea poate lipsi din arsenalul oricărui mix de marketing online, ba chiar al tuturor businessurilor care au ceva de câștigat din performanța online.

2. După cum știu majoritatea magazinelor online din experiență, nu este suficient de obicei să deschizi o campanie pe o platformă de afiliere. Care este secretul succesului pentru un program de afiliere al unui magazin online, mai ales atunci când brandul este proaspăt lansat pe piață?

Da, e adevărat, mereu va fi necesar un mix. O abordare integrată a tuturor canalelor împletită eficient cu strategii de marketing și branding solide.

Cu alte cuvinte, pentru un brand necunoscut, cele mai importante sunt beneficiile pe care le oferă afiliaților (un comision atrăgător, premii în urma concursurilor pentru motivarea afiliaților), comunicarea eficientă cu aceștia (newslettere săptămânale, comunicarea promoțiilor, feed-uri de produse dedicate) și construirea unei relații de încredere. Este foarte important ca ei să cunoască core target-ul, tone of voice-ul și povestea brandului pentru ca mai apoi să știe cum să-l prezinte cititorilor.

3. Bloggerii de fashion sunt și afiliați sau sunt 2 grupuri diferite? Cum reușești ca brand de fashion online să creezi și menții o relație cu afiliații?

România nu e UK, Germania, SUA. În alte țări, unde piața este mai dezvoltată și competiția mai mare, e natural să existe mai mulți bloggeri care sunt afiliați. E cumva de înțeles numărul mai mic de aici. Dar prevăd cum din ce în ce mai multe branduri își vor aloca o parte importantă din buget acțiunilor de tip ‘performance marketing’. Și bloggerii de fashion vor vedea că au numai de câștigat în urma programelor de afiliere.

Indiferent de natura brandului, pentru crearea și menținerea unei relații de succes sunt importante comunicarea deschisă și constantă și implementarea unor modificări în urma feedbackului primit de la afiliați. Altfel spus, în zona de fashion contează mult prezentarea noilor tendințe și colecții și materialele grafice puse la dispoziție.

4. Care este durata de viață ideală pentru cookie astfel încât să existe un win-win atât pentru afiliați, cât și pentru magazinul online?

Consider că perioada de recurență ideală este de 30 zile, astfel afiliații sunt încurajați să se concentreze și pe crearea de conținut original.

5. Care sunt principalii KPI pe care îi urmăriți pentru programul de afiliere?

Atragerea de noi afiliați și fidelizarea și răsplătirea celor existenți. Iar din punct de vedere analitic urmărim creșterea vânzărilor, rata de conversie și cost per first order.

SHORT BIO

Milena Bianca Gîț are o certificare în marketing digital de la Digital Marketing Institute și o certificare în Management of Fashion and Luxury Companies de la Universitatea Bocconi din Milano. A lucrat în special cu branduri din domeniul fashion și sport precum ILPASSO, Andreea Raicu, Maigre și SportAddict.ro.


 

Early Bird Blind GPeC 2017Pre-înscrie-te în blind la evenimentele GPeC 2017

Crezi în 12 ani de GPeC? Înscrie-te “în blind” până pe 31 Martie 2017, ora 23:59, iar noi îți răsplătim fidelitatea cu un preț unic – pentru prietenii GPeC.

Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de pre-comandă online de pe site-ul nostru (fie pentru GPeC SUMMIT, fie pentru Competiția GPeC) până pe 31 Martie. Îți emitem factura, o achiți și te-ai asigurat că nu ratezi evenimentele GPeC care te vor ajuta în succesul afacerii tale!