Mobile Commerce: urmatorul pas in comertul electronic

Stim cu totii ca in Romania piata utilizatorilor de smartphone este inca la inceput (in prezent exista aproximativ 2,5 milioane de terminale inteligente), dar in crestere (estima­rile Nokia Siemens Networks arata ca numarul de smart­phone-uri se va tripla pana in 2015, ajungand la 7,5 milioane unitati). Daca ne referim la tablete, volumul de vanzari este si el in crestere. Orange Romania a precizat ca in primul trimestru al anului 2012 numarul de tablete vandute s-a triplat, in comparatie cu perioada similara a anului trecut.

Pentru a urmari consumatorul, din ce in ce mai mobil, a avea o aplicatie dedicata pe iPhone sau Android reprezinta oportunitatea pentru ca brandul sa fie in permanenta in buzunarul consumatorului.

Aplicatiile mobile se inscriu intr-un mix de marketing cu scopul de a sustine o campanie sau de a oferi servicii consumatorului, in mod independent.

Potrivit unui studiu realizat de BuzzCity (retea mondiala de advertising ), 78% din utilizatorii de telefoane mobile au efectuat deja o achizitie prin telefon sau pe o alta platforma mobila.

M-commerce este, deci, pe cale de a deveni o modalitate de cumparare din ce in ce mai utilizata.

Acelasi studiu arata, de asemenea, faptul ca multi consumatori folosesc telefoanele si tabletele lor cu scopul de a se informa despre produsele pe care doresc sa le achizitioneze sau pentru a compara preturile. Tipurile de bunuri si servicii consumate de pe telefonul mobil, sunt similare cu cele consumate pe internet.

Astfel, o aplicatie m-commerce este conceputa ca o sursa suplimentara de venit, in corelatie cu planul de comunicare si arhitectura tehnica a celorlalte canale de vanzare.

Utilizatorii smartphone si tablete pot comanda acum hainele din cele mai recente colectii ale brandurile lor preferate sau isi pot face cumparaturile alimentare, fie ca sunt in autobuz sau chiar la plaja :)

Utilizatorul este in cautarea unei interfate simple si intuitive, dar, de asemenea, sigura.

Odata ce aplicatia este instalata, ea este deseori folosita cu scopul de loializare a clientilor. Sa nu uitam nici de functionalitatea Push Notification (notificarea clientului despre promotiile actuale de exemplu), ce permite interactiunea frecventa cu acesta.

Partenerii GPeC 2012 de la Cronos Mobile ofera expertiza in domeniul m-commerce. Din faza de design a interfetei, concept si proiectare a aplicatiei, programare, pana la optimizarea fluxurilor webservice si mentenanta, Cronos Mobile acopera intregul proces in dezvoltarea unei aplicatii mobile.

Noi zicem sa luati serios in calcul acest nou canal de vanzare (in SUA este deja folosit frecvent), iar daca vreti mai multe informatii despre aplicatiile m-commerce si despre avantajele de a va orienta catre mobile, va recomandam sa luati legatura cu partenerii nostri de la Cronos Mobile, persoana de contact: Silvia Tanase (s.tanase@cronosmobile.com, 0771 674 295)