PayU: Creștere cu 15% a numărului de tranzacții, de Black Friday 2022

PayU estimează că și în ediția de anul acesta a Black Friday, de maine 11 noiembrie, la nivelul pieței de e-commerce se vor achiziționa și plăti online produse și servicii în valoare de aproximativ 510 milioane lei, ușor peste valoarea anului precedent. Pentru cel mai important eveniment de cumpărături al anului, se preconizează o creștere de aproximativ 15% a numărului de tranzacții cu plata online, ceea ce confirmă încă odată interesul românilor pentru acest eveniment, care a intrat într-o etapă de maturizare pe plan local.

Plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 67% din totalul tranzacțiilor plătite în ziua de Black Friday 2022, cu o creștere anuală de 8%, și se estimează că valoarea medie a achizițiilor cu plata în rate se va dubla față de o zi obișnuită. Acest trend este susținut și anul acesta de campaniile cu rate extinse pregătite de băncile emitente, împreună cu comercianții.

Ca și în anii precedenți, cumpărătorii din întreaga lume vor continua să aleagă comercianții locali, în timp ce românii își vor extinde căutarea produselor preferate pe platformele transfrontaliere. Astfel, similar cu 2021, este de așteptat ca aproximativ 9% din totalul plăților online de Black Friday să fie reprezentat de tranzacții efectuate cu un card emis în altă țară, o tendință de altfel constantă în ultimii ani, ceea ce ne indică o obișnuință a clienților din afara țării de a urmări ofertele disponibile în această
zi la comercianții din România.

Alte insighturi legate de Black Friday expuse de cei de la PayU:

  • Creșterea diversității produselor aflate în oferta de Black Friday 2022 este posibilă și ca urmare a dezvoltării segmentului de business de tip marketplace
  • Menținerea trendului ascendent al tranzacțiilor online se datorează încrederii consumatorilor de a achiziționa în ziua de Black Friday
  • Preferintele de cumpărare nu se limitează doar la produse din categorii vedetă precum ITC sau fashion, ci și din alte categorii, precum cafea, parfurmuri&cosmetice, jucării, servicii medicale sau pachete turistice
  • Black Friday reprezintă pentru comerțul online momentul din an când se pot observa cu exactitate preferințele sau comportamentul românilor în materie de achiziții și plăți online.
Maine, 11 noiembrie, Andrei Radu – CEO & Founder GPeC va fi gazda evenimentului live de Black Friday organizat de cei de la PayU – un live de o zi întreagă de la ora 09:00 la ora 18:00. Alături de Elena Gheorghe – Country Manager PayU și alți specialiști din industrie, va lua pulsul BF în fiecare clipă și va dezbate, alături de invitați speciali, tot ce este #eCommerce related  și fiecare moment important care marchează această zi specială. Evenimentul poate fi urmarit aici 
May be an image of 2 people and text that says "Black Friday HUB by PayU Andrei Radu CEO & Founder GPeC Elena Gheorghe Country Manager, PayU România"