Studiu Glami.ro: Românii caută cele mai bune prețuri online la îmbrăcăminte și încălțăminte
Cel mai bun preț rămâne principalul criteriu care-i face pe români să cumpere haine și încălțăminte online. 63% dintre cumpărăturile online de fashion se datorează prețului mai mic al produselor online față la prețul din magazinele fizice.
Glami a studiat piața de fashion online din România și a descoperit principalele tendințe care caracterizează sectorul e-commerce și comportamentul consumatorului.
Piața de fashion online a raportat în 2018 o cifră de afaceri de 2.66 miliarde de lei. Dacă trendul de creștere își păstrează ritmul alert, în 2022 se estimează că ponderea e-commerce-ului va ajunge la 21.3% din total retail și o cifră de afaceri de 4.31 miliarde de lei.
De ce cumpără românii articole de îmbrăcăminte și încălțăminte online
Online-ul oferă posibilitatea de a descoperi cel mai bun preț în fashion. De aceea, mai mult de jumătate dintre români aleg să cumpere articole vestimentare în perioada reducerilor. 50% cumpără online pentru că economisesc timp, iar 49% au spus că se bucură de o selecție mai largă de stiluri decât offline.
Clienții își doresc însă în continuare să vadă și să simtă materialele hainelor pentru a putea decide. Nevoia de a proba modelele face ca 61.82% dintre respondenți să cumpere preponderent din magazine fizice. Ei sunt descurajați și de faptul că trebuie să plătească pentru returul produselor în cazul în care articolele comandate nu le vin bine sau nu se ridică la nivelul așteptat de calitate.
Millennials și Baby boomers au nevoi și așteptări diferite de la un magazin online de fashion. Clienții sub 35 de ani sunt influențați de aspectul vizual al site-ului, au nevoie de informații detaliate despre produse și găsesc utile recenziile altor clienți. Clienții peste 35 de ani își doresc eficiență și rapiditate la livrarea produselor și apreciază cel mai mult faptul că online economisesc timp.
Cross border e-commerce în fashion
Peste 13% din respondenții studiului spun că fac cumpărături online în magazine de fashion din străinătate. Pentru a putea comanda online de la un magazin străin, 81% ar aprecia ca site-ul să fie tradus în limba locală.
Interesul românilor pentru branduri internaționale este în creștere. 13% dintre respondenți au făcut cumpărături în ultimul an din magazine online internaționale precum ASOS.com sau Farfetch.com. Înainte de a face o achiziție, respondenții au vizitat, în medie, 4-6 magazine online de fashion.
Dintre motivele pentru care românii nu comandă din magazine online străine, 47% menționează perioada mai lungă de livrare a produselor, 32% sunt descurajați de costurile mari de livrare, iar 31% găsesc procesul de retur mai complicat.
Studiul Glami are la bază un sondaj realizat în octombrie 2018 pe un eșantion de 2.022 de respondenți din România. Descoperă principalele 3 trenduri care au influențat cumpărătorul român de fashion online în 2018 pe Fashion Research.
Singurul dezavantaj al pietii online este ca nu stii cum iti vin hainele, mai ales daca esti femeie, chiar trebuie sa probezi produsul…si nu doar femeile, si barbatii fac acelasi lucru…
Dezavantajul este marimea, nu sti daca iti vine. Sau daca iti vine nu stii daca iti sta bine. Daca se gaseste o solutie virtuala eu cred ca o sa cumpere tot mai multa lume online.
Sistemul de retur s-a imbunatatit considerabil fata de 2019.