YouTube Ads 2019, de la awareness la performanță. Elisabeta Moraru despre ultimele tendințe la Google

Elisabeta Moraru (Google) - Speaker la GPeC SummitÎn 2019, business-urile online trebuie să treacă printr-o transformare digitală profundă pentru a înțelege nevoile utilizatorilor și a putea prevedea viitorul.

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, ne-a spus la GPeC SUMMIT ce noutăți programatice pregătește Google anul acesta și care vor fi principalele tendințe în marketing online.

În interviul de mai jos vorbim despre următorul pas pe care trebuie să-l facă un e-commerce românesc pe piață și despre noutățile aduse de YouTube Ads.

GPeC: Cum vede Google evoluția pieței de la un an la altul?

Elisabeta Moraru: Aș menționa un aspect la care poate că nu ne-am gândi la prima vedere, dar care este în zona noastră de priorități. Cel puțin pentru 2019 va fi, ca urmare a analizei pe care am făcut-o în ultimii 2-3 ani. Ne-am dori să vedem cât mai mulți oameni din zona de online din România care depășesc granițele țării. Și aș vrea să văd mult mai multe companii care fac export, care beneficiază de o audiență mult mai largă și în felul acesta pot crește mult mai mult. Cred că ăsta este unul dintre punctele pe care momentan le-am văzut ca fiind mai puțin într-o evoluție așa cum ne dorim față de alte domenii în care sigur vedem retailul cum înflorește și care se dezvoltă foarte mult și se diversifică în sub-verticale. Deja am vrea mult mai mult pentru că piața evoluează și ajunge la o maturitate unde, următorul pas trebuie să fie exportul.

GPeC: Ce poți să ne spui despre schimbările majore sau, poate, modalitățile noi de promovare care au fost introduse în 2018 și au avut un impact semnificativ în conturile de Google Ads ale clienților și agențiilor?

Elisabeta Moraru: Pe lângă schimbarea efectivă din AdWords în Ads, cred că sunt o serie de produse, pe toate tipurile noastre de mijloace de promovare, care vin cu o îmbunătățire considerabilă a eficienței pe care o avem. Aș sublinia focusul pe care-l avem în zona de atribuție, deci urmărirea și măsurarea corectă a tot ce se întâmplă cu utilizatorii/cumpărătorii noștri. Dacă ești un advertiser, ai un utilizator, dar și un cumpărător. Deci trebuie să-i privești din ambele perspective.

Mai mult, aș sublinia zona de automatizare. Spuneam că Google este o companie care, în spatele fiecărui produs pe care-l pune la dispoziție, are inteligență artificială. Tot ceea ce înseamnă acest proces de machine learning, care folosește atâtea input-uri de date, poate să eficientizeze mult mai mult rezultatele campaniilor pe care le face un advertiser.

Iar o altă tendință care cred că va crește și mai mult este fix zona de YouTube, care a crescut în capacitatea ei de a oferi performanță, nu doar ca zonă de branding, de awareness. Cred că este ceva ce, pentru anul viitor, va fi cu atât mai importantă și noi vom avea mult mai mult grijă de ea pentru a o explica mai bine.

https://www.facebook.com/GPeCro/videos/1224363834437118/

GPeC: Într-adevăr, toată lumea probabil se gândea la YouTube Ads ca la un canal pentru awareness sau pentru branding. Pentru vizibilitate și mai puțin pentru rezultate care pot fi măsurate. Cum ar putea fi el folosit pentru performanță dacă am putea să le dăm ceva concret?

Elisabeta Moraru: Eu chiar le-aș recomanda tuturor celor interesați să caute un pic informații despre YouTube Ads for performance, care este o suită întreagă pe care o pot folosi, tocmai în ideea rafinării audienței mult mai bine, a targetării corecte. Iar de aici, următorul pas va fi, evident, delimitarea între campanii pe care le facem pentru branding. Și există posibilitatea unor studii pe care noi le numim Brand Lifts, care permit advertiser-ului să vadă și cât din funnel-ul de considerare al clientului îi aparține, pentru că apoi, partea cealaltă să fie zona de performance, în care targetările pe care altădată le utilizam în zona de display, acum pot fi folosite și pentru YouTube. Nemaivorbind de faptul că există și o serie de formate speciale – n-o să intru în foarte multe detalii tehnice, că-mi dau seama că am intrat deja într-o zonă minată – dar există foarte multe formate și instrumente de targetare care pot fi puse la dispoziție pentru a face performanță.

GPeC: Care sunt principalele trenduri acum în marketing online și la ce ne așteptăm în 2019 de la Google?

Elisabeta Moraru: Eu cred că tendința cea mai interesantă este cea legată de zona de programatic. Îmi place foarte mult cum se dezvoltă partea aceasta și am văzut că România excelează în regiune, adică există o adopție. Și nu vorbesc doar de programaticul de la Google, vorbesc în general de programatic ca instrument de targetare. Cred că va crește foarte mult pe anul viitor.

Dacă ar fi să punem așa, ca să fie un top 3, vorbim sigur de programatic, vorbim sigur de video. Deci zona de YouTube eu aș menționa-o ca fiind relevantă, pentru că vor veni foarte multe produse acolo să completeze ce menționam.

Și, sigur, întotdeauna și-ntotdeauna, zona de Mobile. Vedem o trecere a traficului dinspre Desktop înspre Mobile cam în toate verticalele de business pe care le cunoaștem și, ce este cel mai interesant, iar asta pot spune companiile, zona de conversie efectivă. Începe să se întâmple din ce în ce mai mult în Mobile. Asta înseamnă, cu cât site-ul nostru, business-ul nostru este pregătit să fie în ADN-ul său complet digital și mobil, cu atât va avea o șansă suplimentară să fie agil și să treacă peste acel „de ce eu și nu ceilalți?”.

GPeC: Ce sfat ai avea în încheiere pentru antreprenori. Ce crezi că le lipsește de nu reușesc să scaleze mai repede și unde ar fi loc de îmbunătățiri sau oportunități?

Elisabeta Moraru: Am menționat eu exportul. Mi se pare o oportunitate imensă și cred că e la îndemână. Un al doilea lucru pe care aș îndrăzni să-l menționez este pregătirea aceasta pentru ce va să vină, în sensul în care, povestea despre agilitatea cu care reușești este legată de capacitatea de a înțelege nevoile utilizatorului tău și de a prevedea. Iar asta nu poți să faci decât dacă treci printr-o transformare digitală profundă în ADN-ul companiei, astfel încât să poți să fii pregătit să intuiești viitorul.


Vezi interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de Youtube GPeC pentru a descoperi toate interviurile și clipurile noastre imediat ce sunt publicate.


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Eveniment susținut de: Cora, DHL, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Luigi’s BoxNew Black, Oracle

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Limousine Service: City Limo