Sincronizarea stocurilor în vânzarea online

eCommerce-ul de astăzi este despre multichannel și despre magazine online care trebuie să răspundă cerințelor unor clienți dispersați pe multiple platforme: de la Social Media, până la diferite marketplace-uri populare. Una dintre provocările despre care vom vorbi în acest articol este gestionarea eficientă a stocului și ce caracteristici să ai în vedere atunci când dorești să achiziționezi o soluție de sincronizare stocuri.

Să luăm exemplul unui comerciant care are 100 scaune de birou și le listează în oferte pe 3 canale de vânzare: 

  • pe marketplace-ul A
  • pe marketplace-ul B 
  • pe platforma eCommerce proprie.

Deoarece nu are conexiune între cele 3 platforme, va aloca 50 scaune pe marketplace-ul A, 20 scaune pe marketplace-ul B și restul de stoc, le va aloca pe platforma magazinului lui online.

Dacă vânzătorul nostru ar beneficia de sincronizarea automată a stocurilor, ar putea afișa toate cele 100 produse pe toate canalele de vânzare где взять займ без отказа на карту . După fiecare vânzare, toate canalele sale de vânzare s-ar sincroniza automat și ar afișa doar stocul curent disponibil pentru vânzare. Acest lucru ar permite vânzătorului să obțină cele mai multe conversii fără a risca supra-vânzarea sau overselling-ul.

Un stoc gestionat defectuos poate influența negativ experiența de shopping a clienților și poate duce chiar la banarea brand-ului tău pe marketplace-urile cu care colaborezi, în plus, plătești comision dacă un client a comandat un produs de pe marketplace-ul unde ești prezent și tu nu îl poți pune la dispoziție.

3 Întrebări pe care să ți le adresezi în legatură cu oportunitatea sincronizării automate a stocurilor?

  1. Câte oportunități de a vinde pe mai multe marketplace-uri ai refuzat de teamă că nu faci față muncii manuale de a sincroniza stocuri?
  2. Câți bani ai pierdut până acum din cauza overselling-ului sau a lipsei de stoc?
  3. Ce soluții de sincronizarea automată ai la dispoziție pentru a fi competitiv?

Este bine să eviți problema lipsei de stocuri sau a supra-vânzarii prin implementarea instrumentelor potrivite și la timpul oportun, atunci când activitatea ta nu este foarte dinamică și poți implementa soluții, fără să apară blocaje operaționale.

Retailerii pot sincroniza automat inventarul și pot monitoriza în orice moment cu software-uri ca sistemele de integrare marketplace-uri și ERP (Enterprise Resource Planning), care oferă toate resursele necesare pentru a gestiona un magazin online.

Sincronizarea stocurilor este procesul de captare în timp real a situației inventarului pe toate canalele de vânzare, în timpul desfășurării tranzacțiilor. Pentru aceasta e nevoie să cunoști:

  • Stocul disponibil în timp real
  • Produsele expediate
  • Când să îți completezi stocul
  • Care este viteza de rotație a stocurilor
  • Cele mai vândute produse 
  • Cantitatea de articole disponibilă pe fiecare platformă.

Procesul de sincronizare automată începe cu urmărirea vânzărilor pe platformele unde ești prezent. După vânzare, software-ul actualizează cantitatea/ stocul produsului pe toate canalele și afișează ce rămâne disponibil. Te bucuri de:

  • Îmbunătățirea eficienței operaționale prin reducerea greșelilor umane;
  • Creșterea vânzărilor pe mai multe canale prin sincronizarea inventarului.

Printre cele mai populare resurse de sincronizare automatizată se numără:

Sistemul multi-channel de integrare centralizată a multiplelor canale de vânzare prin API – actualizează stocurile pe toate platformele de vânzare, făcând posibilă afișarea corectă a disponibilității produsului. De asemenea, permite sincronizarea stocurilor, care pot fi monitorizate, prevenind, astfel overselling-ul.

Sisteme de management al inventarului – Software-ul de gestionare a stocului este în sine o parte semnificativă a procesului de sincronizare, deoarece ține evidența tuturor produselor vândute în toate canalele de vânzare online. Prin urmare, dacă utilizezi acest software vei cunoaște disponibilitatea produselor tale, pe toate canalele de vânzare.

Sistemele ERP funcționează în primul rând pentru a gestiona toate resursele investite într-o afacere online. Prin urmare, aceste sisteme joacă un rol crucial în urmărirea și sincronizarea inventarului pe platformele de vânzare.

Caracteristicile pe care trebuie să le ai în vedere când alegi un sistem de sincronizare a inventarului pe mai multe canale:

  1. Comunicare API sisteme multiple pentru sincronizarea stocului Dacă vinzi produsele pe mai multe marketplace-uri și prin magazinul online, soluția IT trebuie să-ți permită pe lângă gestionarea stocului pe un marketplace și sincronizarea cu toate celelalte platforme unde ești prezent prin intermediul API. API (application programming interface: interfață de programare a aplicației) este folosit pentru a transmite bidirecțional date între aplicațiile software, într-un mod formalizat. 
  2. Management-ul comenzilor centralizat și procesare rapidă comenzi este un pas al procesului de sincronizare relevant în evitarea discrepanțelor și a overselling-ului. Trebuie să urmărești, să sincronizezi și să gestionezi comenzile, centralizat, de pe toate canalele. Această funcție îți oferă un avantaj competitiv.
  3. Durata Sincronizării date. Sunt sisteme la care procesul de sincronizare poate dura câteva ore, în timp ce la altele doar câteva secunde. Indicat este să poți alege în funcție de perioade.  Poți alege între sincronizarea la fiecare oră, la fiecare 5 minute, sau în timp real, în funcție de resursele serverului tău.
  4. Actualizarea și colectarea de informații pe toate canalele pe care le utilizezi, pentru vânzarea produsului. Compilarea datelor despre prețuri și caracteristici produse trebuie să se facă rapid, prin API, fără intervenție umană, într-un singur sistem, ca mai apoi să se propage și pe alte sisteme. O modificare a prețului produsului în magazinul online, va modifica prețul produsului în oferte pe toate platformele de marketplace. 
  5. Suport prompt și adecvat – sistemul trebuie să pună la dispoziție suport prin tichete și chat, asistență în cazul unor erori, dezvoltări accelerate.

Gestionarea bună a inventarului este calea spre succes 

  • Economisește bani – Înțelegerea tendințelor stocurilor înseamnă că observi cât și ce ai în stoc, astfel încât să poți utiliza mai bine stocul pe care îl ai. Acest lucru îți permite, de asemenea, să păstrezi mai puțin stoc în fiecare locație (magazin, depozit), deoarece poți extrage informația de oriunde pentru a onora comenzile. Toate acestea reduc costurile legate de stoc și scad cantitatea de stoc care rămâne nevândută. 
  • Îmbunătățești fluxul de numerar – Cu o gestionare adecvată a stocurilor, cheltuiești bani doar pe stocurile care se vând.
  • Crești conversiile și satisfacția clienților – Odată cu sincronizarea stocurilor vei putea afișa inventarul complet și corect pe toate platformele de vânzare, oferindu-ți posibilitatea de a obține mai multe conversii și a fideliza clienții prin seriozitate și transparență. De asemenea, poți reduce prețul produsului tău și crește rata livrărilor. Și asta, pentru că poți evita achiziția produsului la un preț crescut în cazul golirii stocului. Sincronizarea te ajută să realizezi o aprovizionare atentă, la un preț rezonabil și să faci stocuri de rezervă din timp.
  • Livrarea rapidă și eficientă – Sincronizarea stocului înseamnă că vei putea livra articolele comandate în timp util, deoarece magazinul tău va afișa doar stocul pe care îl ai la dispoziție. Ceea ce se așteaptă clienții este să livrezi repede și să oferi produse și servicii de calitate.

Dacă vrei să îți scalezi afacerea, îți recomandăm să ai în vedere integrarea soluții de sincronizare automatizata a stocurilor în strategia afacerii tale, pentru a-ți maximiza vânzările și veniturile, strategie ce sa va dovedi profitabilă pe termen lung. 

O platformă care și-a demonstrat eficiența în diverse puncte ale automatizărilor necesare unui flux corect de eCommerce este și easySales, soluție adoptată tot mai des de afacerile online din România și din regiune.

________________________________________________________________________________________

Autor: Diana Meteș – Manager Marketing și Consultant easySales

Din anul 2019, Diana s-a implicat activ în lansarea, promovarea și creșterea start-up-ului pe tehnologie easySales – o platformă SaaS populară și accesibilă de management automatizare și centralizarea activităților de eCommerce. Pasionată de lumea antreprenoriatului și de soluții tehnice pentru eCommerce eficient, promovează easySales, scrie articole pentru educarea pieței de eCommerce și surprinde povești inspiraționale ale antreprenorilor.

Peste 12 ani experiență în marketing, banking și proiecte de finanțare Start-up-uri& IMM pentru companii ca: Banca Transilvania, CEC Bank, Agenția pentru IMM – Ministerul Economiei. Diana este convinsă că un business sănătos are nevoie de angajați deschiși care să implementeze soluții de automatizare și digitalizare în companiile lor.