Cele mai importante idei de la GPeC Summit (27-28 mai 2019)

GROWTH este cuvântul cel mai potrivit pentru a descrie GPeC SUMMIT, fie că este vorba de “Personal Growth” sau de “Growth Hacking Practical Tips” pentru afacerea ta online. Am selectat cele mai HOT topic-uri și specialiști internaționali și români cu o vastă experiență în e-commerce și marketing online, pentru ca tu să înveți doar de la cei mai buni.

Iată cele mai importante idei din prezentările speaker-ilor, din 27 mai 2019, de la GPeC Summit la Teatrul Național București.


BIG DATA AND E-COMMERCE SEARCH MARKETING – WIL REYNOLDS (FOUNDER SEER INTERACTIVE)

> 1 milion de cuvinte-cheie, 1 milion de bucăți de conținut și 110.000 de domenii analizate.
> Cum să-ți super-activezi eforturile tale competitive, de conținut și de SEO, în timp ce găsești oportunități pentru o activitate PPC și mai intensă.
> Google face bani din click-uri pe rezultate irelevante, din investiția ta în Ads. De obicei, le ignori, pentru că sunt puține de-a lungul unui an. Această parte din afacerea lui Google este egală cu valoarea lui Starbucks sau a lui McDonald’s. >> Exemplu: căutarea “turkey” pe Google aduce rezultate și despre țară, și despre curcan.
> Google nu ne oferă rezultate despre căutările prin voce, dar cuvintele-cheie apar în analize. Trebuie eliminate din acestea cuvintele de tip misfires, ca “Hey Google” și “please”.
> Feed-urile sunt o problemă majoră. De cele mai multe ori, trebuie să crezi că Google îți va sincroniza lista de produse cu cuvintele cheie relevante. Iar toate astea se întâmplă pe banii tăi.
> Utilizatorii nu fac diferența la nivel vizual dintre rezultatele plătite și cele organice.
> Wil recomandă Power BI pentru analize amănunțite. Data Studio nu este destul de robust.


(MY BEST SOCIAL + SEM HACKS) 7 FACEBOOK GROWTH HACKS – DENNIS YU & TANNER LAYCOCK (CEO BLITZMETRICS)

> Îți poți dubla rata de conversie și-l poți transforma pe Facebook într-o mașină de PR, fără să fii programator sau să ai un buget mare sau experiență în marketing.
> Pe Facebook, se cumpără pe baza impresiei pe care ți-o face produsul, pe baza unor clipuri video bine realizate și datorită influencer-ilor (vedete, lideri de opinie etc.).
> Aruncați o privire și la Negative Feedback în analizele de la FB: Hide, Hide All etc.
> Dacă un post merge bine, ar trebui să meargă bine și după ce investești în el, pentru că algoritmul oferă utilizatorilor acel conținut ca fiind asemănător cu ce le-a plăcut deja.
> Încearcă să țintești utilizatorii ThruPlay (cei care au văzut tot clipul sau cel puțin 15 secunde din el).
> Foarte bine funcționează transferul de autoritate – o persoană foarte cunoscută recomandă un produs, deci își transferă autoritatea asupra acelui produs.
> ACC FUNNEL = Awareness (Why?) <-> Know + Consideration (How?) <-> Like + Conversion (What?) <-> Trust. Folosind această schemă, devii un storyteller secvențial.


SIX LESSONS FROM THE TOP 500 – IAN JINDAL (FOUNDER & EDITOR IN CHIEF OF INTERNET RETAILING MAGAZINE)

> În Topul 500 realizat de INTERNET RETAILING MAGAZINE, sunt analizate 11.000 de companii și 140.000 de domenii.
> Compania cu peste 12.000 de magazine în Europa este Royal Mail.
> Puteți descărca rapoartele de la https://internetretailing.net/.
> Serviciile de livrare se dezvoltă constant. Ar fi fost o fantezie acum câțiva ani să te gândești că poți comanda ceva sâmbătă și poți primi produsul duminică.
> O mare schimbare este răspunsul tot mai rapid la întrebările și cererile clienților.
> E-mail-ul n-a murit, el este folosit cel mai mult pentru a mulțumi clienților. Se pretează la texte complexe.
> Nu te baza numai pe Google pentru a-ți crește notorietatea! Intră pe forumuri, mergi la evenimente exclusive, pentru a-ți întâlni clienții.
> Respectă-ți promisiunile referitoare la livrare!
> Nu-ți uita clientul după ce a cumpărat, comunică cu el și oferă-i prețuri speciale la alte produse!


ECOMMERCE GROWTH THROUGH QUALITY – FLORIN FILOTE (EMAG MARKETPLACE DIRECTOR)

> Anul acesta, este estimat numărul de 27.000 de companii care vând produse prin Emag Marketplace, în toate țările în care compania e prezentă.
>> Studii interne Emag:
> 69% dintre clienți nu vor mai cumpăra de la tine dacă nu respecți termenul de livrare promis
> 25% dintre clienții care anulează comenzi fac asta pentru că s-au săturat să mai aștepte coletul
> 68% nu vor mai comanda dacă au avut o experiență neplăcută cu un produs
> 78% consideră că e foarte important să poată urmări traseul coletului
> Există o singură direcție pentru a crește sănătos în e-commerce: concentrează-te pe calitate!


HOW TO SURVIVE IN THE AGE OF AI, VOICE & HYPER-PERSONALIZATION – KARL GILIS (CO-FOUNDER AG CONSULT)

> Să le dai clienților impresia că-ți pasă de ei nu ține de vreun algoritm, ci este rezultatul ADN-ului companiei tale.
> Să nu te concentrezi pe client este cea mai mare amenințare la adresa oricărei afaceri.
> 80% dintre companii spun că se concentrează pe client: doar 8% dintre clienți sunt de acord cu asta (sursa: Bain&Company)
> Cum poți recupera acest handicap? Analizează-ți clienții în profunzime! Află: motivația explicită și implicită, emoțiile lor, cere feedback de la ei și apoi alertează-ți echipa, ca să facă îmbunătățiri în comunicare.
> Concentrează-te pe problemele și situația în care este vizitatorul, mai întâi.
> Adu-ți clienții în starea “Da”, oferă-le unele lucruri gratuite, pentru a-i face să cumpere produse adiacente.
> Nu vorbi pe site și în reclame despre tine, ci despre clienți!
> Elimină temerile și barierele pe care le are sau le poate avea clientul, fă-l să se simtă în siguranță când cumpără de la tine!
> Adoptă atitudinea corectă și pune întrebările potrivite.
> Ține minte că un site este ceva ce oamenii folosesc, nu ceva la care doar se uită. Nu te gândi la scopul site-ului, ci la scopul vizitatorilor de pe site.


SAY HELLO TO RICHARD, THE ROBOT MEMBER OF GPEC ONLINE SHOPS COMPETITION! – CRISTIAN IGNAT (CEO AGGRANDA)

> FACEȚI CUNOȘTINȚĂ CU RICHARD, robotul software care face parte din juriul Competiției GPeC:

> To aggrandize = a augmenta, a extinde.
> Toate beneficiile pe care Aggranda le oferă sunt despre amplificarea lucrurilor importante pentru tine: timpul, productivitatea, eficiența, motivația echipei, scalarea, calitatea. Aggranda creează timp în business-uri și în viața oamenilor.
> Aggranda crează timp în companii și în viețile oamenilor, cu ajutorul roboților software prin tehnologia RPA și platforma UiPath.
> Un robot software poate prelua task-urile repetitive dintr-o companie și reduce erorile la zero. Vorbim de task-uri simple, dar care se repetă de sute sau chiar mii de ori în fiecare zi.
> O problemă principală în multe companii sunt task-urile repetitive, care nu aduc valoare oamenilor care le fac. Aceste task-uri sunt de regulă foarte plictisitoare și duc de cele mai multe ori la erori umane. Din cauza volumului mare de task-uri repetitive, apar erorile umane. Dacă cineva face același lucru 8 ore pe zi, este aproape imposibil să nu greșească.
> Companiile scalează mai greu deoarece depind de resurse umane, iar resursele umane sunt din ce în ce mai greu de găsit și motivat.
> Cele mai mari platforme pe care se dezvoltă roboți sunt într-o creștere spectaculoasă, după cum se vede și în trend-ul căutărilor pe brand.
> Se spune că un robot software are ochii și mâinile unei persoane. De exemplu: poate citi PDF-uri, poate citi documente în format fizic, se poate loga în aplicații, poate trimite email-uri.
>> Beneficiile unui robot software sunt următoarele:
> Eliberează oamenii de muncă repetitivă și creează timp care poate fi folosit pentru analiză și interpretare de date etc.
> Reduce erorile umane – un robot are accuratețe de 100% pe task-urile repetitive.
> Costul unui robot este între 20-33% din costul unei persoane.
> Un robot poate face de 3-4 ori mai mult decât o persoană.
> Un robot se apucă imediat de lucru, dacă primește un task în afara orelor de program (exemplu: dacă o persoană aplică online pentru un credit în weekend, scoring-ul se poate face automat de către un robot, în loc să fie făcut luni de o persoană).
> Un robot reduce fraudele.


DIGITAL MARKETING IS DEAD. ARE YOU READY FOR WHAT’S NEXT? – JONO ALDERSON (SPECIAL OPS @YOAST)

CINCI lucruri care arată că tacticile și strategiile încep să nu mai funcționeze:
1. Distanța dintre brand-uri și platforme devine tot mai mare;
2. Devenim dependenți de publicitatea plătită și marketing prin conținut (și poate că acest conținut e doar un alt mod de a cumpăra vizite de la alte platforme);
3. Intrăm în era conținutului distribuit. Consumatorii nu vor mai vrea sau nu vor mai avea nevoie să vă viziteze site-ul, pentru că vor găsi produsele pe alte platforme – Facebook, Instagram etc.;
4. Avem nevoie de un nou model de marketing;
5. Sunt tot mai puține ocazii când ne putem întrerupe din ce facem pentru a cumpăra online. Toate campaniile de marketing și publicitate presupun o întrerupere din partea mea.

> Pe măsură ce vom folosi mai mult asistenții vocali și chat boții, aceste sisteme vor decide ceea ce noi nu vedem.
> Trebuie să-ți influențezi pozitiv clienții înainte să-și exprime nevoia. Trebuie să creezi centre de date pe care aceste sisteme le pot vedea și citi.

Ce poți face:
1. Familiarizează-te cu tehnologiile care schimbă Web-ul.
2. Analizează cum schimbă asta așteptările și comportamentul consumatorilor.
3. Pregătește-te pentru o lume în care marketing-ul va influența preferințele presupuse.
4. Începe să optimizezi pentru experiențe care aduc brand currency.


WHAT REALLY MATTERS: FOCUSING ON TOP TASKS – GERRY MCGOVERN (CEO & FOUNDER CUSTOMER CAREWORDS)

> Ține cont de faptul că tu nu ești clientul tău.
> Nu te baza pe percepția ta, ci fă cercetări despre comportamentul consumatorului.
> Nu gândi ca un designer, ca un antreprenor sau ca un programator, ci gândește ca un client!
> În procesul de optimizare a site-ului, majoritatea companiilor șterg în jur de 50% din conținut.
> Simplifică traseul pe site al vizitatorului, nu-i da mai multe informații decât e nevoie.


CINCI BOLI CRONICE ALE ECOMMERCE-URILOR MEDIOCRE SAU MURIBUNDE – VALENTIN RADU (CEO OMNICONVERT)

“Au trecut 13 ani de când am intrat în lumea e-commerce. În timpul acesta, am fost co-fondator la un e-commerce care a ajuns la 8 milioane de euro venituri anuale, după care a stagnat cu succes.

Am participat la extinderea și apoi la încercarea eșuată de a revitaliza un e-commerce cu 15 milioane de euro și prezență în 6 țări.

Am consultat zeci de e-commerce-uri cu venituri între 0,5 și 500 de milioane de euro și am creat Omniconvert – o tehnologie și echipă de experți care ajută sute de e-commerce-uri din întreaga lume să-și crească rata de conversie.

În toți acești ani, am identificat 5 mari boli ce conduc fie la mediocritate sigură, fie la dispariția de pe piață:

1. Pripita acută > Vrem să facem și noi ca alții, mai ales ca jucătorii mari din e-commerce, fără să ne dăm seama că suntem în ligi diferite și avem alte priorități. Sunt mai multe faze: monitorizează KPI, analizează inițiativele strategice, stabilește-ți obiective strategice, prioritizează, execută.

2. Insuficiența vocală > Trăim într-o eră a experienței. Trebuie să ai o poveste pe care s-o spui cu vocea potrivită pentru brand-ul tău.

3. Featuritis > Mai multe featur-uri nu înseamnă mai mulți clienți. Dacă nu le aliniem la problemele reale ale clientului nostru, ne aliniem noi la piață. Reperul de bază nu e concurentul, ci clientul. Monitorizați NPS și satisfacția clientului!

4. Dataracta > Nu vedem datele așa cum sunt de fapt, există lucruri pe care noi nu le vedem. Măsurați lifetime value! Simptomele bolii nu sunt cauzele bolii. Veniturile nu se identifică cu factorii care le generează.

5. Indiferența fatală > Trebuie să ne pese de ce-i doare pe clienții noștri ideali, ce-i frământă și ce-i animă pe colegii noștri, de ce are nevoie planeta.


1, 2, 3 FOR BETTER MOBILE DESIGN – STEVEN HOOBER (CEO 4OUTH MOBILE)

> E în regulă să folosești meniuri hamburger!
> Știm cum folosesc oamenii smartphone-urile și tabletele și am dezvoltat un sistem de design centrat pe om, pentru a încuraja clienții să găsească și să înțeleagă produsele tale mai bine, încât să se ajungă la vânzare.
> Ecranele tactile nu sunt noi. Avem date despre cum folosesc oamenii dispozitivele mobile. Putem folosi aceste date pentru a crea sisteme de design mai consistente și mai ergonomice.
> Mobilul nu e desktop. Trebuie să încetăm să îngrămădim conținut de anii ’90 în ecrane mici de telefon.
> Testele făcute cu un anumit scop, la o anumită companie, n-ar trebui să fie generalizate la întreaga umanitate. De exemplu, dacă utilizatorii unui site “scanează” conținutul într-un fel, nu înseamnă că toată lumea face la fel.
> Așteptările sunt diferite în cazul mobilului și al desktop-ului, pentru că mobilul e diferit: e mereu deschis, mereu cu tine, plin de senzori care știu multe lucruri despre tine.


MEASURING & OPTIMIZING BEYOND REVENUE – HANNAH THORPE (FOUNDER & BUSINESS DIRECTOR FOUND)

> Ți-ai setat strategia, ai implementat o platformă de Analytics și optimizezi pentru venituri. Dar vezi întregul tablou? Știi ce-i face pe utilizatorii tăi să fie interesați? Și ce-i face să-și piardă interesul?
> Este timpul să explorezi dincolo de vânzări, tranzacții și ROI și să înțelegi mai bine ce vrea publicul tău, ce gândește și ce simte și care sunt lucrurile care-l dezamăgesc la tine.
> Gândește în termeni de offline uneori, pentru a găsi soluții online. De exemplu, care este în online echivalentul clopoțelului care sună de fiecare dată când intră cineva în magazinul fizic?
> Găsește adevăratul bounce rate. Ține cont de faptul că Google Analytics nu este 100% exact.
> Implicarea în pagină se măsoară prin: adâncimea scroll-ului, timpul petrecut pe pagină, click-uri CTA.


Foto: Alin Dobrin