Black Friday în RO, sfaturi despre conversii de la GPeC SUMMIT, schimbări pozitive în geoblocking
„Vinerea Neagră” în România: vânzări record și site-uri mai stabile
Black Friday 2017 a avut loc în România vineri, 17 noiembrie, unele magazine online oferind reduceri și în weekendul ce a urmat (18-19 noiembrie). Dacă nu ați apucat să achiziționați tot ce vă doreați la preț redus, mai aveți o șansă în intervalul 24-26 noiembrie, când retailerii români pun la dispoziție o nouă rundă de promoții.
> Vinerea Neagră a Prețurilor a adus retailerului eMAG încasări de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu o creștere de 20% față de ediția anterioară din 2016.
> La final de Black Friday, FashionUP, unul dintre principalii retaileri online de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii din România, consemnează o creștere cu 44% a vânzărilor, comparativ cu anul 2016.
> Ideall.ro, unul dintre principalele magazine online de electronice și electrocasnice, a înregistrat vânzări de peste 3 milioane de euro doar în weekendul 17-19 noiembrie.
> În prima zi de Black Friday, 17 noiembrie, Glami.ro a adus partenerilor săi vânzări de 4 ori mai mari față de un weekend obișnuit.
→ Citiți detalii pe blog-ul GPeC
Sfaturi despre conversii, culese de Canopy
Dacă nu ai reușit să ajungi la GPeC SUMMIT în 14-15 noiembrie, iată care sunt câteva sfaturi de care trebuie să ții cont dacă vrei să îți mărești semnificativ numărul de conversii, culese de Mihaela Ciotlăuș (Canopy). Neil Patel a venit cu mai multe exemple de tactici care, odată puse în aplicare, au dus la creșterea semnificativă a conversiilor, chiar la dublarea lor.
Abordarea esențială în relația cu un client, după cum ziceam și la început, e să nu îi cerem imediat să cumpere, să se aboneze la newsletter etc., trebuie să îl cucerim și să îl pregătim pentru procesul de achiziție. Comunicarea personală te apropie de potențialii clienți. O modalitate de apropiere e să incluzi numele orașului în reclamă, în copy etc.
Statele UE s-au pus de acord privind eliminarea restricțiilor geografice în comerțul online
Autoritățile europene au ajuns la un acord cu statele membre pentru a elimina restricțiile geografice în cazul comerțului online, pe tot teritoriul Uniunii Europene, forțând astfel comercianții să vândă clienților din orice țară a UE.
Practic, noua legislație va da dreptul cumpărătorilor să achiziționeze produse și servicii de pe orice website din UE și va interzice companiilor să refuze clienții sau să-i redirecționeze către alte site-uri, doar pentru că sunt dintr-un anume stat membru. Totuși, reprezentanții statelor membre au blocat o măsură adoptată de Parlament care extindea interdicția și la servicii de streaming sau cărți electronice (ebook).
→ Citiți detalii la Euractiv.ro
4 moduri în care IoT poate schimba e-commerce-ul mondial
Odată cu apariția dispozitivelor Internet of Things, cum ar fi oglinzile inteligente (care permit clienților să încerce virtual hainele), această tehnologie ingenioasă a schimbat complet modul în care consumatorii fac cumpărături online. Câteva modalități prin care IoT influențează comerțul electronic.
> Gestiunea stocurilor. Cu ajutorul IoT, devine ușor să urmăriți inventarul. Senzorii IoT și etichetele RFID fac managementul inventarului în timp real posibil, simplificând întregul flux.
> Depozitul. IoT nu numai că ajută la optimizarea inventarului și la reducerea stocurilor insuficiente, dar și la eliminarea stocurilor excesive din depozite.
> Managementul lanțului de aprovizionare. O gestionare neîntreruptă și eficientă este esențială pentru desfășurarea cu succes a operațiunilor de e-commerce.
> Experiența consumatorilor. IoT permite companiilor de comerț electronic să se diferențieze de concurenții lor, în ochii clienților.
→ Citiți detalii la Business 2 Community
Luxemburg pășește în comerțul electronic
Luxemburg a lansat o platformă de e-commerce națională, pentru ca micii retaileri care nu au încă o prezență online să poată atinge o audiență mai largă. Prin această măsură, Ministerul Economiei dorește să stimuleze comerțul urban. LetzShop.lu oferă magazinelor urbane posibilitatea de a-și prezenta produsele într-un magazin online.
Potrivit site-ului oficial, Letz’shop este „vitrina virtuală pentru piața de retail din Luxemburg” și Se adresează micilor comercianți cu amănuntul din Luxemburg care nu vând deja online.
→ Citiți detalii la Ecommerce News Europe