Cât cumpără online românii, planuri de la IKEA, livrări întârziate de sărbători

Iată cele mai importante 5 știri diecommerce generaln comerțul electronic din ultimele 7 zile.

Dacă ați găsit zilele acestea alte informații care merită distribuite, trimiteți-ne un email la adresa echipa@gpec.ro  sau lăsați un comentariu la finalul articolului.

Vă mulțumim!


Cât de cumpărători online sunt românii

Studiu EurostatRomânia este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la cumpărăturile pe Internet, potrivit datelor pe anul 2015 furnizate de oficiul european de statistică Eurostat. Cercetarea are în vedere segmentul de public cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani. Dintre românii din această categorie de vârste, doar 11% au apelat la shopping-ul online; România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană, mult sub media UE, de 53%. Vecinii noştri din UE au stat mai bine decât noi la cumpărăturile online: ungurii – rată de 36%, iar bulgarii – 18%.

Detalii, pe blog-ul TRUSTED


 

IKEA mizează pe Internet

Ikea onlinePână în 2020, IKEA crede că va, dintr-un euro încasat, 10 cenți vor veni numai din afacerea lor online. Vânzările online au depășit 1 miliard de euro pentru prima oară, în acest an, în august, reprezentând 3% din vânzările totale. Compania se așteaptă ca această valoare să ajungă la 10% până în 2020. Până atunci, IKEA își va fi extins vânzările online pe toate piețele, inclusiv pe cea din România. Sistemul de vânzări online este în faza de testare în Irlanda. Din 2016 sau 2017, sistemul va fi extins în toată lumea.

Internet Retailer are amănunte


De sărbători, se livrează mai încet

livrari sarbatoriUn studiu realizat pe 130.000 de consumatori arată că ratele de livrare la timp scad în perioada sărbătorilor de iarnă. Un studiu separat a aflat că se preferă tot mai mult achiziționarea de card-uri cadou, pentru care nu este necesară livrare poștală. Primul studiu a fost realizat de Bizrate Insights, care a analizat rezultatele de livrare ale pachetelor în perioada 1-10 decembrie.

Mai multe despre studiu, la Internet Retailer


 

Cum se caută online cadourile

achizitii pe varsteFemeile şi tinerii născuţi între 1980-2000 intră cel mai des online pentru a căuta oferte speciale şi promoţii de sărbători. Aprox. 22% dintre cumpărătoarele online verifică pe Internet ofertele speciale înainte de a cumpăra fiecare cadou, iar aproape o treime dintre ele (32%) verifică doar câteodată ofertele disponibile. Prin comparație, bărbații caută mereu oferte online în proporție de doar 14%, iar 26 de procente au spus că verifică doar câteodată promoțiile și 15% nu fac asta niciodată. Studiul a fost realizat în luna octombrie de Ipsos, pentru Offers.com.

Citiți în detaliu la Ecompedia


 

România, pe loc codaş în UE la e-commerce

Romania ecommerce UERomânia se plasează pe unul dintre cele mai slabe poziţii din Uniunea Europeană din punctul de vedere al comerţului online, în condiţiile în care doar 14% dintre companiile locale fac achiziţii şi doar 8% dintre firme vând prin platforme de comerţ electronic, faţă de o medie de 17% la nivelul UE, se arată într-un raport al Eurostat, biroului de statistică al UE. România se clasează pe locul 20 din 24 de ţări din UE (pentru care există date) după ponderea tranzacţiilor online din cifra de afaceri a companiilor locale.

Articolul integral, la Ziarul financiar