Din septembrie, Facebook setează campaign budget optimization by default | eMAG dezvoltă un sistem automat de traducere pentru platforma de Marketplace | Ce sunt micro conversiile și cum să le urmărești în Google Analytics

Începem săptămâna cu o întrebare: mai este de actualitate termenul de utilizator (în engleză user) pentru persoanele care folosesc un dispozitiv tehnic sau accesează un site/o aplicație? În relația om-tehnologie, omul era cel care folosea, tehnologia era cea folosită. În condițiile în care tehnologia este construită astăzi pentru a colecta și folosi date despre utilizator, modelul inițial nu mai este chiar atât de simplu. The Next Web dezbate subiectul.

Iată mai jos principalele știri din e-commerce și marketing online care ne-au atras atenția: despre Facebook Campaign Budget Optimization, sistemul automat de traducere dezvoltat de eMAG, personalizare versus contextualizare și micro conversii, plus un joc pentru designeri UI la final.

Facebook Campaign Budget Optimization

1. Din septembrie, campaniile Facebook vor rula în baza setărilor automate din campaign budget optimization. Atât campaniile nou create, cât și cele aflate în derulare vor migra către noul sistem de alocare automată a bugetelor. Facebook promite astfel optimizarea bugetului unei campanii, alocând sume pentru fiecare reclamă din campanie, în funcție de performanță. Brand-urile vor putea seta bugetul total al campaniei și doar limitele minime și maxime alocate pentru fiecare ad în parte, Facebook urmând să distribuie suma în timp real către cele mai performante ad-uri. Facebook a comentat pentru Marketing Land că va oferi în continuare acces la metrici la nivelul ad-urilor, dar că încurajează brand-urile să se concentreze pe metrici la nivelul campaniilor.

2. Facebook cumpără GrokStyle, un start-up care dezvoltă tehnologie bazată pe inteligență artificială. Tehnologia GrokStyle este folosită în prezent în aplicația mobilă IKEA, prin care utilizatorii pot încărca fotografia unui obiect de mobilier, iar sistemul caută produse similare care pot fi cumpărate online. Digital Commerce 360 comentează mișcarea ca parte din strategia Facebook de a folosi tehnologia și angajații GrokStyle pentru a-și dezvolta din punct de vedere AI propriul Marketplace.

3. eMAG dezvoltă un sistem automat de traducere pentru platforma Marketplace, care va facilita prezența seller-ilor cross-border. Business Magazin scrie că principalul element care blochează comerțul electronic în spațiul economic european rămâne fragmentarea lingvistică. Sistemul va putea traduce automat titlul, descrierea și caracteristicile produselor listate din limbile vest-europene (engleză, franceză, germană, italiană) şi est-europene (poloneză, maghiară, bulgară) în limbile ţărilor în care platforma eMAG Marketplace este disponibilă.

4. Marile companii digitale s-ar putea întoarce la contextualizare în locul strategiilor de personalizare. Potrivit ultimului studiu RSA, 83% dintre consumatori consideră că nu este etică utilizarea datelor lor personale pentru a primi reclame personalizate. De asemenea, 76% dintre subiecții studiului consideră neetică practica marilor companii de a colecta date pentru a crea fluxuri de știri personalizate în social media. Pe fondul scandalului Facebook din Germania, Forbes scrie că giganții digitali ar putea alege să se întoarcă la un anumit nivel de contextualizare în viitor, în locul personalizării, care, se pare, nici nu este chiar atât de performantă, potrivit Ad Contrarian.

5. Ce sunt micro conversiile și de ce ar trebui să le urmărești în magazinul tău online? Care dintre următoarele acțiuni de pe un site pot fi micro conversii: adăugarea unui produs în coș, abonarea la newsletter, răsfoirea unor pagini ale site-ului, un comentariu la un articol, un share în social media, descărcarea unui e-book, urmărirea unui clip video, crearea unui cont de utilizator? Răspunsul este: toate. Hubspot identifică tipurile de micro conversii și cum să le urmărești în Google Analytics în 7 pași, ca să ajungi mai repede la macro conversii.

BONUS: În e-commerce, design-ul UI se bazează pe reguli clare de usability. Crezi că ești suficient de atent la detaliile care fac plăcută experiența utilizatorului pe site-ul tău? Testează-te cu Can’t Unsee, un joc rapid de atenție pentru designeri și pasionați de digital.

Unsee UX game