Psihologia cumpărătorului online: care sunt principalele tipologii de clienți și ce stă la baza deciziei lor de cumpărare

World Wide Web-ul își trăiește încă prima tinerețe. Săptămâna trecută, rețeaua globală imaginată și dezvoltată de Tim Berners-Lee a împlinit 30 de ani. Gândit inițial pentru a conecta și ușura schimbul de informații între cercetătorii universitari, web-ul a devenit în scurt timp mult mai mult de-atât. Cine s-ar fi gândit că oamenii din întreaga lume vor putea face cumpărături cu un click datorită unei invenții care pare atât de banală azi: link-ul? Iată-ne trei decenii mai târziu, e-commerce-ul crește rapid, iar magazine din România pot ajunge la cumpărători din cealaltă parte a globului. Mulțumim, Tim!

Am dat și săptămâna asta o raită prin presa românească și străină să aflăm ce mai e nou prin e-commerce și marketing online. Am descoperit un studiu despre impactul returului gratuit asupra retenției clienților. Am aflat că e-commerce-ul cross-border crește în Europa și statele membre World Trade Organization își suflecă mânecile luna asta pentru a regla comerțul online transfrontalier la nivel global. Fashion Days pariază pe opțiuni multiple de livrare și implementează ridicarea din lockerele EasyBox ale eMAG. Iar în final vă lăsăm cu un infografic util despre psihologia cumpărătorului online: ce influențează decizia clientului online, ce tipuri de clienți există, ce sunt cumpărăturile conșiente și inconștiente?

78% dintre cumpărători ar face mai multe achiziții online dacă returul ar fi gratuit

Magazinele online care nu oferă retur ușor și gratuit pierd pe termen lung. Potrivit ultimului studiu de piață realizat de Klarna în Marea Britanie, returul gratuit crește retenția clienților și customer lifetime value. 86% dintre respondenți afirmă că ar deveni loiali brand-ului dacă ar avea opțiune de retur gratuită și mai multe opțiuni de plată din care să aleagă. 84% dintre ei nu ar mai cumpăra de la un magazin online care nu oferă o experiență de retur decentă.


23% din comerțul online din Europa este cross-border

Veniturile din comerțul electronic cross-border în Europa au însumat 137 de miliarde de euro în 2018, o creștere de 13,2% YoY. Potrivit studiului Top 500 Cross-Border Retail Europe, piața europeană de e-commerce transfrontalier a atins în 2018 o cifră de afaceri de 95 de miliarde de euro și reprezintă 22,8% din totalul vânzărilor online din Europa. Detalii în Ecommerce News.


World Trade Organization va actualiza reglementările e-commerce-ului cross-border

Cele 75 de țări membre WTO vor începe luna aceasta dezbaterile pentru actualizarea reglementărilor după care funcționează e-commerce-ul transfrontalier. Cross Border Magazine scrie că volumul expedițiilor cross-border a crescut cu 200% din 2000 până în prezent. Asta se traduce printr-o supraaglomerare a proceselor vamale cauzate de livrarea de pachete mici, în condițiile în care acordurile internaționale reglementează doar transporturile mari de marfă portuară.


Fashion Days a introdus livrarea comenzilor online în EasyBox-urile eMAG

Pe lângă livrarea în oficiile poștale și în showroom-urile eMAG, clienții Fashion Days își pot ridica de acum comenzile și din EasyBox-urile eMAG din București. În prezent, două din zece colete sunt ridicate personal de clienții Fashion Days, o tendință în creștere, care arată că românii au nevoie de metode de livrare multiple și flexibile. Coletele se pot ridica la orice oră, lockerele EasyBox fiind disponibile 24/7, iar clienții pot achita comenzile atât online, cât și la POS-urile disponibile direct la lockere. Mai multe informații pe Start-up.ro.


Psihologia cumpărătorului online (Infografic)

Modul în care funcționează creierul uman are implicații directe în modul în care oamenii aleg să cumpere online și offline. Mihaela Mureșan ne spunea la GPeC SUMMIT că deciziile noastre se bazează încă pe creierul reptilian. Iar Dan Ariely ne va vorbi mai mult despre comportamentul irațional al cumpărătorului online în 2020, în premieră în România. Știai că oamenii își amintesc cel mai bine ceea ce văd și cel mai puțin ceea ce aud? Culorile pe care le folosești pe site-ul tău pot influența inconștient comportamentul utilizatorului. Descoperă care sunt principalele tipologii de clienți și ce stă la baza deciziei lor de cumpărare online în infograficul de pe Social Media Today.