Cum funcționează brand-ul în mintea unui consumator? Interviu cu Mihaela Mureșan, Founder Brand Essence

Oamenii care lucrează în branding spun că un brand puternic scurt-circuitează decizia de cumpărare. Asta ne-a confirmat și Mihaela Mureșan, Founder Brand Essence, la GPeC Summit, într-o discuție despre cum funcționează brand-ul în mintea consumatorilor și de ce este nevoie ca magazinele online să facă branding conștient. Pentru că, în esența lui, branding-ul este un instrument comercial, care crește business-ul.

Mecanismul este simplu. Majoritatea brand-urilor pe care le admirăm generează în noi o relație emoțională. Practic, dacă îți place un brand și ți-l dorești, vei cumpăra direct de la el și vei elimina din start comparația cu alte brand-uri sau produse.

După ani de cercetare, studiile au dovedit că modul în care luăm decizii se bazează pe creierul limbic, reptilian. Asta înseamnă că oamenii tind să ia o decizie în doar câteva milisecunde, bazându-se inițial pe partea emoțională. Abia ulterior începem să generăm cu cortexul, partea rațională a minții noastre, de ce-am ales așa cum am ales.

Branding-ul nu este opțional. Nouă ni se pare că este opțional.

Mihaela spune că toți cei care fac business, fac branding, deoarece brand-ul este prezent în tot ceea ce face un business. Dacă e să dăm o definiție nepretențioasă, brand-ul este ceea ce cred oamenii despre tine, fie că-ți place sau nu. În aceeași accepțiune, branding-ul nu este altceva decât acțiunea prin care generezi niște percepții în mintea publicului tău țintă.

Branding-ul poate fi deci întâmplător, branding by default, atunci când nu realizezi acțiuni de branding intenționate, sau poate fi structurat și canalizat, deliberated branding, atunci când este realizat cu ajutorul unor specialiști, cum sunt cei de la Brand Essence.

În discuția despre branding și business-urile românești, Mihaela remarcă faptul că oamenii de afaceri din e-commerce au început să își dea seama cât de importantă este diferențierea. Faptul că ți-ai deschis un magazin pe o platformă online este doar primul pas. Branding-ul începe cu viziunea clară a ceea ce business-ul are de oferit diferit lumii.

Una dintre capcanele care pot apărea în strategia de marketing este că, uneori, acțiunile de branding se confundă cu campaniile de awareness. Or, awareness-ul, deși important pentru orice brand, înseamnă doar să te faci cunoscut. Investești un anumit buget și obții awareness. Dar faptul că un public aude de tine nu înseamnă încă nimic. 100% rată de awareness nu înseamnă că o persoană care a auzit despre tine va și cumpăra de la tine.

Spre deosebire de awareness, sunt multe lucruri care se pot măsura prin indicatori de brand, cum ar fi relația emoțională cu clientul.

„Un exemplu de indicator de relație emoțională este: „Mi-ar lipsi dacă ar dispărea?” Dacă răspunsul este „da”, atunci e un indicator care performează bine. Dacă răspunsul este „nu-mi pasă”, înseamnă că, la fel de bine poate să cumpere și de la altul. Și atunci tu o să pierzi în vânzări.”

Un sfat pentru magazinele online care vor să facă branding

Mihaela recomandă ca owner-ii de business-uri online să-și clarifice foarte bine ce au de oferit lumii și de ce vor să facă lucrul ăsta, dincolo de obiectivele personale de profit și vânzări, „pentru că profitul și vânzările vin după aceea și vin din cauză că…”.

Dacă ți-a plăcut interviul, găsești mai multe cu specialiști în e-commerce și marketing online în playlist-ul dedicat pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC, pentru a fi informat de fiecare dată când publicăm noi materiale video.


GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora

Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist

Epic Comfort by: Mobexpert

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Official car: Alfa Romeo

Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin