Sectorul FMCG online crește: produsele alimentare și de uz casnic reprezintă 25% din total e-commerce în Europa

Studiu 60% dintre Millennials cumpără onlineGenerația Millennials determină creșterea pieței de e-commerce din România. Start-up.ro scrie că persoanele între 19 și 39 de ani reprezintă categoria de populație cu cea mai mare putere de cumpărare, având un impact economic direct în modul în care evoluează oferta pe piața comerțului electronic. Companiile vor fi obligate să investească în digitalizare și noi soluții IT pentru a răspunde nevoilor cumpărătorilor online. Un studiu realizat de The Economist Intelligence Unit arată că, în 2019, 83% dintre companii vor majora investițiile în digitalizare pentru a rămâne competitive. Principalele direcții de investiție în e-commerce: livrarea direct de la magazin, pick-up store/point, one-click-buy, plăți prin recunoaștere facială, infrasturctură, fluxuri de lucru integrate și inteligente, adaptabilitatea modelului de business.


Produsele alimentare reprezintă 25% din totalul vânzărilor online în Europa. În Forbes citim că sectorul alimentar s-a dublat în ultimii 9 ani, europenii comandând din ce în ce mai mult produsele alimentare și de uz casnic online, pentru a economisi timp. Cei mai mari retaileri online provin din Marea Britanie (Sainsbury’s, Tesco, Wallmart, Ocado Ltd) și Franța (E.Leclerc, Carrefour). Grecia, Cehia, Malta, Letonia și Suedia sunt țările cu cea mai mare creștere a sectorului FMCG. România, deși în creștere, depășește doar Cipru, Croația și Serbia în coada clasamentului.


Facebook raportează încasări de 14.9 miliarde de dolari în primul trimestru al 2019 din publicitatea pe platformă. Marketing Land titrează că în primul trimestru din 2019, doar platforma de Advertising a lui Facebook a generat venituri de peste 14,9 miliarde de dolari, o creștere de 26% YoY. 93% din venituri provin din Mobile Ads, în vreme ce Stories Ads devin o oportunitate din ce în ce mai atractivă. Trei milioane de advertiseri optează pentru Story Ads pe Facebook, Instagram și Messenger datorită costurilor avantajoase și a unui public în creștere, peste 500 de milioane de consumatori de story-uri zilnic.


Amazon investește 800 de milioane de dolari pentru a oferi livrare în 24h utilizatorilor Prime. Amazon plănuiește să reducă timpul de livrare al coletelor de la două zile la una singură pentru abonații Amazon Prime. Obiectivul este să profite de infrastructura de fulfillment și transport existente pentru a oferi clienților transport gratuit în maximum 24 de ore. Programul va costa aproximativ 800 de milioane de dolari și se vrea gata de implementare până la sfârșitul anului. Știrea pe larg, în Fast Company.


87% din companiile mici și mijlocii din România acceptă plata cu cardul. Aflăm din Business Review că, deși consumatorii și companiile au mai mult acces la plățile mobile, România încă este codașă la acest capitol în UE. Raportul „Mobile Payment Solutions for SMEs in Romania” oferă insight-uri cu privire la factorii care influențează creșterea și rata de adopție a plăților mobile printre retailerii din România. Astfel, deși peste 87% dintre companiile mici și mijlocii oferă opțiunea de plată cu cardul, metoda este preferată de numai 40% dintre respondenții studiului. Concluzia raportului arată nevoia educării publicului cu privire la beneficiile plăților mobile și a informării în ceea ce privește siguranța și securitatea tranzacțiilor cu cardul.


În fiecare săptămână publicăm noutățile din industrie, pe blog și pe mail. Selectăm doar știrile care aduc informație, povești și sfaturi de creștere în business, special pentru comunitatea GPeC. Hai și tu în cea mai frumoasă comunitate de e-commerce din România!