Știrile și resursele săptămânii din e-commerce și digital marketing #29

Trecerea la Google Analytics 4 este știrea momentului, însă noi am adunat pentru voi o listă de alte noutăți din e-commerce important de știut. Sameday și Cargus își extind serviciile, creșterea e-commerce din România are și părți neplăcute iar un update Netopia aduce vești bune bucureștenilor.

Sameday pregătește investiții de 50 de milioane de euro pentru cele două piețe în care este activă: România și Ungaria. Banii vor fi direcționați către dezvoltarea aplicațiilor interne, automatizarea depozitelor și a fluxurilor logistice, extinderea rețelei de easybox-uri la 5.000 de puncte în cele două țări și a flotei auto electrice.


Sectorul e-commerce din România se confruntă cu o lipsă de specialiști în domeniile care îl susțin. O evoluție accelerată din ultimii 2 ani a dus la creșteri semnificative pentru afacerile online, însă nu a lăsat timp pentru ca firmele să dezvolte specialiști. Astfel, ”bătălia” companiilor pentru resurse umane a ajuns echivalentă cu cea pentru prețuri.


Cargus își extinde rețeaua națională Ship & GO în patru noi orașe din România: Iași, Bacău, Ploiești și Oradea, rețeaua Ship & Go ajungând la 750 de centre partenere. De asemenea, compania de curierat își propune ca luna viitoare să lanseze o nouă serie de parteneriate pentru deschiderea de puncte Ship & Go în Bistrița, Arad, Sibiu, Craiova și Brăila.


H&M a început să testeze H&M with Friends, noul model de marketplace de pe site-urile proprii din Germania și Suedia. Retailerul va comercializa, în secțiunea dedicată de pe site, produse ale altor branduri de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.


Cum ne pregătim pentru trecerea la Google Analytics 4 de anul viitor.


Infografic: cât de interesați sunt utilizatorii să facă shopping direct din platformele Social Media.


Netopia anunță că, din luna Martie 2022, bucureștenii vor putea plăti factura la Apa Nova direct de pe telefon, prin aplicația mobilPay Wallet, primul portofel digital din Romania si singurul cu care se pot face plăți în toate mediile de comerț, online și offline


România a înregistrat, în ultimii zece ani, cu 733% mai mulţi cumpărători online, de şapte ori peste cifrele din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria. Conform unui studiu publicat de Horvath și citat de Agerpres, în cursul anului 2020, vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creştere de 71%, comparativ cu anul precedent, însă în 2021 majorarea a fost de doar 29%.


Cum să urmărești corect conversiile din Facebook Ads – sfaturi actualizate pentru 2022.


Cum să îți pregătești strategia de SEO pentru un website nou lansat.