Cum a fost ZIUA 2 la Școala de Vară de E-Commerce GPeC 2017
Școala de Vară GPeC se desfășoară în perioada 23-28 august 2017, într-un peisaj superb de munte din Moeciu de Sus (zona Bran, jud. Brașov), la Family Hotel Arnica***.
În 25 august, participanții au asistat la cursuri despre mobile, AdWords și marketing online. Iată cele mai importante idei și sfaturi:
CURS “UX FOR MOBILE – CUM SĂ AI UN SITE BINE OPTIMIZAT PENTRU MOBIL & LIVE DEMOS“
➔ Dan Vîrtopeanu, Managing Partner BreezeMobile
▷Utilizatorii vor să ajungă la conținut pe mobil rapid, ușor și să găsească informații relevante.
▷Penetrarea crescută a smartphone-urilor și datele mobile accesibile duc la o tranziție de la comenzi pe desktop la comenzi pe mobil, în toată lumea.
▷O întîrziere de 100 de milisecunde în încărcarea site-ului poate afecta rata de conversie cu 7%.
▷O întîrziere de 2 secunde poate duce bounce rate-ul la 103%.
▷Principalele probleme ale încărcării lente: mărimea paginii, dezvoltarea, viteza serverului de hosting.
▷Punctele importante pentru ergonomia site-ului mobil (din criteriile de jurizare la #CompetitiaGPeC):
1. Conținut ușor de citit: nu bannere de desktop adaptate la mobil; nu conținut de dimensiuni prea mici
2. Elemente pe care se poate apăsa ușor: nu prea aproape unul de altul și nu foarte mici
3. Considerarea input-ului specific de mobil: dezactivează auto-correct și auto-majusculele; tastatura numerică când este necesară; sugestii la căutare
4. Ușurință în navigare: primul ecran să arate ce vinzi; fără pop-up-uri, evită scroll-ul infinit; meniu sticky; click pentru a ajunge înapoi sus.
CURS “GOOGLE ADWORDS MASTERCLASS“
➔ Anabela Luca, Managing Director & Online Marketing Consultant adLemonade.com
Anabela a susținut un curs de inițiere în campaniile de AdWords, de la creație la optimizare, bidding și administrare continuă. Iată cele mai importante slide-uri și un scurt video:
CURS “CAMPANIA DE MARKETING PENTRU E-COMMERCE DE LA A LA Z“
➔ Raluca Radu – Country Manager Answear.ro & Co-Organizator GPeC
▷Unde putem ascunde cadavre în online fără să fim prinși vreodată:
- pagina 2 de rezultate Google;
- după butonul de ”See more” pe Facebook;
- într-un articol plictisitor, fără bullet-uri, formatare, intertitluri, poze;
- într-un newsletter plictisitor pentru cei care îl deschid de pe desktop.
▷Obiectivele de marketing:
- brand awareness;
- suscitarea interesului – Drive Consideration;
- vânzări;
- generare de lead-uri;
- clienți noi – % New Users – % First Orders;
- loializare.
▷Obiective specifice:
- Vânzări
- Lead-uri – MicroConversii
- Optimizare – Reduceri de costuri
- Profit – Marjă Brand Awareness B
- rand Engagement
- Reputation Management
▷Canale de marketing: Google AdWords; marketplace; content marketing.
▷Mesaj + Landing Page = „Sfântul Binom al Online-ului”.
GPeC 2017, ediția de 12 ani, este un eveniment Powered by FAN Courier.
Susținut de: Banca Transilvania, Bright Agency, Creadiv, CRITEO, DPD România, DWF – Digital Workforce, Frisbo, GLAMI, Mastercard, Mediapost Hit Mail, New Black, NewsMAN, PayU, QeOPS, RTB House, TargetWeb
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour România
Brought to you by: Orange
Recommended Payment Processor Partner: mobilPay
Official Radio: Kiss FM
Apa Oficială GPeC: Aqua Carpatica
Limousine Service: CityLimo
Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Carmen Albișteanu, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Sabina Cornovac
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, Business Days, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, Startups.ro, TechCafe, TechHub, Ziua de Constanta