Analiză Limitless Agency: După inflația de anul trecut, piața de marketing digital își revine spectaculos.

Potrivit unei analize Limitless Agency, expusă printr-un comunicat de presă, cea mai mare creștere a cererii este pentru servicii SEO (Search Engine Optimization), care reprezintă 60% din business-ul Limitless Agency și care, în campaniile din 2023 a adus o creștere a performanței de 84%. Cererea pentru servicii SEO este urmată de cererea pentru pentru servicii de tip PPC (pay-per-click), care reprezintă 40% din business-ul Limitless Agency.

Conform aceluiași comunicat creșterea dublă a interesului pentru servicii de marketing digital este generată de creșterea accelerată a vânzărilor online la început de an, după ce în 2022 creșterile din ecommerce au fost mai mici decât în alți ani pe fondul inflației ridicate.

În 2022, bugetele investite în digital marketing au crescut cu 6,3%, la peste 600 milioane de euro, potrivit datelor Meltwater. Dintre acestea, peste 220 milioane de euro, în creștere cu 5,3% față de 2021, au fost investite în reclame de tip Search și peste 213 milioane de euro, mai mult cu 5% față de 2021, au fost investite în reclame de tip bannere. În total, piața de advertising online și offline din România se ridică la peste 610 milioane euro.

Alte informații interesante ce reies din comunicatul de presă:

    • evoluția pieței de marketing digital depinde aproape exclusiv de evoluția industriei de ecommerce
    • antreprenorii din online sunt tot mai dornici să investească în promovarea magazinelor lor
    • din ce în ce mai multe start-up-uri din ecommerce intră pe piața din România
    • business-urile existente își consolidează și mai mult poziția în piață
    • crește concurența pe piața de ecommerce
    • companiile alocă bugete lunare între 1.000 de euro și 200.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO
    • obiectivele de comunicare vizează creșterea numărului de clienți, creșterea vânzărilor și a valorii comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului
    • 2023, anul inteligenței artificiale: în derularea campaniilor de promovare și analizarea datelor, entru a crește traficul în magazine online și valoarea vânzărilor și pentru analiză în timp real a vânzarilor din magazinele online.