Analiza Merchant Pro: 2023, anul investițiilor în UX, optimizare și automatizare în e-Commerce
După ce anul 2022 a fost un an de consolidare a pieței de ecommerce din România, printre tendințele care se remarcă în 2023 sunt investițiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adopția soluțiilor de inteligență artificială, precum și creșterea performanței magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de store front, se arată într-o analiză a MerchanPro, platformă de soluții Saas pentru e-Commerce.
Potrivit companiei, din analiza efectuată reies câteva concluzii interesante:
-
- Comportamentul de achiziție a fluctuat între foarte precaut (în luni precum martie,când numărul tranzacțiilor a crescut cu doar 5%), până la exuberant, (în mai când s-a înregistrat o creștere de 30% la nivel de tranzacții) – ceea ce arată o dinamică mai temperată decât în alți ani.
- Analizând datele magazinelor se înregistrează o creștere de 12,5% în numărul de comenzi și de 22% ca valoare la nivelul anului 2022, comparativ cu 2021.
- Comanda medie a fost 56 euro, cu 12% mai mare față de 2021, (când se situa la 50 euro)
- Automatizarea proceselor vizează reducerea la minim a intervenției umane, creșterea productivității pe fluxurile interne și reducerea riscului de eroare
- Alte tactici pe care business-urile online le au în vedere anul acesta se numără: îmbunătățirea experienței vizitatorilor site-ului, cu efect imediat în rata de conversie și vânzări, investițiile în creșterea vitezei de încărcare, în simplificarea procesului de check-out sau a zonei de fulfillment post vânzare.