Black Friday România 2018 – rapoarte și statistici din e-commerce

Momentul de glorie al e-commerce-ului”, așa cum numea Iulian Stanciu (CEO eMAG) fenomenul Black Friday 2018 în România, a început pentru unele magazine online în după-amiaza zilei de 15 noiembrie. Alți retaileri precum ALTEX, Flanco, evoMAG și Libris au dat startul vânzărilor de Black Friday cu zile sau săptămâni înainte. Pentru majoritatea însă, vinerea neagră a debutat în dimineața de vineri, 16 noiembrie 2018.

Situația tranzacțiilor la final de BF 2018: cumpărături online de peste 1 miliard de lei

Potrivit PayU România, valoarea totală a tranzacțiilor plătite online a atins 157 de milioane de lei în ziua de Black Friday și 198 de milioane de lei în Black Weekend.

  • Black Weekend a înregistrat 376.289 de tranzacții plătite online cu cardul;
  • Valoarea totală a tranzacțiilor plătite atât online, cât și la livrare este estimată la peste 1 miliard de lei;
  • Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 526 de lei;
  • Minutul de aur a fost în intervalul 6:56-6:57, când s-au înregistrat 1.135 de plăți online;
  • 7 din 10 cumpărători au plătit cu un singur click;
  • Principalele categorii de produse care au înregistrat vânzări uriașe rămân IT&C și Fashion, turismul câștigând tot mai mult teren;
  • Cea mai mare tranzacție online a fost de 129.635 de lei, coșul de cumpărături conținând aur;
  • În topul țărilor care au cumpărat de BF în magazinele online din România se află Marea Britanie, Ungaria și Germania.

La prima oră a dimineții de 16 noiembrie, PayU România anunța că între 0:00 și 7:00 s-au realizat aproximativ 10.000 de tranzacții în valoare totală de 4 milioane de lei.

Vârful maxim a fost atins la 6:57:13, când  când s-au vândut în același timp 229 de produse. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 377 de lei.

Până la ora 16:30, volumul total de comenzi achitate online a depășit rezultatele înregistrate în întreaga zi de Black Friday din 2017. Astfel, s-au tranzacționat 184.460 de produse (cu 56% mai mult decât în 2017) în valoare de 127,9 milioane de lei (cu 40% mai mult față de 2017). Valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la 692 de lei.

Black Friday la eMAG: vânzări de 460 de milioane de lei

eMAG a înregistrat de Black Friday comenzi peste așteptări, în valoare de 460 de milioane de lei, cu 28% mai mult decât în 2017. 34% dintre tranzacții au fost achitate online cu cardul.

Site-ul a înregistrat 9.5 milioane de vizite și a atras peste 55.000 de clienţi noi. Cea mai mare comandă valorează 129.600 de lei și a venit din București. Produsele din categoria IT&C au fost și anul acesta cele mai căutate și s-au vândut:

  • 52.200 de televizoare
  • 19.500 de laptopuri
  • 49.300 de telefoane
  • 113.000 de electrocasnice mici
  • 17.700 de frigidere

Pe eMAG Black Friday a început la ora 6:56. În prima oră, cel mai mare retailer online a înregistrat comenzi în valoare de 130 de milioane de lei, în creștere cu 40% față de prima oră din 2017.

  • La ora startului, în aplicație se aflau peste 200.000 de utilizatori;
  • În doar 12 secunde s-au realizat vânzări de 1 milion de lei;
  • În primul minut s-au vândut 8.200 de produse;
  • Până în ora 10:00, cele mai vândute produse erau scutecele.

Produsele comandate cel mai rapid au fost:

  • Consola Microsoft Xbox One Slim 1TB, 500 de bucăţi în 39 de secunde
  • Telefon mobil Apple iPhone X, 64GB, 4G, Space Grey, 501 de bucăţi în 43 de secunde
  • Anvelopa de iarnă Tigar WINTER 195/65R15 91H, 800 de bucăţi în 44 de secunde
  • Solid State Drive (SSD) Adata Ultimate SU650,  240GB, 500 de bucăţi în 53 secunde
  • Telefon mobil Samsung Galaxy S8, 64GB, 1.000 de bucăţi în 1 min si 4 sec

Valoarea totală a reducerilor se ridică anul acesta la 220 de milioane de lei, prin cei peste 6.000 de selleri din Marketplace participanţi în promoţie. Compania aşteaptă încasări totale de 400 de milioane de lei, cu 11% mai mult decât anul trecut.

eMAG s-a pregătit să depășească problemele din anii legate de termenul de livrare, investind în logistică și planificând livrările împreună cu companiile de curierat. 70% din volume se vor livra de vineri până marți, iar până pe 28 noiembrie se estimează livrarea tuturor comenzilor, indiferent de modalitatea aleasă: la domiciliu, ridicare din showroom, din cele peste 600 de puncte de livrare sau din cele 40 de puncte de colectare Easy Box eMAG.

eMag a investit anul acesta 2,5 milioane de euro în servere, servicii de hosting şi cloud, pentru a nu avea probleme cu site-ul în perioada Black Friday.

Black Friday la Fashion Days: tranzacții de peste 44 de milioane de lei

Fashion Days a înregistrat în campania de Black Friday peste 110.000 de comenzi, în valoare de peste 44 de milioane de lei, o creștere de 44% față de 2017. Campania a debutat în seara de 15 noiembrie în aplicația de mobil Fashion Days.

  • În prima oră s-au înregistrat 16.000 de comenzi, în valoare de 6 milioane de lei;
  • Ora de vârf a fost 19:40, când 52.000 de persoane se aflau simultan pe site, din care 36.000 în aplicație;
  • Cea mai mare comandă tranzacționată a fost de 5.160 de lei, iar cel mai scump produs vândut a fost un inel în valoare de 2.308 lei;
  • Valoarea coșului mediu de cumpărături a fost de 400 de lei.

În oferta Fashion Days s-au aflat peste 1.5 milioane de produse de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice și home & deco cu discounturi de până la 90%.

Black Friday la Libris.ro: cărți de peste 1.6 milioane de lei

Campania Libris.ro de Black Friday a oferit reduceri de până la 90% la peste 120.000 de titluri. În total s-au vândut peste 73.000 de volume, în valoare totală de peste 1.6 milioane de lei. Autorii români, cărțile de dezvoltare personală, de parenting și beletristica au fost cele mai căutate.

  • Cea mai mare comandă tranzacționată a fost în valoare de 4.011 lei;
  • 67% din trafic a venit de pe mobil, iar 52% din conversii s-au realizat pe mobil;
  • 75% dintre comenzi au fost realizate de femei.

Black Friday la Elefant.ro: cărți, cosmetice și ceasuri cu până la 90% discount

Elefant.ro a început campania de Black Friday pe 14 noiembrie cu sloganul „Black Friday vine mai devreme” și cu discount-uri de până la 90% la sute de mii de produse. Vânzările de carte au înregistrat o creștere de 50% față de campania din 2017.

Campania a durat până pe 18 noiembrie, timp în care s-au vândut peste 200.000 de cărți și peste 100.000 de parfumuri și produse cosmetice.

Black Friday la Vegis.ro: 100% creștere la conversiile mobile

Campania de Black Friday Vegis.ro a depășit până la prânz volumul și valoarea totală a comenzilor din campania Black Friday 2017. Astfel, până la ora 13 s-au înregistrat 900 de comenzi în valoare de peste 156.000 de lei, față de 873 de comenzi în valoare de peste 146.000 de lei în 2017.

  • Din totalul tranzacțiilor, 40% s-au realizat pe mobil;
  • Cea mai mare comandă înregistrată a fost de 1.770 de lei, comanda medie fiind de 178 de lei;
  • Site-ul a funcționat cu întreruperi, deoarece traficul a fost dublu decât cel anticipat.

Rezultate la finalul campaniei BF 2018 față de 2017:

  • Numărul comenzilor a crescut cu 65%;
  • Încasările au crescut cu 76%;
  • Rata de conversie a crescut cu 43%;
  • Conversiile mobile au crescut cu 100%;
  • Încasările de pe mobil au crescut cu 123%;
  • 80% din comenzi s-au procesat în primele două zile.

Black Friday la Lensa.ro

De Black Friday, Lensa.ro a anunţat reduceri de 70% la ochelari de soare, rame de vedere şi lentile de contact colorate şi se aşteaptă să vândă aproximativ 3.000 de produse, în valoare totală de peste 100.000 de euro.

Black Friday la F64: vânzări de 8.9 milioane de lei

F64 a dat startul comenzilor de Black Friday joi noaptea, cu reduceri de până la 80% la peste 1.500 de echipamente și accesorii foto-video. Campania a realizat vânzări în valoare de 8.9 milioane de lei, cu 3% mai mult decât în 2017. S-au înregistrat 6.500 de comenzi, cea mai mare tranzacție valorând peste 70.000 de lei.

  • Cele mai mari creșteri la vânzări le-au avut action cameras (+95.7%), accesoriile foto (+52%) și aparatele mirrorless (+30%);
  • 51.5% din utilizatori au accesat site-ul de pe mobil;
  • 33% din totalul comenzilor au fost achitate cu cardul.

Black Friday la evoMAG

evoMAG a dat drumul campaniei de Black Friday într-o primă rundă pe 1 noiembrie, valoarea medie a comenzilor plasate urcând în perioada asta la peste 1.700 de lei, de aproximativ 2x mai mare decât în restul anului.

  • Până vineri la ora 9:00 s-au comandat peste 15.000 de produse;
  • Vârful s-a înregistrat la ora 00:05, când peste 25.000 de vizitatori se sflau simultan pe site;
  • 70% dintre comenzi au venit de pe dispozitive mobile.

Black Friday la Vivre: creștere de 150% față de 2017

Campania de Black Friday la Vivre.ro a înregistrat vânzări de peste 3.5 milioane de euro, în creștere cu 150% față de 2017. În perioada 15-18 noiembrie, toate categoriile de produse au fost reduse cu până la 90%. În primele 12 ore de la lansarea campaniei s-au comandat peste 22.000 de produse, reprezentând 75% din totalul produselor vândute de Black Friday în 2017.

  • Cea mai valoroasă comandă a costat 3.021 de euro, iar cel mai scump obiect 3.097 de lei.
  • 75% din trafic s-a înregistrat de pe mobil;
  • Vârful a fost atins joi, la ora 21:00, când s-au înregistrat 20.000 de utilizatori simultani;
  • Cele mai căutate produse au fost canapelele (645 de comenzi), covoarele (peste 1.300 de comenzi) și diverse piese de mobilier (peste 1.400 de bucăți vândute).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.