Bune practici în eCommerce SEO
eCommerce SEO reprezintă procesul de a vă face magazinul online mai vizibil în paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP-uri). Ce fac consumatorii când au nevoie de un produs sau serviciu? Mulți efectuează căutări pe Google, căutând opțiuni, sfaturi, comparații și alte informații care să îi ajute să ia decizii informate. Dacă site-ul vostru nu apare în SERP-uri, pierdeți accesul critic la clienții de comerț electronic calificați și interesați. Poate că produsele tale ocupă un spațiu pe web, dar pot fi ele găsite?
Aici intervine SEO pentru comerțul electronic. Vă oferă o modalitate de a ajunge la publicul țintă fără a plăti pentru anunțuri.
Cum să dezvoltați o strategie eCommerce SEO
- Prioritizați paginile. Care pagini de pe site-ul vostru obțin cel mai mare trafic? Începeți cu ele. În plus, dacă doriți ca oamenii să se concentreze asupra unui produs specific sau emblematic, mai întâi optimizați pentru acel produs.
- Creați un flux de lucru: SEO cere să îndepliniți o mulțime de cerințe specifice. Alegerea cuvintelor cheie, adăugarea de metadate, denumirea corectă a imaginilor, adăugarea de atribute alternative de imagine și încorporarea de cuvinte cheie înrudite, toate se încadrează în această categorie.
- Verificați concurența. Strategia voastră de eCommerce SEO ar trebui să fie concepută pentru a depăși concurența. Analizați site-urile concurenților voștri de top și verificați acțiunile lor în privința SEO. Identificați astfel modalități de a vă îmbunătăți propriile eforturi.
- Continuați cu optimizarea ratei de conversie. Conversion rate optimization (CRO) ar trebui să urmeze SEO.
-
Cercetarea cuvintelor cheie pentru comerțul electronic
Este baza fiecărei campanii SEO de comerț electronic. Cercetarea cuvintelor cheie furnizează informații pentru toate celelalte acțiuni legate de SEO pe care le faceți pe site-urile voastre. De exemplu, fără cuvinte cheie, este imposibil să vă optimizați paginile de produse și categorii.
Lista de cuvinte cheie vă influențează și partea tehnică SEO. Acest lucru se datorează faptului că arhitectura site-ului și adresele URL trebuie să țină cont de cuvintele cheie.
Cum puteți găsi exact termenii neutilizați pe care clienții voștri îi caută și cum să alegeți cele mai bune cuvinte pentru site-ul vostru
Majoritatea tutorialelor de cercetare a cuvintelor cheie se concentrează pe „cuvinte cheie informaționale”. Acestea sunt cuvinte cheie pe care oamenii le introduc în motoarele de căutare pentru a descoperi conținut tip „cum-să”. Trebuie să abordați însă cercetarea cuvintelor cheie având în vedere cuvintele cheie axate pe produs. Iată exact cum:
- Sugestii Amazon. Deși Amazon este probabil concurentul vostru, este, de asemenea, cel mai mare site de comerț electronic online. Introduceți unul dintre cuvintele cheie care descriu unul dintre produsele voastre. Amazon va lista sugestii referitoare la acel cuvânt cheie. Selectați în funcție de ceea ce vi se potrivește și repetați operațiunea pentru toate produsele cele mai importante de pe site-ul vostru.
- Wikipedia. Este unul dintre cele mai bune locuri pentru a găsi cuvinte cheie pentru pagini de produse și categorii. Iată de ce. La fel ca în cazul paginilor de categorii de pe site-urile concurenței de comerț electronic, Wikipedia organizează lucrurile pe cuvinte cheie și categorii, cu alte cuvinte, face munca grea pentru tine.
- SEMrush. Strategiile evidențiate până acum vă vor ajuta să obțineți o listă bogată de cuvinte cheie. Dar SEMRush este puțin diferit, în sensul că nu generează idei de cuvinte cheie noi bazate pe cuvinte cheie de bază. În schimb, vă arată acele cuvinte cheie pentru care concurența voastră este deja clasată.
- Google Keyword Planner. Planificatorul de cuvinte cheie Google, deși decent, nu este ideal pentru a genera idei de cuvinte cheie unice. Este recomandat pentru a verifica volumul de căutare și intenția comercială, ceea ce ne duce către următorul pas.
Cum să alegeți cuvintele cheie pentru paginile de produse și categorii
Odată ce aveți o listă de cuvinte cheie potențiale, probabil vă întrebați ce cuvinte ar trebui să alegeți. Utilizați această listă de verificare în trei pași, pentru a identifica cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul vostru de comerț electronic:
- Volumul de căutare. Este, de departe cea mai importantă măsură atunci când se evaluează un termen de căutare. Nu există recomandări specifice privind volumul de căutări. În unele industrii, 100 de căutări pe lună este mult, în altele, 10.000 căutări lunare nu înseamnă mare lucru. În timp, vă veți face o idee despre ce înseamnă volum mare și volum redus pentru industria voastră.
- Potrivire cuvânt cheie-produs. Să presupunem că găsiți un cuvânt cheie care primește extrem de multe căutări. Trebuie să fie un câștigător, nu? Nu neapărat. Asta deoarece este posibil ca acel cuvânt cheie să nu se potrivească perfect cu ceea ce vinde site-ul vostru. Dacă cuvântul cheie pe care îl alegeți este puțin exagerat în comparație cu ceea ce aveți de vânzare pe site, persoanele care vor căuta acel termen nu vor face conversii.
- Intenția comercială. Ocupă locul 1 ca fiind un cuvânt cheie cu volum mare? Minunat. Este pe locul 1 pentru un cuvânt cheie cu volum mare pe care îl caută cei care casează anvelope, de exemplu? Mai puțin grozav, dacă tu vinzi anvelope noi. Așadar, înainte de a vă decide asupra unui cuvânt, luați în considerare intenția cu care acel cuvânt a fost căutat.
-
Arhitectura site-ului de comerț electronic
Modul în care paginile de pe site-ul vostru sunt organizate și aranjate este o importantă considerație SEO pentru orice site, dar pentru site-urile de comerț electronic este de două ori mai important. Acest lucru se datorează faptului că site-ul vostru de comerț electronic tinde să aibă mult mai multe pagini. Așadar, este esențial ca arhitectura site-ului vostru să le faciliteze utilizatorilor și motoarelor de căutare găsirea tuturor paginilor.
Dacă site-ul vostru are deja o configurație mai puțin ideală, nu începeți să mutați paginile până când nu vă consultați cu un profesionist SEO, care se va asigura că paginile vechi redirecționează către cele noi.
-
SEO on-page pentru site-urile de comerț electronic
Odată ce aveți arhitectura site-ului configurată, este timpul să vă optimizați categoriile și paginile de produse. Pentru majoritatea site-urilor de comerț electronic, aceste două tipuri de pagini generează venit din trafic și vânzări.
Etichete de titlu:
Adăugați „modificatori” precum „cumpărați”, „ieftin”, „oferte”, pentru a obține mai mult trafic. Evident că vreți să folosiți cuvântul cheie țintă în eticheta de titlu a paginii. Dar nu vă opriți aici, deoarece adăugarea de „modificatori” vă poate ajuta să apăreți pentru căutări mai lungi. Iată câțiva termeni obișnuiți pe care utilizatorii îi folosesc atunci când caută produse pe Google: „ieftin”, „oferte”, „review”, „online”, „cel mai bun”, „transport gratuit”.
Folosiți cuvinte „magnet”, precum „x% reducere” și „prețul cel mai mic”, pentru a crește rata de click organică (CTR). Google probabil că folosește CTR ca semnal de clasare și este logic să optimizați cheia de titlu pentru CTR. Deoarece CTR mai mare = mai multe click-uri = mai multe vânzări.
Din fericire, există câteva cuvinte și expresii care mută magnetic cursorul unui utilizator. Iată câteva dintre cele mai bune pentru produsele de comerț electronic și paginile de categorii: „x% reducere”, „garanție”, „cel mai mic preț”, „transport gratuit”, „livrare peste noapte”, „promoție”.
Conținutul paginii de produse și categorii: includeți peste 1.000 de cuvinte de conținut și utilizați cuvântul cheie de 3-5 ori.
Optimizarea paginilor de produse și categorii este una dintre cele mai dificile părți ale SEO pentru eCommerce. Sigur că vreți să scrieți conținut de calitate, dar, spre deosebire de o postare pe blog, trebuie să țineți cont și de rata de conversie. Iată cele mai importante trei tactici SEO recomandate pentru paginile de comerț electronic:
- Folosiți descrieri cu +1.000 cuvinte. Conținutul care este clasat în Google, arată studiile, tinde să fie lung. Google vrea, practic, să înțeleagă despre ce este pagina voastră. Și cu cât oferiți mai mult conținut, cu atât Google își poate face treaba mai bine. În plus, conținutul aprofundat al paginii de produs îi ajută pe clienți să înțeleagă ce sunt pe cale să cumpere. Deci, există și un avantaj pentru experiența utilizatorului. S-ar putea să vă fie imposibil să scrieți 1.000 de cuvinte pentru fiecare pagină de pe site. Ideea este să folosiți descrieri lungi și aprofundate ale produselor pentru primele 10-50 de pagini de produse și categoriile cele mai importante.
- Inserați cuvintele cheie de 3-5 ori. După ce ați descris în detaliu produsul, este timpul să vă asigurați că ați folosit cuvântul cheie de 3-5 ori în conținut. Acest lucru nu are nimic de-a face cu densitatea cuvintelor cheie, ci ajută Google să înțeleagă la ce se referă pagina voastră. Google acordă mai multă pondere cuvintelor cheie care apar în partea de sus a unei pagini web. Prin urmare, asigurați-vă că unul dintre locurile de plasare a cuvintelor cheie se află în partea de sus a paginii voastre, de exemplu, în primele 100 de cuvinte din descrierea produsului sau a categoriei.
- Cuvinte cheie LSI. Cuvintele cheie de indexare semantică latentă (LSI) sunt cuvinte și expresii strâns legate de cuvântul cheie principal. Iată cum să găsiți și să utilizați aceste cuvinte cheie LSI special pentru comerțul electronic SEO.
În primul rând, mergeți la Amazon și căutați cuvântul cheie țintă. Apoi aruncați o privire la termenii care apar de mai multe ori pe pagina categoriei. Pasul al doilea: Google Keyword Planner. Introduceți cuvântul cheie țintă în planificatorul de cuvinte cheie Google și vedeți ce cuvinte cheie vă sugerează Google. În cele din urmă, inserați cuvintele cheie LSI care au sens în conținutul paginii voastre de produs sau categorie.
-
Marketing de conținut pentru site-urile de comerț electronic
Acesta vă poate ajuta să obțineți mult trafic direcționat și, în consecință, multe vânzări. Întrebarea este: cum folosiți conținutul pentru a obține mai mult trafic către site-ul vostru de comerț electronic?
- Aflați unde se întâlnesc online clienții voștri țintă. Conectarea cu clienții vă oferă o perspectivă incredibilă asupra gândurilor, temerilor și dorințelor acestora.
- Aflați ce cuvinte și expresii folosesc clienții. Odată ce ați găsit publicul țintă, este timpul să-l urmăriți și să fiți atenți la cuvintele și expresiile pe care utilizatorii le folosesc pentru a-și descrie problemele. Aceste expresii reprezintă cuvinte cheie pe care publicul vostru le folosește atunci când nu cumpără produse. De aceea sunt cuvinte grozave pentru a crea conținut în jurul lor.
- Creați conținut remarcabil în jurul acelui cuvânt cheie. Iar când ați terminat pasul #3, executați de la început aceeași strategie SEO. Când publicați în mod constant conținut pe site-urile voastre de comerț electronic, veți descoperi că vă ajută să vă poziționați mai bine paginile de produse și categorii.
-
SEO tehnic pentru comerțul electronic
Este unul dintre acele lucruri care sunt importante pentru toate site-urile, dar cu atât mai important pentru comerțul electronic. Deoarece site-urile de eCommerce tind să aibă multe pagini. Și toate aceste pagini sporesc modificările pe care vor apărea problemele tehnice SEO. Mai mult, majoritatea site-urilor de comerț electronic nu au atât de multe backlink-uri care să indice către acestea. De aceea, auditurile tehnice SEO regulate ale site-ului sunt esențiale.
Problemele comune SEO pe paginile de comerț electronic:
- Prea multe pagini. A avea mii de pagini pe site poate fi un coșmar tehnic SEO. Face ca scrierea unui conținut unic pentru fiecare pagină să fie o sarcină monumentală.
- Conținut duplicat. Una dintre cele mai frecvente probleme SEO de comerț electronic și una care vă poate scufunda site-ul în rezultatele căutării Google. Din fericire, angajamentul față de conținut unic pe fiecare pagină poate face ca problemele de conținut duplicat să fie evitate.
- Viteza site-ului. Este unul dintre puținele criterii pe care Google a declarat public că le folosește ca parte a algoritmului său. În plus, cercetările efectuate de Radware au descoperit că timpii de încărcare lenți pot crește abandonul coșului de cumpărături cu 29,8%.
SEO este o necesitate critică pentru site-urile de comerț electronic. Produsele voastre trebuie să se claseze mai sus decât concurenții voștri, astfel încât clienții potențiali să poată găsi produsele de care au nevoie în SERP-uri și să aleagă site-ul vostru, pe care să facă click.
_______________________________________________________________________________________
Daniel Ene
Entrepreneur. Growth Hacker & Partner @ Limitless Agency
Daniel Ene se consideră unul dintre norocoșii care și-a găsit pasiunea încă de la începutul carierei sale. De când a descoperit SEO, s-a îndrăgostit de această disciplină de marketing. De peste 9 ani s-a implicat în proiecte mari și mici, de la start-up-uri până la companii internaționale. Este în permanență în căutare de nou și de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Zi de zi caută, testează și implementează noi trucuri de SEO pentru a-și ajuta clienții să aibă succes.