Criteriile de evaluare GPeC 2017 dezvăluite – astăzi: Homepage
Așa cum am promis, dezvăluim rând pe rând criteriile de evaluare actualizate GPeC 2017 – criterii care au la bază experiența noastră de 12 ani și studiile/bunele practici în e-commerce la nivel internațional recomandate de companiile prestigioase din domeniu (le veți regăsi citate ca sursă acolo unde este cazul).
Luni am dezvăluit criteriile aplicabile Întregului Website, iar astăzi puteți parcurge grupul de criterii aplicabil Homepage-ului și am însoțit fiecare criteriu de scurte explicații sau exemple concrete pentru a putea fi cât mai ușor de parcurs.
Fiecare magazin online care alege să se înscrie la GPeC 2017 va fi auditat ținând cont de aceste criterii și nu numai. În total, raportul de audit conține peste 150 de criterii care analizează principalele pagini dintr-un magazin online – țineți aproape pentru că urmează să le dezvăluim rând pe rând.
Nu uitați că doar până mâine, 31 Martie 2017, ora 23:59 puteți beneficia de cel mai mic preț posibil pentru a vă înscrie la GPeC 2017. Înscrierile se fac online completând formularul de pe website-ul nostru. Noi credem că orice magazin online ar trebui să se înscrie pentru a avea parte de un audit complex al site-ului său atât pentru varianta de Desktop, cât și pentru Mobile.
Criterii de evaluare GPeC 2017 – HOMEPAGE
1. Value Proposition (Cu ce este magazinul tău online “original/altfel”? Cu ce te diferențiezi față de competiție?):
- Amplasarea diferențiatorilor în primul ecran, “above the fold”
- Relevanța diferențiatorilor (sunt aceștia “originali” sau îi întâlnim la majoritatea magazinelor online?)
2. Ierarhia vizuală corelată cu importanța conținutului din site – cel mai important conținut (ex.: zona de marketing, value proposition etc.) trebuie evidențiat prin dimensiuni generoase și amplasare “above the fold”. Pe măsură ce importanța conținutului scade, acesta trebuie amplasat mai jos în pagină și folosind elemente grafice mai mici ca dimensiuni (care să nu atragă atenția în egală măsură cu cele importante).
Exemplu:
- Walmart.com – cu excepția banner-ului central Free 2-Day Shipping (un pic mai mare ca dimensiuni), aproape toate elementele din site au aceeași dimensiune și toate se “luptă să îți atragă atenția” în egală măsură. Mai mult, meniul principal este puțin vizibil (pe alb, sub bara de search).
- 1800flowers.com – spre deosebire de Walmart, zonele principale de marketing sunt mai bine evidențiate, respectându-se ierarhia vizuală în funcție de importanța conținutului (ce e important este mare și în primul ecran… ce este mai puțin important e mai mic și mai jos în pagină).
3. Înlocuirea caruselelor și a slider-elor automate cu “Hero Images”. Ultimele cercetări în e-commerce arată că utilizatorii interacționează foarte puțin sau chiar deloc cu clasicele bannere automate de tip carusel de pe homepage-ul magazinelor online. Câteva din motive: banner blindness, execuția proastă a caruselelor (butoane/săgeți mici de navigare printre slide-uri sau chiar lipsa lor, derularea cadrelor prea repede sau prea încet), bombardarea utilizatorilor cu prea multe mesaje de marketing în loc de „unul și bun” care să îl îndemne la acțiune. Tendințele sunt de a înlocui vechiul carusel cu imagini statice (“hero images”). Recomandăm parcurgerea articolului publicat pe blogul ConversionXL: “Don’t Use Automatic Image Sliders or Carousels, Ignore the Fad”
Exemplu:
– Toysrus.com folosește încă slider-ul automat clasic cu 4 cadre în carusel, prost executat (butoanele de navigare între cadre sunt mici și de aceeași culoare cu fundalul unelor cadre – ceea ce le face aproape imposibil de văzut (marcate în print-screen cu roșu) și nu există nici măcar săgeți stânga-dreapta pentru facilitarea navigării).
– HomeDepot.com a trecut la varianta unei singure imagini (Hero Image) cu un singur Call to Action mare și vizibil către categoria de corpuri de iluminat “vintage”. Simplu, elegant, de efect pentru utilizatori – aceștia nu trebuie să navigheze prin slidere prost executate, nu sunt bombardați cu mai multe mesaje de marketing, nu trebuie să rețină pe al câtelea cadru din slider au găsit ceva de interes pentru ei etc.
4. Dacă se folosește încă slider-ul clasic, acesta trebuie să respecte următoarele elemente:
- Eliminarea rotirii automate a cadrelor, acordând posibilitatea utilizatorului să navigheze manual prin cadrele caruselului
- 3 până la maximum 5 cadre în întreg caruselul
- Call to Action clar / relevant
- Execuție grafică și tehnică bună a caruselului (exemple, fără a ne limita doar la acestea.: imagini high-quality, identificarea ușoară a butoanelor sau săgeților de navigare în slider, dimensiuni generoase ale slider-ului, integrarea în layout-ul site-ului pentru a nu arăta ca un ad clasic etc.)
5. Promovarea celor mai populare produse (conform bunelor practici în e-commerce este necesară evidențierea câtorva grupuri de produse pe homepage precum: best sellers, best buy, new arrivals etc. – nu este obligatoriu să fie acestea, pot fi și altele în funcție de strategia de marketing a fiecărui magazin online)
6. Produse în stoc sau accesibile imediat (toate produsele promovate pe homepage trebuie să poată fi comandate și livrate rapid – vor fi depunctate magazinele online care promovează produse ce nu mai fac parte din oferta curentă sau al căror termen de livrare este discutabil/îndepărtat)
7. Evidențierea titlului și a prețului produselor promovate pe homepage
8. Evidențierea oricărui tip de marcaj de marketing care însoțește produsul promovat pe homepage (câteva exemple, fără a ne limita doar la acestea: discount, livrare gratuită, garanție extinsă, retur în X zile, cel mai vândut produs, cel mai apreciat produs de către alți clienți etc.).
9. Folosirea atentă a marcajelor de marketing, doar acolo unde este cazul – dacă toate produsele promovate pe homepage sunt însoțite de marcaje de marketing, va apărea efectul de “banner blindness” și, astfel, niciunul din produse nu va mai fi evidențiat față de restul – utilizatorii nu vor mai vedea produsele-locomotivă.
Exemplul 1: În print screen-ul de mai jos, toate produsele sunt însoțite de marcaje de marketing – niciunul nu iese în evidență în mod deosebit.
Exemplul 2: În următorul caz, folosirea a doar câteva marcaje de marketing evidențiază mult mai bine anumite produse – acele produse pe care magazinul online dorește să le aducă în atenția utilizatorilor.
Foarte curând dezvăluim criteriile aplicabile funcției de SEARCH (căutarea internă din site), deci fiți cu ochii pe noi. Iar dacă vă doriți un audit al magazinului vostru online, nu uitați că cel mai mic preț este valabil doar până mâine, 31 Martie 2017, ora 23:59. Înscrierile se fac completând formularul online de pe site-ul nostru.