Cum folosești PPC si SEO în strategia de marketing a magazinului tău online

Când vine vorba de marketingul digital, PPC (publicitatea pay per click) dar și SEO (optimizarea motoarelor de căutare) sunt, fără îndoială, tool-urile cele mai folosite și recomandate pentru a structura o strategie potrivită pentru un magazin eCommerce. Să nu mai menționăm că te ajută să ai o înțelegere amănunțită a cum rulează propriul tău magazin online.

Cu toate astea, majoritatea agențiilor se axează doar pe unul dintre cele două canale menționate mai sus. Motivele? Probabil nu înțeleg de ce este necesar să se aplice o strategie de marketing integrată și nu au în vedere beneficiile pe care le oferă. Pentru asta, am pregatit un articol care să aducă și mai multă claritate celor interesați să-și urce magazinul de eCommerce în primele căutări din Google. Fie vorba între noi, sky’s the limit! Și cine suntem noi să stăm în calea fericirii?

Articolul de astăzi, după cum îi spune și numele, vine cu o întrebare simplă ce necesită explicații în secțiuni precum:

  1. Ce este SEO și de ce este important?
  2. Ce este PPC?
  3. Cum pot SEO & PPC lucra împreună pentru a îmbunătăți rezultatele magazinului tău eCommerce?

1. Ce este SEO și de ce este important? 

SEO (Search Engine Optimization) reprezintă suma tuturor tehnicilor ce au ca scop îmbunătățirea vizibilității site-ului în motoarele de căutare. De la crearea de conținut calitativ și creativ, optimizarea de title tags, meta tags, și H tags, până la internal linking, image optimization, și așa mai departe.

Obiectivele SEO sunt de generare de trafic relevant (potențiali clienți), ca în cele din urmă să genereze profit constant.

Prin intermediul SEO, orice magazin eCommerce, dar și alte business-uri online, pot apărea în mod organic printre primele căutări în Google.

Când vorbim de SEO, acesta poate fi împărțit în două categorii: Optimizarea SEO On-page și SEO Off-page.

Optimizarea SEO Off-page înglobează toate activitățile desfășurate în afara site-ului web (cu trimitere către brandul promovat) cu scopul de a crește clasamentul/rankul unei pagini/unui site în rândul căutărilor efectuate în Google. De la crearea de backlink-uri, încurajarea căutărilor de brand, creșterea gradului de engagement, până la share în social media, acțiunile pe care le poți face pentru a urca site-ul în rândul căutărilor stau la voia creativității celui care se ocupă de această bucată din strategia de marketing.

SEO Off-page acoperă toate activitățile desfășurate în afara site-ului cu scopul de a construi link-uri de calitate și valoroase cu ajutorul social media, content marketing-ului,  reviews, brand building, influencer marketing, și așa mai departe.

La noi în site găsești un articol dedicat acestui subiect, fix aici.

Și ca să nu uităm, există și SEO on-page, care are sub umbrelă următoarele acțiuni:

  • Optimizarea de title tags (titlul paginii să conțină cuvinte cheie);
  • Crearea de linkuri interne;
  • Folosirea cuvintelor cheie în descrierile imaginilor;
  • Subtitlurile sau Headingurile care au keywords relevante;
  • Optimizarea vitezei de încărcare a site-ului;
  • Crearea unui conținut relevant pentru eCommerce.

 2. Ce este PPC?

PPC (Publicitatea Plătită) oferă posibilitatea ca orice business, fie el magazin online sau un simplu site de prezentare, să apară în primele căutări din Google, în schimbul unor “taxe” plătite ori de câte ori un utilizator face click pe una dintre reclamele tale.

Publicitatea afișată în motoarele de căutare îți permite să licitezi pentru plasarea anunțurilor tale în link-uri sponsorizate pentru ca, în momentul în care publicul face o căutare în Google ce are legătură cu domeniul tău de activitate, PPC va afișa site-ul tău în căutările Google.

PPC = plătești de fiecare dată atunci când audiența dă click pe o reclamă realizată pentru business-ul tău.

Tipuri de căutări:

  • Căutări Comerciale: se folosesc în strategia de comunicare cu mesaje de vizibilitate și vânzare;
  • Căutări Informaționale: se folosesc în strategia de comunicare cu mesaje de vizibilitate și influențare;
  • Căutări de Brand: se folosesc în strategia de comunicare mesaje de influentare și vânzare;
  • Căutări de Competiție: se folosesc în strategia de comunicare cu mesaje de vizibilitate și influențare.

Marketingul plătit se divide în două categorii: 

  1. Google Ads (Search, DSA, Shopping)
  2. Google Ads Display

3. Cum pot SEO & PPC lucra împreună pentru a îmbunătăți un magazin eCommerce

O ecuație simplă: SEO + PPC = increased search engine presence

Așa cum deja știi, îmbunătățirea site-ului web cu ajutorul SEO crește șansele ca site-ul să fie clasat pe prima pagină a motoarelor de căutare, cu scopul de a crește numărul potențial de clienți, dar și de creștere a veniturilor.

PPC – achiziția de anunțuri plătite pentru același cuvânt cheie de interes pentru magazinul eCommerce – permite anunțului să apară în partea de sus a paginii atunci când cineva caută acel cuvânt cheie.

În momentul în care realizezi și partea de SEO (adică optimizezi site-ul), și partea de PPC (începi să licitezi pe cuvinte cheie relevante), business-ul începe să domine rezultatele căutării, prin urmare în site ajunge o audiență interesată cu adevărat de produse, cu scopul de a face o achiziție.

De ce este important să ocupi un număr mare de cuvinte licitate?

PPC te ajută să aduci în site un trafic relevant, interesat de produsele existente, doar dacă acorzi timp să ”studiezi” tipologia căutărilor, spre a le ocupa pe cele importante.

În cazul în care unul din cuvintele licitate ajunge să nu mai fie de actualitate, o licitație extinsă a cuvintelor cheie poate anula impactul negativ asupra traficului din site.

Folosind PPC recuperezi click-urile și interesele exercitate de audiență, fără să te preocupi că le poți rata din varii motive. De asemenea, chiar dacă site-ul ajunge să nu mai ocupe poziția #1 în mod natural, PPC te ajută să aduci trafic în funcție de căutările publicului în schimbul unei sume de bani modice.

Nu uita de campaniile de remarketing

Chiar dacă site-ul se clasează bine în urma eforturilor de SEO realizate, există posibilitatea ca traficul ajuns în site să fie nehotărât în legătură cu achiziția produselor din magazin. Aici intervine strategia de remarketing cu scopul de a aduce vizitatorii înapoi pe site pentru a face achiziția.

Combinând SEO și PPC în acest fel, poți ajunge – într-o formă creativă și ușoară – la vizitatorii anteriori și îi poți încuraja să revină pentru a finaliza o comandă. Fără remarketing s-ar putea ca ei să fi uitat complet de site și de produsele din el.

 


Daniel Ene

Growth Hacker & SEO Strategist MOLOSO

Daniel Ene se consideră unul dintre norocoșii care și-a găsit pasiunea încă de la începutul carierei sale. De când a descoperit SEO, s-a îndrăgostit de această disciplină de marketing. De peste 9 ani s-a implicat în proiecte mari și mici, de la start-up-uri până la companii internaționale. Este în permanență în căutare de nou și de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Zi de zi caută, testează și implementează noi trucuri de SEO pentru a-și ajuta clienții să aibă succes.