Discount-urile mari afectează retenția clienților | Amazon trimite mostre gratuite în baza istoricului de comandă | Bicicleta Pegas la CES 2019
Săptămâna trecută a fost marcată de Consumer Electronics Show (CES), unul dintre cele mai mari evenimente de tehnologie și inovație din lume. Google Assistant și Amazon Alexa și-au disputat supremația și, se pare că Google a câștigat concursul de popularitate. Printre miile de expozanți putem fi mândri că s-a aflat și bicicleta Pegas.
În altă ordine de idei, Amazon a început să testeze livrarea cu drone în Marea Britanie, iar în SUA trimite mostre gratuite clienților. Google și Chrome anunță filtrarea reclamelor intruzive pe tot world wide web-ul. Iar retail-ul nu a performat prea bine de sărbători și strategiile de discount-uri masive nu sunt profitabile pe termen lung. Iată mai jos știrile care ne-au atras atenția.
1. Discount-urile peste 30% au un impact negativ asupra retenției clienților, reiese din datele companiei Optimove. Strategia de discount poate atrage noi clienți, dar dacă brand-ul nu încurajează loialitatea și nu îi transformă în clienți permanenți, volumele mari de vânzări nu se vor traduce în profit pe termen lung. Pe scurt despre starea retail-ului de sărbători, în Retail Times.
2. Amazon trimite clienților mostre gratuite pe baza istoricului comenzilor. Nir Eyal ne spunea la GPeC Summit că, peste câțiva ani, Amazon va ști atât de multe despre clienții săi, încât va începe să le expedieze produse înainte ca ei să le comande. Se pare că viitorul imaginat de Nir nu este chiar atât de departe. Axios scrie că Amazon testează un proiect prin care livrează clienților mostre gratuite din produsele pe care aceștia ar fi înclinați să le cumpere.
3. Xmera, bicicleta inteligentă dezvoltată de Pegas Workshops, a fost prezentată la CES 2019. Bicicleta Pegas a plecat în noiembrie 2018 cu premiul pentru cel mai bun magazin online la categoria articole sportive în Competiția GPeC (alături de magazinul Veloteca, la egalitate de puncte în clasament). Iată că printre cei peste 4.000 de expozanți la CES 2019, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie din lume, s-a aflat și Andrei Botescu, fondatorul Pegas, cu un proiect de bicicletă inteligentă. Detalii în Business Review.
4. Din iulie 2019, Chrome va filtra reclamele disruptive și intruzive pe site-urile din toată lumea. Google a anunțat săptămâna trecută că vrea să facă curățenie pe web și să ofere o experiență mai bună utilizatorilor online. Chrome a început blocarea reclamelor „agasante” în America de Nord și Europa anul trecut, iar din 9 iulie, browser-ul va filtra la nivel mondial 12 tipuri de reclame care încalcă standardele industriei. Printre ele se află pop-up-urile, video-urile care pornesc automat, reclamele full-screen sau prestitial ads (care se afișează înaintea paginii pe care vrei să o accesezi). Pe blogul Chromium găsești toate tipurile de reclame (Desktop și Mobile) pe care să eviți să le creezi/afișezi pentru a nu fi penalizat de Google.
5. Amazon testează livrarea cu drone în Marea Britanie. Fotografii ziarului The Mirror au surprins testarea dronelor într-un sat din Cambridgeshire. Deși Amazon nu a comentat informația, a anunțat deja că plănuiește introducerea opțiunii de livrare rapidă a coletelor cu drone. Mediafax a preluat două imagini cu inginerii Amazon pe teren.
În fiecare luni publicăm noutățile din industrie, pe blog și pe mail. Selectăm doar știrile care aduc informație, povești și sfaturi de creștere în business, special pentru comunitatea GPeC. Hai și tu în cea mai frumoasă comunitate de e-commerce din România!