Google Shopping Ads în 3 pași și de ce este o soluție pentru businessul meu
Deși este prezent în 121 de țări (ați citit bine), în Germania și Marea Britanie din 2008, urmând apoi Franța, Italia, Olanda, Spania, din 2013 în Austria, Belgia, Danemarca, Norvegia, Polonia și Suedia, după mai bine de 6 ani, la începutul lui 2019, Google Shopping a ajuns și în Romania (în BETA).
În această serie de articole o să încerc să vă explic pas cu pas cum să transformăm campaniile de Google Shopping în cea mai bună soluție de marketing pentru magazinul nostru online.
Pasul 0: Ce este Google Shopping?
Campaniile de tip Google Shopping sunt reclamele sponsorizate care apar deasupra (sau pe laterală) pentru căutările tranzacționale (și nu numai) pe care le facem pe Google și diferă de campaniile „tradiționale” de search prin informațiile pe care le afișează: poză, preț, nume site, discount.
Mai jos am atașat un exemplu de campanie afișată pe laterala căutărilor în Google:
În exemplul de mai jos acestea sunt afișate în linie:
Pasul 1: Merchant Center
Înainte de toate, trebuie să înțelegem 2 lucruri:
- Contul de Google Merchant Center (GMC) – este locul unde încărcăm produsele noastre.
- Contul de Google Ads – este locul unde creăm efectiv campaniile.
Pentru un proces mult mai ușor, recomandarea noastră este ca pe același cont de Google să se facă atât contul de Google Merchant Center și contul de Google Ads.
Pasul 2: Setări Merchant Center
- Verify & Claim – pentru a putea publica campanii, mai întâi trebuie să verificăm și să revendicăm un cont. Am menționat la pasul anterior pentru ca acest proces să fie ușor, cel mai bine este să avem aceeași adresă.
- Business Info
Introducem informațiile generale despre businessul nostru: numele cu care vrem să ne afișăm, adresa, website, adresa de suport.
3. Branding
În acestă secțiune încărcăm LOGO-ul și selectăm culorile care să ne reprezinte brandul.
Pasul 3 – Feed-ul de produse
În acest pas avem 3 opțiuni:
- Varianta în care încărcăm manual fiecare produs – recomandabil la site-urile cu foarte puține produse și la care prețul și stocul nu sunt (așa) variabile.
- Upload feed într-un format manual / automat prin intermendiul unui fișier de tip XML sau TSV – recomandat.
- Content API – prin care lăsăm robotul Google să citească informațiile legate de produs. În experiența mea, am văzut maxim 15 site-uri în care schema.org a fost bine implementată și de aceea vă recomand multe verificări înainte ca aceasta să fie opțiunea aleasă.
- Google Sheets
O să presupun că avem un magazin online cu mai multe produse.
- Alegem țara unde vindem produse și limba în care este documentat produsul.
- Alegem tipul de import al feed-ului.
Pentru acest exemplu am ales tipul „UPLOAD”.
- În momentul acesta, cel mai bun lucru este să aveți deja dat în lucru către programatorul companiei următorul feed. O să pun doar câmpurile necesare și urmează să vă povestesc într-un articol complet cum să facem un feed de produse corect, care sunt erorile și cele mai bune practici.
Câmpurile marcate cu* sunt obligatorii:
-
- ID* – Id-ul produsului din baza de date – maxim 50 de caractere;
- Title* – Titlul produsului – maxim 150 de caractere;
- Description* – descrierea produsului – maxim 5000 caractere;
- Link* – URL produsului;
- Image link* – minim 100X100px (minim 250×250 pentru zona de fashion);
- Additional image link – opțional;
- Availability* – in stock / out of stock / preorder. Nu există alte valori decât acestea;
- Price* – formatare tip SUA (.) – aici trebuie să avem input de tipul prețul + moneda (exemplu: 80.99 RON);
- Sale price – opțional – în caz că e diferit de punctul 8;
- Brand* – brandul produsului – dacă nu există, nu se completează acest câmp. Nu folosim elemente de tipul N/A, nu există sau altceva;
- google_product_category – categoria produsului din nomenclatorul Google. Aici sunt mai multe informații despre taxonomie. Discuția aici este mult mai amplă și o să o tratăm într-un alt articol;
- product_type – categoria produsului din site;
- Gtin* – Global Trade Item Number (GTIN) – codul internațional de identificare al produsului. Pentru magazinele online este acel cod EAN;
- MPN* – Manufacturer Part Number – necesar doar dacă nu există GTIN. În cazul în care nu există nici GTIN sau MPN trebuie să adăugați câmpul identifier_exists și să aibă valoarea cu no (FALSE);
- Condition* – new / refurbished / used – dacă site-ul nu vinde produse SH sau refurbished, o să punem by default new.
Iată mai jos câteva din cele mai bune practici pe care le-am descoperit:
– HTTPS – Site-ul trebuie neapărat să aibă un certificat SSL instalat.
– Imaginea produsului – imaginea nu are voie să conțină watermark, nu are voie să conțină texte (de tipul -40% sau sale), fundalul în majoritatea cazurilor trebuie să fie alb.
– Price mismatch, availability mismatch – contul de Merchant Center o să fie suspendat iar feed-ul de produse o să fie dezaprobat în caz că pe site avem un alt preț sau disponibilitatea produsului este diferită față de cea menționată pe site. Este foarte important ca feed-ul să fie actualizat cât mai des posibil.
– Numele produsului – Best practice este să avem nume de tipul: Tipul de produs + Brand + atribute. Un exemplu foarte simplu: Rochie Zara roșie sau Televizor Sony Smart LED 32WD757.
Ce este important și de reținut este că un client final o să vadă de la bun început prețul și imaginea produsului și, în felul acesta, rata de conversie la nivel de cont este mult mai mare decât în search.
Cătălin Macovei
Co-Founder MOLOSO
Cătălin Macovei este Co-founder la agenția de perfomance marketing MOLOSO. A reușit să ajute în promovarea și creșterea a sute de branduri locale și internaționale prin folosirea campaniilor plătite (Google, Facebook, Twitter, Linkedin) în domenii precum fashion, travel, IT, auto, banking și multe altele. În 2018 a lansat produsul Limitless și alte produse automatizate care ajută IMM-urile să își automatizeze campaniile de marketing online fără să lucreze cu o agenție.
Nu rata seria de articole cu conținut #CraftedToInspire semnate de specialiști în eCommerce și Digital Marketing, abonează-te la Newsletter-ul GPeC!
Salut! Website-ul trebuie sa aiba neaparat modul de plati online ca sa poata fi acceptat de Google Shopping / GMC? Multumesc!