Cum să lucrezi smart cu Google Analytics Intelligence
Unul dintre cele mai utile tool-uri pentru business-urile online este Google Analytics. Un must-have pentru cei care au magazine online, Analytics oferă metrici esențiali cu privire la traficul de pe un website, customer journey și, cel mai important, conversiile.
Din nevoia de a sistematiza datele culese și de a facilita interpretarea lor a apărut Google Analytics Intelligence. Sau instrumentul de care te îndrăgostești la prima vedere dacă ești un marketer care consumă câteva ore pe zi interpretând datele din dashboard-ul de analytics și făcând rapoarte.
Ce face acesta? Pe lângă centralizarea și sistematizarea informațiilor, tool-ul are și un motor bazat pe algoritmi de inteligență artificială (AI) care îl fac să fie atât de smart încât să poată răspunde la diverse întrebări culegând informațiile din Analytics.
Literalmente scrieți întrebările și primiți răspunsuri, exact ca în video-ul de mai jos.
Pentru un magazin online, instrumentul are potențialul de a face munca echipei din spate mult mai ușoară. Concret, Google a venit în ajutorul oamenilor de digital cu două secțiuni noi:
- Smart questions – partea în care adresezi întrebări și primești răspunsuri rapide, la obiect
- Smart Insights – tot ce ține de Smart Goals, Smart Lists, statistici.
How to Google Analytics Intelligence
În primul rând, e bine să ne setăm așteptările corect. Ce știe GA lntelligence să facă este să analizeze automat rapoartele de date de pe un site și, eventual, să alerteze utilizatorul în cazul unei activități neobișnuite sau să ofere predicții cu privire la comportamentul consumatorului.
De pildă, Google Analytics Intelligence poate arăta notificări în momentul în care înregistrează schimbări de trafic neașteptate.
Gamechangerul celor de la Google îl reprezintă, însă, posibilitatea de a pune întrebări specifice platformei și de a primi răspunsuri clare.
Pe lângă metrici, platforma mai oferă și insights pe care echipa de marketing le poate folosi in optimizarea site-ului lor.
Ce fel de întrebări puteți adresa
Dacă vă așteptați să fie un fel de Google Assistant de la Analytics, sunteți pe aproape; cam așa, doar că mai puțin amuzant. Google Analytics Intelligence știe și poate răspunde la întrebări precum:
- „Câți utilizatori am înregistrat ieri?”
- „De unde vine traficul pe site-ul meu?”
- „Ce procent de sesiuni din SUA provine de pe rețelele sociale?”
Mai multe exemple de întrebări, găsiți în tabelul de mai jos:
Limitări ale platformei
Din păcate, orice serviciu vine la pachet și cu o serie de limitări, iar Google nu face, deocamdată, excepție. Deși este foarte aproape de o inteligență artificială, se poate ca platforma să nu aducă întotdeauna performanță maximă.
Un factor cheie în aplicabilitatea rezultatelor constă în datele cu care Analytics lucrează. Simplu spus, dacă datele unei colectivități nu sunt reprezentative, sau sunt în număr redus, Intelligence nu va genera rezultate calitative.
De asemenea, platforma nu poate răspunde la întrebări de genul „Din ce motiv?” sau „Cum anume?” sau orice fel de întrebări al căror răspuns nu se află în baza lui de date.
Este indicat ca întrebările adresate să fie cât mai specifice și cât mai bazate pe date numerice, astfel ca serviciul să ofere cele mai relevante date.
Așadar, în vederea utilizării platformei în mod eficient, țineți cont de:
- GA Intelligence nu poate răspunde la întrebări ce nu corespund datelor
- Platforma are nevoie de un număr mare de date relevante
- Google nu poate oferi indicații strategice
Dacă aveți alte idei în legătură cu modalități de înțelegere a datelor sau în legătura cu platforma de la Google, vă invităm să le împărtășiți în comentarii!