Facebook Ad Collection: Cum se creeaza si cat de performante sunt pentru magazinele online

E suficient să ne uităm în jurul nostru ca să ne dăm seama că mobile-ul a căpătat o tracțiune, poate, greu de imaginat în urmă cu câțiva ani. În acest context, nici nu este de mirare că marile platforme creează formate de reclame doar pentru mobil, prin care să ajungi mai ușor la utilizatorii pe care ți-i dorești în aplicația sau pe website-ul tău.

Facebook nu face excepție, iar dintre toate experiențele mobile-only pe care le pune la dispoziția utilizatorilor și oamenilor de marketing, Facebook Ad Collection este una dintre cele mai impresionante. Însă orice inovație vine la pachet cu o provocare, iar în cazul acesta set-up-ul unui Facebook Ad Collection nu este tocmai simplu. Așa că astăzi vedem despre ce este vorba și cum vă puteți descurca mai bine în direcția asta.

Ce sunt Facebook Ad Collection

O colecție este un tip de Facebook Ads doar pentru mobile care poate fi format dintr-un video, un slideshow sau chiar o imagine deasupra unui grup (sau a unei colecții) de imagini cu produse similare.

Genul acesta de reclame a fost gândit special pentru e-commerce/magazinele online care vor să își promoveze produsele pe social media și să ofere utilizatorilor experiența din website direct în platforma de socializare.

Pașii pe care trebuie să îi urmezi

Ca să poți oferi clienților tăi o astfel de experiență de advertising, e mai ușor dacă ai ceva experiență cu dynamic ads sau dacă ai răbdare să te joci puțin cu platforma Business Manager. In articolul acesta îți spunem ce și cum trebuie făcut pentru a ajunge la un Facebook Ad Collection de succes.

  • Creează un catalog de produse

Crearea unui Collection Ad implică, în primă fază, crearea unui catalog. Acest lucru se face din Business Manager Settings -> Product Catalogs


Dă click pe Catalogs, apoi pe butonul de Add și selectează „Create a New Product Catalog”


Acum, dă un nume catalogului, alege ce anume promovezi în catalog (cel mai sigur categoria “Products” se va potrivi celor mai multe magazine online) și apasă „Create Product Catalog”


Mai departe, pentru a te asigura că poți măsura comenzile care vin din astfel de reclame, va trebui să asociezi catalogul unui Facebook pixel (respectiv Facebook pixelul instalat în website-ul ale cărui produse le promovezi).

Sincronizarea cu Facebook pixel este importantă mai ales dacă vreți să rulați dynamic ads. Dacă, însă, veți încărca doar un fișier static, cu produse, puteți da skip.

Odată selectat catalogul, ai nevoie să adaugi produse noi în el. Poți face asta creând un Products Feed: apeși Add Product Feed, îi dai un nume pe care să îl recunoști ușor și începi să încarci produse în product catalogue. Poți să încarci totul deodată sau poți programa încărcări recurente.  

Un product feed se uploadează de obicei în formate precum CSV, TSV, RSS XML sau ATOM XML.


Asta este partea cea mai complicată, așa că aici posibil să ai nevoie de ajutorul unui programator sau un specialist cu experiență în dynamic ads pe Facebook. Ca să îți faci o idee, poți consulta documentația pentru setup-ul unui catalog de facebook ads.

  • Creează un Facebook Ad Collection

Odată ce ai trecut de partea grea, cea tehnică, urmează partea fun – cea creativă. Mergi în Business Manager –  Ads Manager, selectează obiectivul „Conversions” și începe setup-ul campaniei: targetarea, programul ad-ului (dacă vrei să ruleze într-un anumit interval orar, de pildă), bugetul etc.

Acum vine partea și mai creativă! Atunci când alegi formatul ad-ului, selectează Collection dintre cele disponibile.

Urmează apoi etapele specifice procesului de creație: selectarea unei imagini, headline-ul, exact ca într-o reclamă obișnuită.  

Ca să apară produsele, după ce ai creat prima parte a reclamei, selectează catalogul de produse creat mai devreme.

Mai departe, tot ce trebuie să mai faci este să completezi niște parametri care vor optimiza poziționarea produselor. Nu toate sunt obligatorii, așa că selectează opțiunile care crezi că ți se potrivesc. Dacă totul este făcut cum trebuie, atunci ar trebui să ai un preview al colecției care să arate cam așa:

Poți schimba, de asemenea, ordinea produselor care sunt afișate. Însă imaginea principală rămâne aceeași.

Asta e tot. Ad-ul tău este gata să pornească și să livreze rezultate remarcabile Procesul de mai sus poate părea greoi, dar e greu prima dată: după aceea lucrurile sunt simple și cu siguranță te vei entuziasma când vei vedea rezultatele.

De ce să folosești Collection Ads?

În primul rând pentru că  ad-urile de tip Collection și Carousel cresc ratele de conversie și aduc rezultate mai bune, cel puțin la nivel de vânzări. Și cine nu își dorește o rată de conversie mai mare în e-commerce?

În al doilea rând, pentru că oferi un alt fel de advertising clienților tăi și asta cu siguranță te va ajuta să rămâi top of mind.

 

Tips & tricks de la Raluca Radu, Founder MTH Digital

  1. Din testele făcute de noi, folosirea unui video de cover în loc de imagine duce la o rată de click de două ori mai mare și un engagement mai bun în cazul reclamelor Ad Collection;
  2. Un alt lucru interesant – observat de noi din testele practice și pentru formatul de carusel – este că CTR-ul (rata de click) este mai mică decât pentru formatul de Single Image și mai ales decât cea pentru formatul de boost post, pentru că respectivele formate sunt oarecum „publicitate pe față” și se confundă mai puțin cu postările prietenilor. Ca urmare, poate fi o strategie de creștere a brand awareness-ului să ții cont că ești taxat pe click și să faci remarketing pe acest format pentru a aduce aminte utilizatorilor de produsele pe care le-au vizitat deja pe situl tău;
  3. Este important să alegi produsele hero/tractor pentru a le afișa în Facebook Ad Collection și fii atent ca produsele hero/tractor să apară primele în ordinea afișării produselor din carusel;
  4. Nu uita că Facebook Collection este un format specific creat de Facebook pentru utilizatorii de pe device-uri mobile, deci este important ca landing page-urile în care îți trimiți utilizatorii să fie optimizate pentru mobile;
  5. Nu în ultimul rând, nu uita să testezi vizualuri diverse și să profiți la maxim de A/B testing pentru a găsi vizualurile cu cel mai bun engagement, cel mai bun CTR și, deci, cel mai bun Relevance Score.

 

Suntem curioși să ne spuneți dacă ați încercat astfel de reclame și cum performează pentru voi. Secțiunea de comentarii de mai jos, vă așteaptă!