Dorin Boerescu, 2Performant: Când ai 300-500 de vânzări pe lună, minimum, e un moment bun să începi afilierea
Dorin Boerescu, CEO 2Performant, e prezent de 8-9 ani la GPeC Summit. La ediția din mai 2018, ne-a spus că simte cum offline-ul vine tot mai mult în online. Pe scenă a împărtășit viziunea lui despre „sharing mentality” în marketing-ul pentru e-commerce, iar în interviul dirijat de Gabriela Bejan ne-a adus, în exclusivitate, anunțul deschiderii platformei 2Performant către tot ecosistemul de e-commerce din România.
Ce presupune această inovație, când ar trebui să ia în calcul un business affiliate marketing-ul, la ce rezultate să se aștepte, care sunt provocările și oportunitățile magazinelor online înscrise în programul de afiliere? Răspunsurile și câteva sfaturi practice din interior vin chiar de la Dorin, în video interviul de mai jos.
Ești pe fugă? Prinde ideile principale din zbor, în rândurile următoare:
- Direcția în marketing este spre geek economy. Se merge spre ideea de marketplace, unde magazinele online anunță ce servicii au nevoie (SEO, AdWords, afiliere etc.), iar furnizori vor licita pentru a oferi aceste servicii.
- Magazinele online ar fi să abordeze zona de affiliate marketing cu o mentalitate de deschidere, diferită de controlul și planning-ul tradiționale din marketing. În afiliere, valoarea o aduci dacă lași afiliații să vină cu idei și să încerce să contribuie la marketing-ul tău.
„Imaginați-vă cum ar fi să lucrați cu 2.000 de oameni care să încerce să vă genereze vânzări. E imposibil să-i controlezi pe toți. Lasă-i și spune-le ce vrei de la ei.”
- Recomandare: magazinele trebuie să informeze afiliații din timp despre promoții, ca să aibă timp să se pregătească și ei.
- Pentru magazinele care sunt la începutul activității, cel mai potrivit ar fi să înceapă afilierea după ce au testat și validat modelul de business.
„În momentul în care ai 300 de vânzări pe lună minimum, 500, ăla e un moment bun în care să începi afilierea.”
- Nu poți ști de la început cine îți va genera vânzările.
- Publisherii mari sunt buni pentru awareness și trebuie abordați cu mindset-ul corect: nu te aștepți să trimită trafic de vânzări, că poate nu convertesc.
- În 2017 2Performant a lansat un director de afiliați, unde magazinele pot să vadă toți afiliații listați din rețea, pe categorii, după numărul de vânzări generate. Și pot și ei să-i invite să lucreze împreună.
- Recomandare: atunci când inviți un afiliat (mai ales de top) să lucreze cu magazinul tău, dă-i un mesaj în care să explici de ce vrei să lucrați împreună și ce condiții îi oferi.
- Platforma 2Performant s-a deschis către tot ecosistemul de e-commerce. Dacă un magazin vrea să lucreze cu niște colaboratori din afara platformei, au la dispoziție infrastructura tehnică, comercială, legală și operațională la costuri de 5 ori mai mici.
- Prin asta vor să aducă mai multe magazine, inclusiv brand-uri din offline, care au venit de curând în online, să testeze ideea de afiliere, de marketplace, de sharing economy pentru marketing, oferindu-le infrastructura și platforma.
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora
Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist
Epic Comfort by: Mobexpert
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Official car: Alfa Romeo
Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin