Raportul pieței de e-commerce din America Latină 2018

Piața de e-commerce din America Latină face primii pași de dezvoltare, astfel că potențialul este uriaș pentru jucătorii locali sau pentru cei care vor să se orienteze cross-border către această regiune. Retaileri și marketplace-uri din SUA investesc deja masiv în strategii de comerț electronic în zonă. Iată mai jos câteva date importante extrase din raportul pe 2018 realizat de Ecommerce Foundation.

  • $ 71,2 miliarde este cifra de afaceri estimată pentru comerțului electronic B2C în 2018, cu o creștere anuală de 15,21%.
  • Mexic are cea mai mare piață de e-commerce din America Latină, estimată la o valoare de $ 21 de miliarde. La mică distanță, cu o cifră de afaceri de $ 19 miliarde, se află Brazilia.
  • Argentinienii cumpără cel mai mult online: 39% cumpărători peste 16 ani, urmați de brazilieni, 38%.

Raport 2018 e-commerce cumpărători America Latină

  • 55% din vizitatori accesează magazinele online de pe dispozitive mobile. Doar 30% din cumpărături se fac însă de pe mobil.
  • MercadoLibre/Livre este cel mai popular marketplace printre consumatorii latino-americani: 47.4% dintre cumpărători au făcut achizițiile online pe MercadoLibre/Livre. Doar 16.6% din consumatori au făcut cumpărături pe Amazon.
  • În 2016-2017, cele mai multe cumpărături online au fost făcute de Generația X (consumatori născuți între 1966 și 1981), cu 20% mai multe achiziții decât generația Milenialilor.

Raport 2018 e-commerce în America Latină

  • Consumatorii latino-americani apreciază facilitățile oferite de comerțul electronic, cum sunt livrarea la domiciliu și disponibilitatea 24/7, însă nu au încredere în plățile online.