Cupio: ”A crescut numărul comenzilor online, al plăților cu cardul” – Interviurile GPeC

Echipa GPeC a stat de vorbă cu magazinele participante la Competiția Magazinelor Online pentru a afla cum s-au văzut ultimii doi ani din perspectiva lor. Pandemia a pus la încercare afacerile din offline și din online deopotrivă, comportamentele de consum s-au schimbat, iar noi am fost interesați să urmărim evoluția magazinelor online până la momentul actual.

Primul magazin din această serie este Cupio, participant recurent la Competiția GPeC din nișa Make-up & Beauty. Răzvan Ștefănescu, Director General Cupio, a răspuns invitației noastre de a ne acorda acest interviu.


Ce impact a avut pandemia în ceea ce privește vânzările în ultimul an?

Pentru noi, această situație neașteptată și unică a determinat menținerea ritmului de creștere a companiei. Adaptarea și flexibilitatea de care am dat dovadă, împreună cu toată echipa Cupio, sunt atributele cheie care ne-au condus la rezultatele de astăzi. Chiar dacă la nivel de cifre, anul pandemiei arată bine, asta nu înseamnă că provocările au lipsit. Pandemia și-a pus amprenta atât în ceea ce privește comportamentul de cumpărare, cât și în ceea ce privește bugetul de investiții și nevoia de regândire a business-ului.

Grupul Cupio a ajuns în 2020 la o cifră de afaceri cumulată de aproape 12.6 milioane de euro, cu 18% peste nivelul din anul 2019. Pentru anul acesta, estimăm un avans de 15% față de anul 2020.

Însă dincolo de cifre, atuurile noastre sunt oamenii, angajații Cupio și legătura pe care o avem cu consumatorii noștri, înțelegerea foarte bună a nevoilor pe care aceștia le au și diversificarea portofoliului de produse în mod constant.

Ați observat o schimbare în cererea de produse? Au fost produse care au devenit mai populare în ultimul an iar pentru altele cererea a scăzut?

Da, pandemia a adus o schimbare în ceea ce privește cererea de produse. Dar am reușit să reacționăm rapid și să ne adaptăm la noile circumstanțe.

Reducerea mobilității consumatorilor, transferul în online, telemunca, au condus la schimbarea comportamentului de consum și la variații în lanțul de vânzare. Au apărut noi trenduri, dar și noi cerințe. Clienții sunt mult mai atenți la calitatea produselor, la serviciile de livrare și garanție și nu mai pun prețul pe primul loc în decizia de cumpărare.

În plus, româncele și-au reinventat ritualul de îngrijire personală: au început să acorde o mai mare atenție produselor de manichiură pe care le pot folosi singure, produselor de machiaj care le pun în evidență ochii, a crescut preocuparea pentru tot ce înseamnă îngrijire personală. Putem spune că au devenit mai populare produsele care pot fi folosite de consumatorul final, și nu neapărat de specialiștii din domeniul beauty. 

Răzvan Ștefănescu – Director General Cupio

Ce strategie ați adoptat pentru a păstra publicul interesat de produsele de make-up, pentru lacuri de unghii în special?

Ojele semipermanente sunt cunoscute ca fiind cele mai vândute produse de manichiură ale brandului nostru, iar în perioada pandemiei acestea au fost vândute la scară largă persoanelor care nu au neapărat o diplomă în domeniul manichiurii, ci sunt consumatori finali care au încercat și învățat să folosească produsele noastre pe cont propriu.

Femeile au ales kituri de oje semipermanente pe care le-am dezvoltat special pentru ele, astfel încât să își îngrijească manichiura în momentele în care nu au avut posibilitatea de a merge la un salon specializat.

Totodată, le-am oferit materiale video informative și educaționale, prin intermediul Beauty School by Cupio, o platformă destinată atât începătorilor, cât și celor care profesează în domeniul frumuseții. 

Acum că o mare parte din restricții au fost ridicate, ce schimbări de comportament ați observat la clientele Cupio?

Oamenii și-au pastrat unele obiceiuri din timpul pandemiei și se simte o schimbare în comportamentul cumpărătorului. A crescut numărul comenzilor online, al plăților cu cardul. Femeile și-au descoperit noi abilități, realizându-și propriul salon de frumusețe în intimitatea casei.

Bineînțeles că, odată cu redeschiderea saloanelor, s-au reîntors la serviciile specialiștilor. Însă un procent a continuat să achiziționeze produse profesionale pentru uz personal (în special produse pentru manichiură sau epilare).

Sunteți participanți la Competiția GPeC în cadrul căreia ați avut parte de un audit complet pentru magazinul online. Cum v-a ajutat asta până acum?

Da, suntem participanți de mulți ani. Nu ratăm nicio Competiție GPeC. De fiecare dată auditul ne ajută să ne îmbunătățim serviciile și chiar să implementăm noi proiecte. Se vede o evoluție de-a lungul anilor și asta ne motivează să ne propunem obiective tot mai ambițioase.

Ați avut parte de vreo experiență neplăcută din care ați avut de învățat? Dacă da, ce sfat ați da altor antreprenori pentru a evita astfel de situație?

Experiențele mai puțin plăcute au fost direct influențate de perioada actuală și ceea ce se întâmplă la nivel mondial (pandemie, conflicte etc.). Am întâmpinat unele provocări logistice, de care s-au lovit de altfel și alte branduri, însă am luat măsuri imediate, cu riscul de a înregistra pierderi financiare, așa încât să putem oferi clienților produsele de care au nevoie și să ne menținem la înălțimea așteptărilor.

Sfatul meu este să se adapteze la orice situație, să acționeze căt mai repede posibil (trăim în secolul vitezei) și să-și valorifice la maxim potențialul.

 


Cupio.ro este magazin online participant la Competiția GPeC. Citiți mai multe despre aceasta pe site-ul GPeC.

Vă așteptăm să aflăm LIVE câștigătorii în cadrul Galei Premiilor eCommerce pe 2 Noiembrie!