Evoluția Debonaire: culisele business-ului de cadouri corporate în epoca tăierilor de bugete

Schimbarea recentă de imagine a site-ului Debonaire.ro ne-a stârnit curiozitatea cu privire la motivația din spatele acestei transformări și impactul său asupra operațiunilor lor. Așadar – în pragul unei perioade “aglomerate” din perspectiva cadourilor corporate – am stat de vorba cu Codruța Miron – CEO Debonaire, ca să aflăm cum a evoluat un asemenea business în “epoca” tăierilor de bugete, adică în contextul economic actual.

I: Recent ați trecut cu site-ul Debonaire.ro printr-o schimbare de imagine. Ce a determinat decizia de a trece prin acest proces și ce impact a avut asupra activității voastre?

R: Decizia de a schimba imaginea site-ului o aveam încă din perioada crizei sanitare, perioadă în care am înțeles că trebuie să facem ceva diferit față de ceea ce făceam până atunci. Astfel că, o dată cu schimbările logistice și organizatorice, am considerat că se impune și un refresh al brandului și al site-ului, din punct de vedere vizual. Am ales acest nou vizual pentru că reprezintă exact valorile și direcția Debonaire: Eleganță, Calitate, Conexiune și Transparență – sunt 4 valori pe care le păstrăm atât în relația cu clienții noștri dar și în componența produselor pe care le comercializam și care fac parte, încă de la început din povestea Debonaire.

I. Traversăm o perioadă mai delicată din punct de vedere economic și bugetele companiilor au fost destul de restricționate anul trecut, cu previziuni de a păstra acest trend și în 2024. Cum s-a simțit asta din perspectiva business-ului? 

Din perspectiva activității noastre, am simțit impactul acestei perioade mai delicate din punct de vedere economic și a restricțiilor bugetare ale companiilor. Am fost nevoiți să fim mai atenți și mai creativi în gestionarea resurselor disponibile și în adaptarea strategiilor noastre pentru a face față acestor provocări. Am fost mai precauți și am căutat soluții mai eficiente și mai economice pentru a ne menține activitatea și pentru a continua să oferim valoare clienților noștri. Am fost mai proactivi în identificarea oportunităților noi de afaceri, în eficientizarea canalelor de comunicare și în diversificarea serviciilor noastre pentru a ne adapta la schimbările din piață și pentru a asigura o creștere sustenabilă în aceste condiții dificile.

I: Ați observat vreo schimbare în nevoile și preferințele clienților voștri în ceea ce privește coșurile cadou sau cadourile corporate în ultimul an, în contextul economic actual?

R: Da, în ultima perioadă s-au remarcat câteva noi direcții în preferințele și nevoile clienților corporate, în sensul acordării unei mai mari atenții în ceea ce privește bugetul alocat și componența cadourilor, optând pentru variante cu sortimente de produse cât mai multe și cu gramaj mai mic.

I: Cum v-ați adaptat? Ce schimbări sau îmbunătățiri ați adus gamei de produse oferite în coșurile cadou pentru companii în acest an?

R: Pentru ultimul sezon de cadouri din 2023 am schimbat gama de produse, majoritatea acestora fiind cu gramaje de până la 100 gr și totodată am lărgit sortimentația produselor cu ingrediente naturale, cu eticheta cât mai curată. Totodată, am încorporat și produse cu folosință mai îndelungată – acoperind atât ideea de utilitate cât și cea de sustenabilitate, limitând cantitatea de ambalaje folosite.

Din punct de vedere logistic, în încercarea de a oferi clienților un beneficiu suplimentar care să-i ajute în eficientizarea bugetului alocat cadourilor, am oferit transport gratuit oriunde în țară, indiferent de valoarea comenzii.

I: Care sunt cele mai populare produse sau servicii incluse în coșurile cadou pe care le oferiți pentru companii în această perioadă a anului?

R: Dacă până acum erau preferate produsele alimentare și gourmet, cu preponderență, acum am observat o preferință mai mare pentru a oferi mai mult „value for money”: produse cosmetice, îngrijire personală, ambient și design. De aceea, cu doar câteva zile in urmă, Debonaire a lansat o nouă colecție de cadouri pentru 1 & 8 Martie, oferind astfel companiilor peste 40 de modele de cadouri cu flori, lumânări și parfumuri de camera, produse de îngrijire personală și multe alte tipuri de produse, special create pentru a pune în valoare eleganța și puterea femeilor din companii.

I: Care sunt oportunitățile și provocările business-ului vostru dar și direcțiile de evoluție pe care le vedeți în anul 2024?

R: In contextul unei competiții în creștere, coroborată cu nevoia companiilor de a-și consolida parteneriatele și prin oferirea de cadouri unice, principala provocare este de a nu face rabat de la principiile care au stat la baza brandului, Debonaire remarcându-se în continuare prin calitatea și exclusivitatea produselor, dar și prin multiple modalități de personalizare a cadourilor. Participarea recentă la cel mai mare târg internațional de dulciuri din Germania, ISM Kologne, reprezintă o nouă oportunitate de a diversifica gama de produse pentru viitoarele colecții de cadouri și de a oferi companiilor alternative cât mai apropiate de nevoile și preferintele lor. Având în vedere premizele de mai sus și prin adoptarea unor direcții de evoluție strategică, ne propunem să ne consolidăm poziția pe piață și să creștem în mod sustenabil.

I: Care este strategia voastră pentru a dezvolta și a menține relații de lungă durată cu clienții voștri și pentru a construi parteneriate solide în domeniul cadourilor corporate?

R: Debonaire pune accent în continuare pe calitatea produselor, oferind astfel o alternativă cât mai sănătoasă, indiferent de buget, dar și pe programul de fidelizare al clienților. Clienții noștrii revin în fiecare sezon motivați de calitatea și exclusivitatea produselor pe care le regăsesc în cadourile noastre. Un client mulțumit reprezintă o foarte bună formă de promovare.

I: Urmează perioada 1 – 8 Martie – Ce beneficii principale credeți voi că aduce oferirea de cadouri corporate partenerilor de afaceri?

R: Sărbătorile de primăvară reprezintă un nou prilej de a aduce bucurie și de a mulțumi colegelor și colaboratoarelor din fiecare companie, dar și de a consolida parteneriatele. Și în acest an, Debonaire a pregătit o colecție specială oferind alternativa unor cadouri corporate, remarcabile prin eleganță și originalitate.