Evoluția ratei de conversie pentru magazinele online din România în 2018 | Raport Omniconvert

Rata de conversie medie a magazinelor online românești a ajuns în 2018 la 1,53%, în creștere cu 0,23% față de 2017, potrivit ultimei analize reprezentative realizate de Omniconvert.

Rata de conversie diferă în funcție de tipul magazinului online și este influențată de mai mult factori, printre care numărul de vizite lunare înregistrate, cât de puternic este brand-ul din spatele magazinului sau încrederea pe care o inspiră clienților.

Food delivery, cea mai mare rată de conversie în online-ul românesc

În România, segmentul food delivery înregistrează cea mai mare rată de conversie online, 11,11%. În acest segment intră serviciile de curierat ale restaurantelor, magazinelor și companiilor independente care se ocupă cu livrarea de mâncare către consumatori.

Următoarele categorii care înregistrează rate mari de conversie sunt magazinele care vând hrană și accesorii pentru animale (5,14%), serviciile (3,7%) și librăriile online (2,7%).

Verticalele cu cele mai mici rate de conversie sunt luxury stores (0,6%),  liquor stores (0,21%) și magazinele care comercializează produse de tip supermarket (0,21%).

Rate de conversie în funcție de trafic și dispozitiv

Analiza realizată de Omniconvert arată că rata de conversie crește odată cu numărul de vizite lunare. Pentru un magazin online care înregistrează peste 2 milioane de vizite pe lună, rata de conversie poate ajunge la 1,57%, în vreme ce un magazin online care are mai puțin de 100.000 de vizite pe lună va avea o rată de conversie medie de doar 0,93%.

În plus, cu toate că traficul de pe dispozitive mobile a crescut pentru toate categoriile și a ajuns la o medie de 80%, rata de conversie de pe mobil rămâne scăzută (0,66%), românii preferând să finalizeze tranzacțiile de pe desktop (1,45%).

Cifrele din raport au la bază o analiză reprezentativă realizată de Omniconvert pe un eșantion de 772 milioane de vizite înregistrate de cele mai importante 300 de magazine online din România.