Ce conținut așteaptă userii de la brand-uri pe Instagram | Lookalike Audiences pe LinkedIn | Raportul Digital 2019 include starea e-commerce-ului în lume

Începutul lunii februarie aduce cu el noul buget adoptat de Guvernul României pentru 2019. Start-up.ro scrie că pentru Ministerul Mediului de Afaceri s-au alocat 383.500.000 de lei credite bugetare și 444.197.000 de lei credite de angajament. În aceste condiții, proiectul Start-Up Nation va fi afectat, bugetul disponibil putând finanța doar 2.200 de firme din cele 10.000 promise. În program s-au înscris deja peste 20.000 de companii.

Emarketer estimează că, până la finele anului, e-commerce-ul va reprezenta peste 35% din totalul pieței de retail din China. Potrivit Techinasia, consumatorii vor atinge anul acesta pragul de $2 trilioane la cumpărături online.

Marile brand-uri adoptă o poziție în ceea ce privește responsabilitatea față de mediu. 25 din cele mai mari brand-uri globale de la Unilever, Nestlé și Pepsi s-au alăturat proiectului Loop, prin care oferă clienților ocazia de a-și crea un abonament special de livrare a produselor în recipiente reutilizabile. Prin serviciul Loop, consumatorii vor putea returna recipientele, care vor fi ridicate de curieri în baza abonamentului, igienizate și refolosite la următoarea comandă. Design Taxi scrie că serviciul va fi disponibil din luna mai în Paris și New York, iar 5.000 de clienți s-au înscris deja în proiectul pilot.

Iată mai jos principalele noutăți din e-commerce care ne-au atras atenția săptămâna trecută.

1. Ce tip de conținut așteaptă utilizatorii Instagram de la brand-uri?
Facebook a publicat un raport care arată că 66% din utilizatori intră pe Instagram să interacționeze cu brand-uri. Oamenii tind să fie mai selectivi ce conturi urmăresc pe Instagram, pentru a nu-și încărca feed-ul, așa că au așteptări clare de la brand-uri. Ei vor conținut mobile-friendly, scurt (36% până în 15 secunde, 32% până în 30 de secunde), relevant pentru vârsta și interesele lor (deci bine targetat). Facebook comentează pe larg rezultatele studiului.

Raport Facebook: Ce conținut așteaptă publicul de la branduri pe Instagram

2. Opțiunea Lookalike Audiences, în curând disponibilă pe LinkedIn.
LinkedIn devine o platformă din ce în ce mai atrăgătoare pentru marketeri online. Recent, platforma a implementat o serie de opțiuni noi interesante pentru crearea campaniilor online: Carousel Ads, conținut video sponsorizat și targetare în funcție de interesele profesionale ale userilor.

Surse din LinkedIn citate de Digiday spun că, în prezent, se lucrează la crearea unei opțiuni Lookalike Audiences, care va permite brand-urilor să targeteze utilizatori cu profiluri similare cu listele de clienți existente. Deși tot mai mulți marketeri plănuiesc să-și redirecționeze bugetele de promovare spre LinkedIn, reclamele și conținutul sponsorizat rămân de 5 până la 8 ori mai costisitoare decât pe Facebook.

3. 2,8 miliarde de oameni de pe glob au făcut cumpărături online în 2018, o creștere de 3,1% YoY.
Segmentul Fashion & Beauty a înregistrat cea mai mare creștere, ajungând la încasări de $527,9 miliarde, în vreme ce verticala de Travel (inclusiv rezervările de cazare) a înregistrat cele mai mari câștiguri în 2018, peste $750 de miliarde. Hootsuite și We Are Social au realizat cel mai amplu raport al stării pieței digitale în 2018, de la cum se conectează populația lumii la internet, la ce, cât și cum se cumpără online.

4. 8 din 10 români nu au fost încântați de prețurile magazinelor online de Black Friday.
Cu toate că au cheltuit peste 250 de milioane de euro la cumpărături online de Black Friday 2018, cu 30% mai mult YoY, 80% dintre români ar fi vrut reduceri mai mari. Rezultatele studiului de piață realizat de Trusted.ro și Eureka Insights arată că, o dată cu notorietatea evenimentului, au crescut și așteptările cumpărătorilor.

5. Bugetul mediu pentru promovare online: între 3.000 și 5.000 de euro pe lună.
Pentru a vedea conversii, clienții agenției LoveAds alocă lunar bugete de marketing online de 3.000-5.000 de euro pentru promovare pe Facebook, Instagram și Google. Sebastian Cosmor, cofondator LoveAds, a dat pentru Ziarul Financiar detalii despre evoluția agenției la șase luni de la înființare.


În fiecare luni publicăm noutățile din industrie, pe blog și pe mail. Selectăm doar știrile care aduc informație, povești și sfaturi de creștere în business, special pentru comunitatea GPeC. Hai și tu în cea mai frumoasă comunitate de e-commerce din România!