GPeC SUMMIT – 22-23 Mai 2023, ediția de majorat

Din culise și până la Aria TNB, ziua de 22 Mai a fost dedicată celui mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est, respectiv prima Conferință GPeC a anului 2023. De la newbies, specialiști, antreprenori și gurus în marketing online, cu toții și-au găsit locul în mijlocul Comunității Digital, la ceas de sărbătoare, în cadrul GPeC SUMMIT, care și-a petrecut majoratul în inima Bucureștiului. Vă lăsăm mai jos ideile principale și momentele cele mai importante ale zilei de 22 Mai.

Deschiderea evenimentului a fost făcută de Andrei Radu (CEO & Founder GPeC), care a dat cuvântul, în lumina reflectoarelor, celor 5 speakeri internaționali de top, alături de cei 24 de specialiști din România, care au urcat pe scenă sub ochii celor aproape 1200 de participanți din audiență. 

Keynote speeches sau paneluri, fiecare dintre ele a venit ca o gură de aer proaspăt, cu informații utile, practice sau inspiraționale, cu un status al industriei și perspective de creștere. 

Lăsăm mai jos un rezumat și ideile principale desprinse din speechurile invitatilor: 

Decoding Decisions: Close the gap between intent and purchase | Oana Dumitrescu (Industry Manager Retail & Travel, Google) 

‘It is far easier for a new entrant retailer to gain a foothold than it is for a new entrant product brand’.

  • Retail in crescendo. Prețurile cresc, căutările cresc, la fel și vânzările (ieftin, second hand, în rate) fie că vorbim de fashion, home & garden, electronice. Performance Max e un ajutor de nădejde.
  • Procesul de achiziție. Cu cât cumpărătorul depune un efort mai mic, iar procesul de achiziție nu este unul sinuos (inclusiv respectarea termenelor de livrare), reușim să grăbim achiziția.
  • 6 bias-uri care influențează o decizie de cumpărare. Mai mult decât strategia de branding și de cea de stabilire a prețurilor, comportamentul de cumpărare este influențat de: euristica categoriei, puterea momentului, dovezi sociale, biasul rarității, particularitatea autorității și puterea gratuităților.

The power of Emotion: The secret to driving more sales and revenue | Talia Wolf (Conversion Optimization Specialist, GetUplift)

‘Conversion optimization isn’t about changing elements on the page, it’s about solving people’s problems’.

  • Nostalgia. McDonald’s folosește puterea emoțiilor și relansează Happy Meal.
  • Cum iau oamenii decizii? Pe baza experiențelor și a emoțiilor. Emoțiile influențează deciziile, deciziile afectează conversiile, iar conversiile influențează veniturile. Tocmai de aceea, dincolo de vârstă, localizare geografică, trebuie să înțelegem emoțiile clienților.
  • 4 pași pentru creșterea conversiilor cu targetare emoțională: Research, audit funnel, adaugă emoție în copy & în design și oferă-le consumatorilor un scop astfel încât să fie o achiziție cu care să se identifice.
  • ‘Not following my goal, but customer goal & see the why’: ‘Stand better. Sit better. Feel better’. 

Comerțul online românesc în stagnare? Ce își doresc clienții și cum scalezi business-ul e-commerce în contexul actual? | Moderator: Andrei Radu

Cătălin Maftei (Founder C-Solution)

  • Primele 4 luni ale anului: numărul de tranzacții a crescut cu 5%, dar s-a înregistrat o creștere de 20% a sumelor tranzacționate; creșterea livrărilor pe weekend.
  • Transport la pachetomate: există deja o tendință spre alegerea pachetomatului preferat (33% din tranzacții & rată mică de retur); pachetomate cu temperatură controlată pentru cosmetice: 15-20°C.

Adrian Mihai (CEO FAN Courier)

  • De la începutul anului, se observă o creștere a pieței cu 10%, însă nu va mai ajunge la un procent de 30%, precum în pandemie (când achiziția de electronice era vitală).
  • Zona de lockere este din ce în ce mai preferată ca modalitate de livrare, din dorința de a nu mai interacționa neapărat cu curierii sau de a depinde de un interval orar pentru primirea coletului. Retururile se pot face mult mai ușor la lockere.

Lucian Baltaru (CEO Sameday)

  • Scădere a comenzii medii, deci și mai multe comenzi de livrat.
  • Sustenabilitatea nu vine cu prețuri adiționale, lockerele fiind o soluție prietenoasă cu mediul înconjurător.
  • Easybox-urile câștigă teren: 48% din comenzi, față de 28%, ponderea comenzilor door to door. Clienții caută flexibilitate și livrare la timp.
  • Cross-border în creștere.

Oana Mandicescu (Chief Sales Officer Cargus)

  • Clienții își doresc să aibă un desfășurător mult mai clar al transportului, astfel încât să urmărească curierul până în momentul livrării.
  • Echitate și incluziune: femei în funcții de conducere (board & management).
  • Sedii cu facilități sustenabile.

 

User testing done right | Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist, AGConsult)

‘You should talk very little and listen very much’.

  • Urcă în aceeași barcă cu utilizatorii tăi, încearcă să ajungi în profunzimea research-ului lor și să le afli motivațiile care îi conduc în cele din urmă spre decizia de cumpărare. 
  • User testing at its finest: alege utilizatorii potriviți, scrie un scenariu bun, fii un bun moderator.
  • Focus grupurile nu aduc aceleași rezultate precum 1 to 1-urile (eye tracking: wink-wink;)).

Ce trebuie să știi pentru a primi investiție în business-ul tău? | Moderator: Nikola Yanev

Bogdan Colceriu (CEO Frisbo)

  • Pune întotdeauna oamenii pe primul loc. Așa că, fie că ai dreptul la un pitch de 1 sau de 5’ povestește despre echipa ta, iar abia după aceea despre problema pe care o rezolvați și cât de departe puteți ajunge în câțiva ani cu această soluție.
  • Câtă vreme aduce valoare clienților tăi, afacerea va rămâne sustenabilă.
  • Faceți-vă vizibili printre acei investitori care vor investi în domeniul în care activați, vizați-i oricând prindeți ocazia de networking și lead generation.

Daniel Nicolae (Co-Founder & Managing Partner Innoship)

  • ‘Raise money when you don’t have money’.
  • Încă de la foarte bun început, sprijinul reciproc într-un start-up este esențial sau, în traducere liberă, ‘să tragem toți la aceeași căruță’.
  • Investește timp, nu uita să faci foarte bine research și să creezi o comunitate în jurul tău, un grup de susținere cu care împărtășești pasiuni și viziuni comune, fiind mânați de aceeași misiune.
  • În prima etapă de fundraising obții banii cel mai ușor. De aceea, cea mai grea etapă este fix a doua, pentru că în tot acest timp trebuie să rămâi consecvent.

George Moroianu (Co-Founder Flip.ro)

  • În atenția investitorilor corporativi: investește în start-up-uri cu care ai o sinergie. (eMAG Ventures -> Flip.ro).
  • Concentrează-ți timpul și energia astfel încât prin business-ul tău să rezolvi o problemă, iar ulterior, investiția să fi una bună pentru compania ta, nu pentru VC.

Mihai Bocai (CEO Flaminjoy)

  • Analizează piața, găsește cele mai promițătoare start-up-uri tech în care să investești și ajută aceste afaceri să devină mai bune și chiar de succes.
  • Învață să mergi mai departe când primești un ‘Nu!’.
  • Poate fi ușor de negociat, însă primele etape ale investiției nu sunt niciodată despre bani. Ci despre cum îți expui povestea și cum creionezi viitorul. La fel de mult contează timpul și valoarea pe care le acorzi business-ului tău.

Discover the Brain Science that Drives Buyer Behavior | Nancy Harhut (Behavioral Marketing Expert & Author | HBT Marketing)

‘We are influenced by what we hear first and what we hear often’.

  • Impulsurile sunt scurtături care ne conduc în luarea deciziilor. Nu suntem ghidați de ceea ce gândim, ci de ceea ce simțim: emoție, aversiunea față de risc, efectul de înzestrare (endowment effect).
  • Poți face foarte ușor oamenii să vadă lucrurile într-un mod și o lumină diferite. Chiar dacă alegerile sunt mai puțin raționale și mai mult reacționale, descrierile sunt cele care declanșează deciziile implicite. 
  • Mai mult, având opțiuni, sunt mai predispuși să aleagă. Pentru că alegerile îi fac pe oameni să simtă că dețin controlul.
  • Există două tipuri de oameni de vânzări: buy, buy, buy – ok, fine! & bazat pe customer service. Nu fi ca primul!

Listen to your users! (And stop doing stupid things)| Karl Gilis (Top 3 Most Influential CRO-Expert in the World | AGConsult)

‘We help you grow your business by putting your customer at the ❤️ of everything’.

  • Cheia este îmbunătățirea continuă, nu reinventarea din nou și din nou.
  • Adresează întrebări deschise și nu pune pe gânduri utilizatorii, acordă-le atenție și nu striga după atenție.
  • Cireașa de pe tort este clientul însuși. Opriți-vă din a vinde așa cum vă doriți să vindeți și vindeți așa cum clientul își dorește să cumpere.

Growth: Tendințe și instrumente pe care le au la îndemână magazinele online pentru a scala | Moderator: Raluca Radu

Augustin Dobre (CEO Capital Financial Services)

  • Minimize friendly fraud. O metodă de plată de care se tot abuzează, dar care poate fi ținută sub control cu Twispay, brand deținut de Capital Financial Services. Este o soluție care ajută la recuperarea plăților pierdute, protejează comercianții de fraudă și combate refuzul la plată.
  • All the best from Twispay. Este un fel de Revolut al Marii Britanii, licențiat de Banca Națională, dar autorizat în tot SEE. Mai ajută pe partea de conversie, personalizare și raportare plăți. 
  • From Twispay to the world. Twispay permite inclusiv acceptarea plăților prin metode de plată foarte des folosite în Germania și Austria (Ideal), respectiv Olanda (Sofort).

Ionuț Sabadac (VP Merchant Solutions TBI Bank)

  • Nevoia de a diversifica metoda de plată aduce noi trenduri în materie de plăți.
  • Pentru maximizarea vânzărilor, metoda ‘cumpără acum, plătește mai târziu’ este tot mai adesea îmbrățișată de consumatori, și, deși nu ne-am aștepta, ea nu vine cu un cost pentru comercianți.
  • O soluție de tipul ‘cumpără acum, plătește mai târziu’ înseamnă o creștere semnificativă a ratelor de conversie (de la 2-3% până la 40%), crește coșul de cumpărături, scade rata de abandon.

Mihai Vînătoru (Managing Partner DWF)

  • Cu cât ajungi să livrezi mai multe informații către platformele de măsurare, ad-urile se livrează mai targetat. CPC – trafic mai scump, dar mai valoros.
  • Google Analytics 4 (GA4) a schimbat paradigma de măsurare.
  • Poate ajuta ChatGPT în creșterea unei companii? Da, pentru înțelegerea anumitor business-uri mai nișate, buyer personas.

Olimpia Norsesovici (Senior Business Development Manager MGID)

  • Creșterea ratei de click prin native, video, display, ca rezultat al unei targetări personalizate a cumpărătorilor.
  • Spre deosebire de alte tipuri de ads, intenția de cumpărare este de 18-19%.
  • Constituie AI o piedică? Nu este vorba de competiție, ci mai degrabă este cât se poate de utilă integrarea cu Google, ChatGPT pentru maximizarea ROI sau ROAS.

Stejara Pircan (Senior VP eMAG)

  • Trenduri ale pieței: creșterea gamei de produse în e-commerce, vânzări cross-border, mai puțin pe categorie, mai mult de focus pe produs.
  • Cum ajută eMAG? partenerii aduc produsele în depozite, iar eMAG se ocupă de traducere (ungară, bulgară), extinderea lockerelor în Bulgaria și Ungaria, dar și de alte servicii adiacente – cum este Genius – pentru care se urmărește o replicare și în aceste țări.
  • Varierea metodelor de plată și de livrare îți permite să ajungi pe cât mai multe piețe, reușind în același timp să personalizezi și experiența fiecărui cumpărător.

Investing £50k in an E-Commerce Project. What happened? (Real Case Study)| Jon Quinton (Performance Marketing & Paid Media Specialist)

‘It’s not all roses and cupcakes, neither in digital marketing’

  • Fără un context de afaceri, nicio campanie PPC nu va funcționa, chiar și cu un palmares de milioane de vizualizări pe TikTok. În același timp, trebuie să ții cont și de provocările pieței, s-ar putea să fie mai mult decât propriile reclame care nu aduc conversii.
  • Îmbunătățirea descrierilor de produse, îmbunătățirea ADC, focusul pe produs, personalizarea de landing pages, automatizarea vor fi întotdeauna un pariu sigur pentru ca shop-ul tău să aducă rezultatele dorite. ‘The best learning is doing’.
  • Cele mai bune performanțe: Social Media & Email Marketing.

Și pentru că ne-am apropiat de final, Jon și-a făcut intro-ul cu un bax de bere pentru cei mai însetați digital connaisseurs participanți la conferință. Beers on you, Jon!

Printre speech-uri și paneluri, în paralel a avut loc și GPeC E-Commerce Expo, un bun prilej de networking, dar și de luat pulsul pieței de e-commerce, retail și digital marketing în pauzele de cafea. Iar seara a culminat cu mare fast pe Aria TNB – member of The Embassy. A fost GPeC Networking Party, la înălțime, alături de elita industriei Digital din România, cu DJ OLiX in the Mix.

Ziua de marți, 23 Mai a fost destinată cursurilor și workshop-urilor, organizate, în paralel, pe 6 track-uri, în incinta Hotelului Sheraton din București: Curs Google Ads pentru E-Commerce (Anabela Luca, Managing Director adLemonade), Curs Google Analytics 4 pentru E-Commerce (Eugen Potlog, Founder UX Studio), Curs Facebook, Instagram & TikTok Ads pentru E-Commerce (Raluca Radu, Founder MTH Digital), Curs Customer Lifetime Value în E-Commerce (Valentin Radu, CEO & Founder Omniconvert), Workshops Modul 1: SEO, Growth Hacking, Investment (Horia Neagu – Founder Napoleon Digital, Daniel Ene – CMO Limitless Agency, Sergiu Neguț – Co-Founder FintechOS), Workshops Modul 2: Scalare, SEO, E-Mail Marketing (Cosmin Dărăban – CEO Gomag, Steffen Heringhaus – CEO five elements digital, Andrei Georgescu – Managing Partner White Image).

Vă mulțumim pentru prezență și ne (re)vedem în toamnă, la runda a doua GPeC SUMMIT 2023 din București, cunoscută drept și Gala Premiilor eCommerce, Networking și Party cu elita industriei.

Dar până atunci, vă așteptăm prima ediție internațională a GPeC, peste Prut, prima Conferință GPeC din Republica Moldova, Joi, pe data de 22 Iunie 2023.

_______________________________________________________________________________________

GPeC 2023 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: eMAG Marketplace

Supported by: Google

Recommended Payment Processor: NETOPIA Payments

Eveniment susținut de: Akinon, Answear, Aqurate, Auchan, Banca Transilvania, Canopy, Cora, Debonaire, DWF, easySales, Five Elements Digital, Gomag, Httpool, GTS, Innoship, Limitless Agency, MerchantPro, MGID, MTH Digital, Plăți.Online, Poșta Panduri, RTB House, Sameday, Sinaps, SmartFintech, tbi Bank, Twispay, UPS, VTEX

Parteneri Media Principali: Știrile PRO TV,  VOYO

Official Radio: KISS FM

Official Hosting: HOSTERION

Parteneri Media: Trusted.roManager.roRevista BIZWall – Street.roRetail.roAd HuggerRevista ProgresivIAB RomaniaARMOBulgarian E-Commerce AssociationBestJobsRetail-FMCGInstitutul de MarketingPortal ManagementIQAdsSpotmediaCariereZelistBusiness ReviewJurnalul de AfaceriLumea SEO PPCMarketing Focus, MyBG.biz, Smarkecompedia.ro.