Interviu cu Ivan Mazour (Ometria): Comertul electronic este mult prea competitiv pentru a face ceva intr-un mod generic

ivan-mazour-ometriaEchipa GPeC revine după o scurtă vacanță de Paște cu un nou interviu cu Ivan Mazour, fondator și CEO Ometria și unul dintre speakerii invitați la GPeC Summit-ul de pe 11-12-13 Mai. Ivan s-a născut în Rusia, dar locuiește în Londra și este antreprenor, investitor și autor de renume. Ometria, companie acestuia, este o platforma de marketing si predictive analytics construita special pentru retaileri in scopul de a-i ajuta sa isi utilizeze datele pentru a-si automatiza si personaliza comunicarea cu clientii. Ometria este sustinuta de antreprenorii si investitorii SaaS si e-commerce de top ai Londrei si a fost votata de revista WIRED drept unul dintre cele mai promitatoare startup-uri in e-commerce din Marea Britanie.

Cu o carieră impresionantă, portofoliul lui Ivan cuprinde companii din diferite domenii de activitate. De exemplu, el este Founding Partner la Innova Kapital, o campanie tânără de VC (Venture capital) care investește în start-up-uri de tehnologie din Marea Britanie, precum YPlan, Adbrain și organizații ca Entrepreneur First. Ivan Mazour a studiat matematica la Universitatea din Cambridge și economia la Open University. A scris și publicat mai multe cărți și lucrări științifice printre care și „Russian Convoys – Memories of the Heart” sau „Energy of the Future”.

Poți să faci cunoștință cu Ivan la GPeC Summit de pe 11-12-13 Mai 2015, în București! El vine pentru prima dată în România și va susține o prezentare pe 11 Mai despre viitorul în comerțul electronic și despre metode prin care îți poți îmbunătăți conversia folosind datele colectate de la utilizatori. Pe lângă acestea, prezentarea lui va încerca să demonstreze de ce marketing-ul tradițional nu mai funcționează și vă propune câteva strategii automatizate care pot îmbunătăți rata de interacțiune a utilizatorului și crește veniturile. Este o prezentare pe care nu trebuie să o rateze nimeni, mai ales cei care doresc să afle cum pot valorifica datele și îmbunătăți strategiile din e-commerce.


GPeC: Ometria nu este foarte populară printre magazinele online din România, deși este foarte cunoscută de către specialiștii din e-commerce de aici. Poți să ne spui câteva cuvinte despre misiunea companiei Ometria și despre serviciile acestora?

 Ivan Mazour: Ometria își propune să fie nucleul care gestionează comunicarea dintre comercianții cu amănuntul și clienții acestora. Noi le oferim afacerilor din e-commerce informații amănunțite despre clienții lor – cine sunt, ce fac, de ce sunt interesați și ce este posibil să facă în viitor – și folosim aceste date pentru marketing automatizat prin care clienții sunt încurajați să interacționeze mai mult cu magazinul online și, într-un final, să cumpere mai mult de la acesta.

GPeC: Care este îngredientul secret în industria competitivă de e-commerce de astăzi? Cum reușește Ometria să-i ajute pe antreprenori să facă față provocărilor din industrie?

Ivan Mazour: Totul se rezumă la cât de bine reușești să-ți înțelegi clienții și cât de bine le oferi fix ce au ei nevoie. Comerțul electronic de astăzi este mult prea competitiv pentru a face ceva într-un mod generic – fiecare interacțiune cu clientul trebuie să fie una personalizată pentru acesta. Dacă nu se întâmplă acest lucru, clienții vor pleca în altă parte. Mereu există alte opțiuni pentru cumpărătorii online, indiferent de domeniul în care activezi. Cu asta se ocupa Ometria – îți dă putere să folosești informațiile colectate pentru a realiza interacțiuni perfecte cu clienții, iar acest lucru te va diferenția în oceanul de magazine care vând aceleași produse.

GPeC: Cu ce este diferit marketingul de tip customer lifecycle față de cel clasic bazat pe channel view?

Ivan Mazour: Conceptul marketingului de tip customer lifecycle este bazat pe premiza că un client își dorește diferite lucruri în diferite momente, iar aceștia aduc o valoare diferită pentru afacerea ta în diferite momente ale traseului lor. Cineva care s-a abonat la newsletter-ul tău poate încă nu a cumpărat nimic de la tine, dar ei deja au o importanță pentru afacerea ta – exită probabilitatea că ei vor cumpăra în viitor și depinde de tine să valorifici această probabilitate prin alegerea unei comunicari potrivite.

În trecut, prin marketing se înțelegea cheltuirea unor bugete pe diferite canale de comunicare și analizarea acestora pentru a vedea câți bani se câștigă din acestea. Astăzi, totul ține de călătoria clientului și de traseul amenajat de magazin, de la înregistrare, la prima comandă, până la obținerea titlului de client VIP.

GPeC: Ivan, tu ești și un investitor. Ai investi în e-commerce? În ce anume ai investi, în magazine online sau în unelte e-commerce pentru acestea? 

Ivan Mazour: De fapt, așa a pornit și Ometria. Doar trei din companiile în care am investit au eșuat, iar două dintre acestea erau afaceri în e-commerce. Am învățat din practică efortul pe care un CEO din e-commerce îl depunde pentru a înțelege cum gândesc clienții lui. Uneltele disponibile erau greu de implementat și nu erau construite special pentru această industrie, iar cel mai bun caz era că aduceau informații bune dar care nu putea fi valorificate. Așă am realizat că trebuie să fac ceva în acest sens, așa că am fondat Ometria. Acum nu mă mai ocup de investiții și sunt concentrat pe Ometria și pe  dezvoltarea acesteia la un nivel mondial.

GPeC: Ce speacialiști din e-commerce urmărești des și pe care dintre aceștia îi recomanzi pentru comunitatea GPeC?

Ivan Mazour: Există câțiva indivizi în Londra pe care îi respect cu adevărat și care mi-au venit acum în minte: Dan Barket (specialist în e-commerce) și Cian Weeresinghe (CMO la Secret Escapes). Există și câteva companii pe care le admir: Stitch Fix din SUA și Swoon Editions din Marea Britanie. Afaceri adevărate care lucrează cu datele și care se extind enorm, într-un timp foarte scurt.

În plus, sunt foarte mândru de blogul Ometria denumit „How to win at Ecommerce” (www.ometria.com/blog). Este una dintre cele mai de succes publicație online pe e-commerce din Marea Britanie. Mereu aflu de la persoanele din spatele magazinelor online cât de multe au învățat de aici.

GPeC Summit, 11-12-13 Mai 2015, Bucuresti

Hai să-l cunoști pe Ivan Mazour la GPeC Summit! Printre ceilalti speakeri se numara Neil Patel, Craig SullivanSimo Ahava si multi alti specialisti nationali si internationali in e-commerce si marketing digital. Inscrierile pentru GPeC Summit dureaza pana pe data de 4 Mai. Grabeste-te! Locurile sunt limitate!