Interviu cu Marian Alecsiu (F64): Online-ul nu trebuie să devină un hoț al offline-ului, ci un suport
Pentru F64, 2018 a fost anul e-commerce. În luna februarie site-ul a făcut trecerea de la o platformă custom la una nouă, standardizată, dar cu opțiuni de scalare și implementare de noi tehnologii, pentru a se alinia cerințelor din e-commerce. Marian Alecsiu, CEO F64, ne-a spus că a fost o experiență dificilă, dar care va ajuta business-ul să devină mult mai eficient.
Obiectivele F64 legate de site au fost un succes. Cea mai bună dovadă o reprezintă trofeul GPeC pentru cel mai bun magazin online de IT&C, Electronice și Electrocasnice, câștigat de F64 la Gala Premiilor eCommerce 2018. Am stat de vorbă cu Marian Alecsiu despre tendințele pe piața foto-video și obiectivele magazinului. Iată rezumatul interviului pe care îl poți urmări, integral, mai jos.
- Zona de video înregistrează un interes tot mai crescut, dinspre toate categoriile de vârstă.
- Creșterea se vede și datorită prețurilor mai accesibile la tehnologii adresate segmentului pasionaților. Nu mai vorbim de bugete de peste 10.000 de euro pentru o cameră cu înregistrare 4K, ci undeva la 1.000 de euro.
„Mă bucur când văd piața de online care crește, dar, până la urmă, online-ul nu trebuie să devină un hoț al offline-ului, ci un suport”.
- F64 mizează pe creștere prin prezența online, în 2019 plănuind să se extindă pe piețele din Bulgaria și Ungaria. În primă fază, intrarea se va face online.
- Strategia F64 pe termen lung este una omnichannel. În viziunea lui Marian, asta înseamnă o experiență online și offline deopotrivă, iar offline-ul nu reprezintă doar un punct de livrare.
- Valoarea medie a coșului de cumpărături la F64 e în jur de 215 euro.
- Se remarcă două tendințe majore pe piața foto-video: vânzarea de aparate compacte, entry-level, a scăzut odată cu dezvoltarea camerelor foto incorporate în smartphone; segmentul video a explodat odată cu creșterea popularității vlogging-ului.
- F64 a intrat pe piața educației foto-video, organizând evenimente și creând conținut dedicat pasionaților.
„Este o nevoie de educație în zona asta. Am început să oferim încă de anul trecut content și evenimente în zona de vlogging. Lucru care este extrem de apreciat. Segmentul de vlogging e una din cele mai accesate categorii și în mare creștere”.
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora
Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image,Zelist
Epic Comfort by: Mobexpert
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Official car: Alfa Romeo
Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin