Cum scriem brand content pentru SEO eficient
Prioritățile magazinelor online în materie SEO au luat o direcție mai puțin tehnică și mai concentrată pe crearea de content, care aduce mai multă valoare utilizatorului aflat în etapa de informare înainte de a lua o decizie. În interviul acordat GPeC, Mihai Vînătoru, Head of SEO & Managing Partner DWF, a discutat despre importanța creării de conținut variat, mulat pe intențiile de căutare ale cumpărătorilor.
Pentru început, Mihai ne-a povestit puțin despre prezentarea sa de pe scena GPeC SUMMIT noiembrie 2019, în care a vorbit despre modul în care Google a evoluat pe partea de search astfel încât să înțeleagă cuvintele de legătură și frazele și să afișeze rezultate mai relevante în căutări. Această capacitate vine în urma unui update (BERT) lansat în primăvara 2019. Dezavantajul a fost că multe pagini cu rank bun nu mai performau la fel de bine pentru că nu mai răspundeau la fel de bine intențiilor de căutare. Brand-urile trebuie, așadar, să aleagă atent cu ce concepte și sub-concepte se identifică, așa-numitele Google Identity Clusters, pentru a fi asociate de Google cu noțiunea pe care își doresc să o targeteze.
Multe magazine online, atunci când depun efort să construiască content pentru produsele de pe website, nu țin cont de intențiile de căutare ale utilizatorilor, ci se ghidează doar după sugestiile de cuvinte cheie și expresii cu volum mare de căutări afișate de tool-uri. Mihai sfătuiește business-urile să construiască un conținut care răspunde la întrebările pe care și le-ar pune potențialii clienți, să comunice mai mult cu aceștia în etapa de informare, chiar dacă volumul de căutare este mai mic.
Trecând mai departe la evoluția pieței din ultima perioadă, Mihai a punctat din nou că există un mai mult interes pentru content, față de partea tehnică SEO care este deja un ”must-have” pentru e-commerce. Aici trebuie luate în considerare, așa cum am amintit mai devreme, acele identity clusters și topicuri cu care brand-ul să se identifice. Atunci când fac o căutare, oamenii au o anumită intenție, iar conținutul de pe site trebuie să fie cât mai variat, pentru că Google deja a învățat să recunoască intențiile din spatele unei căutări.
Cu cât tu ca brand înțelegi mai bine chestia asta și vii cu conținut nu la modul general, hai să scriu despre un topic așa… generalități, ci rezolvând intenția respectivă, cu atât ai mai mari șanse ca următoarele update-uri, care o să tot vină în perioada următoare, să te prindă și să te avantajeze.
Tendințele în SEO arată că multe brand-uri se afișează pe căutările generale ale produselor lor, pentru ca potențialii clienți să se familiarizeze cu acesta. Aici contează foarte mult cum este construit conținutul pe website, iar cei de la DWF au creat un ghid de brand content writing pe care l-au pus la dispoziție gratuit pe blog-ul lor.
Află detalii despre tendințele SEO, Google Search și cum se scrie content de calitate urmărind integral interviul pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA
Refreshed by: PEPSI
Official Coffee: NESPRESSO
Official Radio: Kiss FM
Official Hosting: Hosterion
Limousine Service: City Limo