LIVE BLOGGING GPeC SUMMIT 12-13 Noiembrie 2018 (ziua 2)
Ediția a 13-a a GPeC Summit – evenimentul de eCommerce al anului găzduit de Andrei Radu (CEO & Founder GPeC) – continuă cu un lineup de speakeri impresionant și keynotes dedicate creării de conținut care convertește, emoționează și creează relații cu consumatorii de eCommerce. Descoperiți întregul lineup de speakeri și agenda evenimentului.
Cele mai importante idei de astăzi le veți găsi actualizate LIVE aici:
KICKOFF GPEC SUMMIT #GPECSUMMIT #GPEC13ANI #CraftedToInspire
ROSS SIMMONDS, CEO FOUNDATION MARKETING: CONTENT DISTRIBUTION: HOW TO GIVE YOUR CONTENT MORE LIFE
- În mijlocul haosului conversațional, mintea noastră se poate concentra asupra unui singur lucru – efectul Cocktail Party. Conținutul pe care îl creezi e ca un subiect de discuție lansat în mijlocul celui mai mare cocktail party – Internetul. Trebuie să te faci auzit în cea mai gălăgioasă eră.
- Google devine ușor-ușor o destinație în sine, nu doar un mod în care oamenii ajung pe site-ul tău. E tot mai greu să câștigi în competiția de Digital Marketing.
- Nu cred că mai vorbim de o eră în care Conținutul e rege – ar trebui să ne redirecționăm către o nouă paradigmă în care Distribuția e cheia.TOOLS
- Facebook Audience Insights
– descoperă afinități ale publicului tău pe care nu le-ai putea intui fără un tool special.
- Facebook Groups
– descoperă grupuri în care oamenii vorbesc despre ceea ce și tu vrei să dezvolți ca subiect – pentru că se leagă de produsele sau serviciile tale.
– creează propriul grup centrat pe industria pe care încerci să o dezvolți.
– poți cumpăra un grup sau o pagină inactivă cu mulți fani și să reînvii acel canal de distribuție cu conținut adaptat la interesul inițial care i-a adus împreună.Descoperă-ți comunitatea – Creează conținut – Distribuie-l în cel mai smart mod posibil.
- Studiu ComScore: zona B2B nu trebuie ignorată. Oamenii sunt oameni, indiferent dacă ei se duc la birou într-o corporație sau într-o companie mică – au aceleași obiceiuri…umane.
- TOP SITE-uri care aduc trafic din Google: youtube.com, wikipedia.org DAR ȘI facebook.com, reddit.com, linkedin.com, quora.com (site-uricare funcționează pe principiul comunității și al interacțiunii bazate pe interese comune).
- Interacționează oferind valoare conversației pe care o deschizi sau o continui – nu invita către conținutul tău într-un mod foarte centrat pe vânzare. Oferă ceva în schimbul încrederii și efortului oamenilor de a interacționa cu tine.
- Marketerii încă se tem de Reddit :) Dar userii de pe reddit.com chiar așteaptă și vor link-uri, nu doar imagini și text (linkurile sunt cele care primesc cele mai multe aprecieri – upvotes).
- Folosește Medium.com ca spațiu pentru guest blogging – e un canal de distribuție excelent pentru conținutul pe care îl scrii pentru blogul tău. Poți descoperi și alte publicații care îți vor aprecia și distribui conținutul.
STAGE ON FIRE: E-COMMERCE ON WHEELS
Invitați: Felix Pătrășcanu (Membru Fondator & Managing Partner FAN Courier), Bogdan Colceriu (CEO Frisbo), Florin Toma (E-Commerce Manager DHL Express România), Radu Stănescu (CEO DPD România)
- Felix Pătrășcanu: Ne așteptăm la o creștere de 40% a livrărilor de Black Friday comparativ cu o lună obișnuită.
– Am creat de-a lungul timpului acest Collect Point – prin oamenii noștri aveți banii în conturi într-o zi. Doar că managementul cash-ului este foarte costisitor și riscant. Anul trecut au trecut prin conturile noastre, doar prin rambursuri, 1 miliard de euro.
– Lipsa de încredere a oamenilor în magazine și în serviciile de curierat cauzează procentului mare de plăți cu cardul. Ar trebui să evidențiem ușurința returului, spre exemplu, ca încurajare a plății cu cardul.Cele mai toxice lucruri pe o piață sunt lucrurile gratuite. Așa s-a întâmplat în cazul livrării gratuite sâmbătă, când s-a dovedit că foarte multe dintre livrările marcate pentru a fi realizate sâmbăta nu puteau fi livrate (primite). – Felix Pătrășcanu
- Radu Stănescu: Plățile cu cardul funcționează foarte bine la DPD, ca tehnologie. Pe de altă parte am observat o creștere a tranzacțiilor cu cardul – 80% dintre tranzacțiile din România sunt făcute cu cardul. Creșterea cea mai mare se vede în București.
– Magazinele trebuie să susțină puternică promovarea plăților cu cardul.
– Am lansat în august 2018 o ofertă specială pentru Europa pentru încurajarea livrării internaționale. - Bogdan Colceriu: În timp va deveni tot mai puțin posibil pentru un magazin online să-și gestioneze procesul de împachetare și livrare. În cazurile speciale, cu personalizare multă, va fi mai greu să apeleze la un serviciu de eFulfillment, dar dacă lucruri sunt relativ standard, el e de-a dreptul necesar.
– Există un pariu la nivel mondial pe eFulfillment, pe cine va domina această piață. - Florin Toma: În România sunt puțini oameni care pornesc în business cu mindset-ul de a vinde, la un moment dat, internațional. Suntem la început de drum din acest punct de vedere, dar toți cei care au trecut pe partea de livrare internațională sunt în creștere.
– Ce le recomand magazinelor care se hotărăsc să bândă cross-border: Să aibă viziune asupra celor către care se adresează în afară. Sunt companii care au plecat de la 1 livrare în afară și ajuns la mii. Au ajuns pentru că au înțeles piețele respective și au venit cu soluții și experiențe dedicate acestora.
DORIN BOERESCU, CEO 2PERFORMANT: STATISTICI ȘI TENDINȚE ÎN COMERȚUL ONLINE DIN ROMÂNIA
- 66% din vânzările din fashion sunt făcute de pe mobil.
- 78.5% din vânzările din zona de Baby Goods sunt făcute de pe mobil., iar pe partea de Beauty procentul este de 63.2%.
- Cumpărăturile de pe mobile nu țin doar de cât de bună este experiența pe varianta mobile a site-ului tău, ci și de care e predispoziția utilizatorilor de a cumpăra o categorie de produse de pe mobil.
- Diferența dintre coșul mediu pe mobile vs. desktop e mai mare pe zona de electrocasnice (aprox. 50%)
- Cea mai bună zi pentru produse pentru adulți: sâmbătă.
Puteți vedea marketingul afiliat ca pe un Airbnb pentru Digital Marketing.
DAVID MEERMAN SCOTT, BESTSELLING AUTHOR & KEYNOTE SPEAKER: REAL-TIME MARKETING DRIVES REAL-TIME E-COMMERCE
- Cea mai bună achiziție nu e neapărat cea mai ieftină, cea mai apropiată sau cea mai accesibilă overall – ci aceea venită după consumarea unui conținut bun.
- Modul în care oamenii cumpără s-a schimbat enorm, așa că ar trebui să schimbăm și noi modul în care comunicăm și facem marketing. Alinierea acestor două paradigme este cea care ne fac de succes.
- Dacă faci doar marketing pe discount-uri, vei fi perceput doar așa și, în final, vei pierde.AGILE MARKETING
- Fii acolo în momentul potrivit – când user-ul e pregătit să cumpere, nu când ești tu pregătit să vinzi. Dacă planifici totul din timp – foarte bine dar pierzi din vedere ceea ce se întâmplă ACUM în viețile consumatorilor.
- Când oamenii interacționează cu o companie online, fac research pentru a afla lucruri legate de companie, de echipă etc. Dacă tu nu ești activ pe zona aceasta, se vor îndoi de tine.
- Ce ar trebui să facem în privința proporțiilor de content: 10% conținut original, 85% sharing & engaging, 5% promoțional
- Stock photos: nu te reprezintă și nu reprezintă emoțiile reale ale utilizatorilor.
NEWSJACKING - Procesul tehnicii newsjacking: Breaking news – Extra information – Public excitement – Peak – Interest Drop
- Cauți o informație/știre de care tu te poți agăța. Când o găsești, creează o postare pe blog, Facebook, Twitter în timp real legată de acel subiect.
- Modul acesta de a fi ACOLO exact ATUNCI când trebuie e un mindset, ca dorința de a trăi sănătos. Real Time Marketing este un mindset.
- ACUM e momentul în care oamenii stau pe rețelele sociale, interacționând cu subiectele care îi interesează.
Cea mai mare barieră în a face real time marketing e frica de a face ceva diferit.
RALUCA RADU, FOUNDER MTH DIGITAL & COUNTRY MANAGER ANSWEAR.RO: YOUR E-COMMERCE MARKETING STRATEGY: THE 7-INGREDIENT RECIPE
- Strategia ne ajută să nu mai funcționăm în continuu heirup.
- Ce trebuie să te intereseze: care e audiența noastră, care sunt profilurile principale de buyer persona, ce face concurența noastră?
- Câteva instrumente pentră a găsi răspunsurile la aceste întrebări: Google Trends, UberSuggest, Keyword Planner, Similar Web, Facebook Info & Ads. Astfel poți găsi lucruri importante despre interesele userilor pentru produse de uz general, dar și să găsești o nișă pentru tine.
- Când îți setezi un buyer persona pentru business-ul tău, ține cont de lucrurile care depășesc datele demografice.
Nu poți mulțumi toți clienții, dar îi poți mulțumi pe mai toți din categoria foarte importantă pentru tine.
- Ca să te poți pozitiona într-un fel în fața clientului, business-ul tău trebuie să aibă un reason to believe. Nu vom putea să ne comunicăm într-un fel dacă nu ne definește absolut deloc.
- Marketing pull vs. marketing push – s-a terminat era în care funcționa promovarea de tip push, în care userii deveneau clienți pentru că îi atragi tu atenția că ai o ofertă, un produs etc.
SERGIU NEGUȚ, CO-FOUNDER FINTECH OS & ASSOCIATE DEAN MAASTRICHT SCHOOL OF MANAGEMENT ROMANIA: AMINTIRI DIN VIITORUL UNUI BUSINESS DE SUCCES
- Ce înseamnă o companie destul de mare încât eu să am ceva de învățat de la ea: una de 10 ori mai mare decât a ta.
- Profitul mediu în eCommerce acum e aproape…invizibil. Asta înseamnă că un antreprenor din această zonă cu 5 mil. euro cifră de afacere pleacă acasă cu 50.000 euro – nu e o cifră semnificativă.
Suntem învățați să ne construim un înveliș de încredere în jurul nostru și în noi înșine. Așa îți clădești motorul tău de energie și încredere.
- Trebuie să avem încredere în noi, dar trebuie să avem și o înțelegere rațională a limitărilor noastre ca antreprenori.
- Cu toții ne dorim să avem un avantaj competitiv sustenabil și să extragem mai multă valoare – adică să facem mai mulți bani decât concurența, în aceleași condiții.
- Singurul mod în care poți construi ceva semnificativ este să te comporți ca un antreprenor chiar și atunci când lucrezi în compania altora.
- Cum îți găsești primii clienți reali: nu prin marketing, ci prin word of mouth și legături personale.
- La sfârșitul zilei trebuie să înțelegi empatic ce gândește clientul tău, ce simte, care e călătoria lui până la tine și cu tine. Trebuie să te uiți într-un mod complex la el, la acest customer persona. Și dacă înțelegi ce și cine contează pentru el vei înțelege și cum să-l faci să devină clientul tău.
- Lucrul cel mai important pe care poți să-l faci ca să obții bani: să-i ceri. :) Să ai echipa potrivită, să te plasezi pe piața potrivită ș.a.m.d. pentru a primi încrederea unui/unor investitor/i.
RUSSELL MCATHY, CEO CUBED: CONVERSION RATE IS BROKEN AND HOW DO WE FIX IT?
- Google Display advertising: 98% dintre impresiile pe bannerele tale de display sunt asociate cu oameni care nu-ți vor vizita niciodată site-ul.
- Trăim într-o eră a cifrelor medii – uităm să ținem cont de caracteristicile particulare ale clienților noștri.
- Nu poți avea succes până când nu definești ce înseamnă succesul pentru business-ul tău. Multe branduri nu-și calculează Return on Ad Spend, spre exemplu. Poate fi o greșeală sau poate fi un lucru bun pentru că se concentrează pe altceva într-o anumită etapă.
- Principiul Marketing to the middle of the funnel: promovează-te celor care se află la mijlocul procesului de a-ți deveni client. Oamenii vor veni la tine când le vei oferi cel mai bun serviciu (chiar și atunci când vinzi produse), iar ghidarea userilor prin călătoria către a deveni clienți poate fi făcută prin conținut.
- Microconversiile – momentele în care apropiați userul de stadiul de client – trebuie să fie fără cusur. Nu-i dezamăgiți în microconversii cu un site care se încarcă greu, spre exemplu.
- Dacă vrei să vezi revenue din media buying și display, ar trebui să atribui o valoare și impresiilor, nu doar achiziției finale.
LIVIU TALOI, CO-FOUNDER ECOMPEDIA: THE SECRET SAUCE OF SMART BUSINESS DECISIONS – YOUR OWN GOOGLE ANALYTICS DATA
- Caz concret: să spunem că traficul plătit venit din Facebook crește, dar rata de conversie scade. Ecuația comerțului electornic va arăta așa:
CA (cifa de afaceri) = Tr (trafic) x Rc (rata de conversie) x Cm (comanda medie)
-12% + 36% -26% -12%
- Pentru a crește CA, evident, poți crește lucrurile care fac componentele ecuației să crească. Nu e suficient să crească bugetul de marketing online.
- Încurajăm prea puțin creșterea comenzii medii, cross-sell și up-sell.
- Nu vă uitați la Bounce Rate ca la o cifră de sine stătătoare – el nu ne dă informații de valoare decât atunci când e tratat în context, în evoluție.
- Nu e în regulă să investim doar în sezon sau extra-sezon, ci echilibrat. Spre exemplu, în extra-sezon oamenii nu sunt interesați de produsele tale.
- Prejudecată des întâlnită: oamenii care stau mult pe site (Time On Site mare) sunt cei mai valoroși pentru business-ul tău. Verifică acest aspect în cifre – s-ar putea să fii surprins să afli că nu e deloc așa.
DRAGOȘ MĂNAC, GENERAL MANAGER LIBERTY REVIVAL HOLDING: MONEY IS MADE WHEN YOU BUY, NOT WHEN YOU SELL
Care e scopul unei afaceri?
- Să creeze valoare
- Să creeze clienți
- Ca să creezi valoare îți trebuie un model – modelul lanțului valorii (value chain).
Cum alegi produsul/serviciul pe care vrei să-l livrezi:
- Nișă versus Commodity
- Monopol versus Competiție
- Intuiție versus Cercetare de piață.
- Idealul în business este să ai monopol.
- Dacă produsul/serviciul are valoare, aproape se vinde singur.
- La categoria Procurement trebuie să avem grijă pe partea de Sourcing și Purchasing.
- Dacă vrei să ai o afacere de succes, multiplicatorul valoric ideal în lanțul tău valoric ar trebui să fie între 3x și 10x, în funcție de tipul produsului pe care îl comercializezi. În Fashion multiplicatorul valoric este 3x.
- Pașii procurement-ului: Search (descoperirea produsului vizat) – Vizită pentru a testa produsul (oraș, târg, fabrică) – Relația (contact, contract, conflict) – partea logistică (landed price, INCO terms, LCL/LTL, Agent, Warehousing)
- E mai bine să lucrezi cu producători mici. Un producător foarte mare dă un timp de livrare de cel puțin 2 luni.
- E important nu doar să vinzi niște produse, ci să creezi un Brand Equity, să fii mai mult decât un distribuitor de produse din China la preț bun. Pe o piață din România care este mică, trebuie să lucrezi la integrare și pe verticală și pe orizontală
Foto: Alin Dobrin (vezi și albumul foto de pe Facebook)
GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour
Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora
Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club,Canopy,CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy,Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, Zelist
Epic Comfort by: Mobexpert
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM
Mândri să fim susținuți de:
Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews,Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR,TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta
Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin