LIVE BLOGGING GPeC SUMMIT 16-17-18 Mai 2017 (ziua 2, workshop-uri – sala Viena)
A doua zi de GPeC SUMMIT 2017 este dedicată workshop-urilor despre strategii inovatoare de conversie, optimizarea ratei de conversie, mobile, Google Analytics și social media. Consultați agenda completă a evenimentului.
Iată cele mai importante idei de astăzi, din sala VIENA:
WORKSHOP “CONVERSION OPTIMIZATION MASTERCLASS” – KARL GILIS (CO-FOUNDER AG CONSULT)
– Studiu de caz: înainte și după, site-ul http://www.ardennes-etape.com/.
–Usability este un proces continuu. După ce ai terminat redesign-ul site-ului tău, deja trebuie să faci alte schimbări, pentru că au apărut lucruri noi pe piață.
– Cunoaște-ți utilizatorii și oferă-le exact ce-și doresc de la tine! Astfel, vei primi și tu ceea ce-ți dorești. Exemplu de program de succes: Amazon Prime. #makeyourvisitorshappy
– Cam 80% dintre companii spun că sunt centrate pe utilizator; doar 8% dintre clienți sunt de acord cu acest lucru. „Pornește cu experiența clientului și apoi parcurge drumul înapoi către tehnologie” – Steve Jobs.
– Studiu de caz despre experiența utilizatorului: https://www.tui.be/nl (43% nu au o destinație în minte, 51% nu au o dată fixă de plecare).
– „Cunoaște visurile, speranțele, temerile, durerile, barierele și îndoielile utilizatorului tău!”
–Prima impresie este crucială. În pagina de rezultate ale lui Google, vei apăsa pe unul dintre primele trei rezultate. Fiecare pagină a site-ului trebuie să atragă atenția în 2-3 secunde. AȘA NU: https://www.kbc.be (fundalul video nu ajută la nimic în conversii). Airbnb a încercat fundalurile video, dar și-a dat seama că sunt inutile, așa că acum site-ul pare „plictisitor”, dar este ergonomic. La fel, Netflix care chiar vinde video!
– Sigur, folosești slide-uri pe prima pagină pentru că ai mai mulți parteneri care vor să-și promoveze produsele, dar nu ajută la site-ul tău. Mai bine pune ofertele în homepage, lumea va derula; sau folosește landing page-uri.
– Elimină lucrurile inutile din pagină. Scopul este ca utilizatorul să-și dea seama în vreo două secunde despre ce este vorba. Bara sticky de navigare afectează atenția clienților și scade rata de conversie.
– Listele (numerotate sau cu bullets) pot face minuni. Folosiți-le!
– Big bum Case (Joanna Wiebe – Copyhackers): Nu imita competiția fără să te gândești dacă sună firesc; ai curaj și diferențiază-te!
– Studiu de caz despre folosirea fotografiilor în site: folosește imagini mari; nu te sfii să pui mai multe; folosește modele/produse locale în cadru; personajele să privească spre interior.
WORKSHOP “YOUR ONLINE SHOP’S SUCCESS & GOOGLE ANALYTICS FIGURES” – LIVIU TALOI (CO-FOUNDER ECOMPEDIA.RO)
În prima parte, Liviu Taloi a trecut printr-un checklist de instalare pentru Google Analytics (GA). Participanții au fost rugați să aducă laptop-urile cu ei pentru a putea aplica în timp real sfaturile și trucurile de la acest workshop.
– Ideal ar fi să avem pe site Google Tag Manager – sunt foarte multe avantaje și te ajută mult să-ți organizezi script-urile de pe site-ul tău.
– Pentru a afla ce fac utilizatorii tăi pe site, deschide Google Analytics, apoi accesează tab-ul Behavior > Behavior Flow. De aici, de exemplu, putem observa că foarte mulți utilizatori adaugă produse în coș, ajung în pasul 1 de finalizare a comenzii și apoi se întorc în site și nu mai finalizează comanda. Acești pași trebuie analizați foarte bine pentru a vedea de ce clienții tăi nu se mai întorc să finalizeze comanda.
– În partea dreapta sus, în Google Analytics, primești notificări pe care trebuie să le rezolvi sau să le dai echipei care se ocupă de contul tău. Dacă sunt erori sau sfaturi de la Google speciale pentru contul tău, acestea vor apărea în tab-ul de notificări.
– Magazinul tău online este din București? Atunci trebuie să intri în Google Analytics pentru a afla dacă clienții din provincie convertesc mai bine în comparație cu cei din București. Rezultatele prezentate aici trebuie interpretate și apoi trebuie trecut la acțiune. În exemplul prezentat, comanda medie din provincie este mult mai mare decât comanda din București. Care ar putea fi factorul principal? De cele mai multe ori, prețul transportului este mai mare în provincie.
WORKSHOP “GROWING YOUR BUSINESS WITH SOCIAL MEDIA & ONLINE MARKETING” – IOANA BARBU (MARKETING DIRECTOR & MANAGING PARTNER BRIGHT AGENCY)
– Nu cred că orice formă de reclamă te poate ajută. Cea negativă cu siguranță nu aduce un plus de valoare afacerii tale.
– Știm că este important să facem social media, dar este foarte important să știm ce rețele alegem și de ce le alegem pe acestea.
– Facebook are peste 8 milioane de utilizatori în România, dar este foarte important să folosim targetarea și să ne alegem publicul cu care dorim să interacționăm.
– Instagram este o rețea cu o populație mai tânără, dar a crescut foarte mult în ultima perioadă în România. Trebuie folosit pentru experiența cu produsul tău și foarte puțin pentru partea de vânzare.
– Facebook a crescut foarte mult pe partea de video și au target-uri mari pentru viitor, dar YouTube rămâne cea mai populară rețea de video sharing.
– Conținutul video de tip infografic este în creștere și poate fi foarte util pentru afacerea ta online.
– Blog-ul este canalul de știri al unui brand. Este important ca acest canal să fie gândit ca un spațiu de informare pentru clienți și pentru cei care te urmăresc.
– GIF-urile și infograficele sunt în creștere, sunt tot mai apreciate de utilizatori și trebuie să ne folosim de acestea în comunicare.
– Ce scriu? Când scriu? De ce scriu? Și pentru cine scriu? De fiecare dată când gândim un post pe social trebuie să avem în minte aceste întrebări.
– Este important să căutăm ambasadorii de brand de pe social media (sau star fans – cum mai sunt numiți) și să le dăm putere acestora să realizeze conținut despre produsele noastre.
– Recomandare de canal de YouTube: Fight Mediocrity, www.youtube.com/user/phuckmediocrity.
– Un exemplu creativ din agenție: campania „Happy La Job” pentru eJobs România.
– Ambasadorii de brand sunt foarte importanți și trebuie să învățăm să-i apreciem și să ne folosim de pasiunea lor. Timp de 4 ani am lucrat la campania celor de la Samsung.
– Trebuie să strângem comunitatea pe site-ul nostru; să-i adunăm pe toți cei care ne urmăresc pe social media și să-i aducem în canalul propriu. Trebuie să-i cunoșteam și să le oferim avantaje.
– Un alt exemplu prezentat de către Ioana Barbu: fortzaecutine.ro
– Un exemplu de prezentare video 3D a unui produs, realizat de BRIGHT AGENCY pentru Beko.
https://www.youtube.com/watch?v=LB6ONPSrgyg