NETOPIA Payments: Numărul tranzacțiilor online a crescut cu peste 40% în 2019
Potrivit unui comunicat de presă emis de NETOPIA, în 2019 compania a procesat peste 2 milioane de tranzacții online lunar, prin card sau SMS. Aceasta a însemnat o creștere a numărului de tranzacții online procesate cu 41% față de 2018.
Conform datelor furnizate recent de reprezentații companiei, în 2019 NETOPIA a depășit pragul de 15 000 de comercianți parteneri iar numărul de utilizatori unici care fac lunar tranzacții online prin NETOPIA Payments a ajuns la 550 000. Cu toate astea, valoarea medie a tranzacțiilor a scăzut cu aproximativ 15% anul trecut, datorită diversificării serviciilor și produselor care pot fi achitate în prezent online.
Cea mai mare tranzacție înregistrată anul trecut în sistemul NETOPIA Payments a avut o valoare de aproximativ 24 500 euro și a constat în achitarea unui pachet de servicii turistice. Pe lângă turism, românii au mai făcut plăți digitale cu cardul pentru următoarele categorii: evenimente, home&deco, plata facturilor pentru utilități și shared mobility solutions.
„De la an la an observăm o creștere semnificativă a numărului de tranzacții online, ceea ce indică o consolidare a pieței în această direcție. Mai îmbucurător este faptul că cei mai mulți dintre utilizatori aleg să facă plățile de zi cu zi de pe propriile smartphone-uri, ceea ce le asigură o rapiditate mai mare în achiziționarea serviciilor sau produselor dorite. Pentru anul în curs, vizăm atât creșterea numărului de comercianți înrolați în platforma noastră, cât și a numărului de utilizatori care aleg plata online și ne dorim ca acest lucru să devină un obicei constant în viața cotidiană a românilor”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator al NETOPIA Payments.
Din totalul tranzacțiilor procesate annul trecut, 62% au fost făcut prin mobile și doar 38% din clienți au ales să efectueze plățile de pe desktop. În cazul plăților de pe telefonul mobil, aflăm că 75% dintre plătitori sunt utilizatori de smartphone-uri cu sistem de operare Android și 25% sunt utilizatori de iPhone.
Segmentul de vârstă predominant (42%) al utilizatorilor care fac plăți online este de 25-34 ani, urmat de segmentul 35-44 ani (26%) și de tinerii cu vârsta între 18-24 de ani (12,5%). Bărbații sunt predominant utilizatorii care efectuează tranzacții online, aceștia având o pondere de 72,5%.
Bucureștenii și clujenii face cele mai multe plăți online. Potrivit statisticilor NETOPIA Payments, în topul regiunilor de unde se înregistrează cele mai multe tranzacții online se află Bucureștiul (43%), urmat de Cluj (11%), Timiș (7,5%), Brașov (6%), Iași cu peste 4% și Sibiu cu 2,5%.