Piața de marketing digital din România cunoaște cea mai bună perioadă de dezvoltare
[Comunicat de presa five elements digital] România încă este o țară cu costuri modeste de marketing digital, care se vor îndrepta către valori europene în următorii ani.
În contextul digitalizării accelerate și a creșterii consumului online, piața de marketing digitală atinge un nou nivel de maturitate și cunoaște cea mai bună perioadă de dezvoltare, arată five elements digital, una dintre cele mai importante agenții de marketing digital enterprise. Astfel, companiile alocă bugete de promovare cu 30% mai mari decât în anii anteriori pentru strategii SEO și cu 10% mai ridicate pentru campanii PPC, pe care le vor mai sofisticate.
“Anul începe ambițios, cu mulți clienți noi și noi proiecte și investiții de la clienții existenți, semn că există o dorință puternică de promovare atât a companiilor mari, cât și a celor medii, fie business-uri care vând servicii, fie magazine online. Desigur, creșterea cererii pentru servicii de marketing digital, în special pentru SEO, este direct proporțională cu creșterea comerțului electronic, dar și a concurenței din fiecare piață. După pandemie costurile de advertising au crescut enorm, cu minimum 30% doar în primul an. De asemenea, a existat o scurta perioadă de stagnare și corecție, dar trendul în ultimele 6 luni este spre creștere. Motivele sunt mixte – pe de o parte faptul că mai este loc de crescut, pe de altă parte faptul că piața este mai dificilă – puterea de cumpărare este mai mică, iar concurența mai mare în fiecare domeniu, ceea ce trebuie compensat printr-un efort mai mare de marketing. Trecând peste dificultățile de moment, România încă este o țară cu costuri modeste de marketing digital care se vor îndrepta către valori europene în următorii ani”, punctează Steffen Heringhaus, fondator five elements digital, care pentru 2024 estimează gestionarea a unor bugete de promovare de 5 milioane de euro.
Cererea pentru servicii de marketing digital, în special SEO și PPC, se menține ridicată, five elements digital estimând o diferență de +50% în acest an față de anul trecut. Cele mai multe solicitări vin de la companii de tip enterprise și companii medii, care de atlfel alocă cele mai mari bugete de promovare. Un interes crescut se remarcă însă și din partea IMM-urilor locale, care conștientizează nevoia de investiție accelerată în promovare online care să le ajute să scaleze în business.
“Pe segmentul corporate, rezultate pot fi obținute rapid, cu randamente foarte mari, avand în vedere autoritatea mai mare avută în Google. Firmele de tip IMM au mai multe provocări și astfel rezultatele se văd într-un timp mai îndelungat. Bugetele cu siguranta au crescut, dar foarte important este că și așteptările companiilor devin mai realiste. Este nevoie de calitate, iar canalul SEO este, pe lângă canalul PPC, de reclame plătite, cel mai important pilon de promovare pentru multe firme. Clienții au nevoie de calitate și de campanii susținute. Chiar dacă serviciile promovare sunt prestate într-un final offline și local, vânzarea se inițializează mai des online, fapt ce a crescut interesul companiilor pentru campanii digitale. Totodată, clienții sunt mai educați în acest sens și cer campanii mai sofisticate și bine pregătite”, explică Steffen Heringhaus, fondator five elements digital.
Astfel, în paraleI cu dezvoltarea segmentului de ecommerce, care este momentan sub 10% – 12% din totalul pieței de retail, transformarea digitala accelerează și în alte industrii și pe alte segmente, fiind un interes crescut pentru promovare online și din partea companiilor B2B.
Din punct de vedere tehnic și al tacticilor de marketing digital, domeniul este definit de câteva tendințe care aduc schimbări importante, printre care faptul că începe era cockieless și faptul că abordarea omnichannel devine din ce în ce mai predominantă ca mod de gândire și de proiectare a campaniilor. De asemenea, brand marketingul devine mai important, iar conținutul de tip marketing va deveni mai calitativ.
În ceea ce privește creșterea folosirii inteligenței artificiale în marketing digital, aceasta va fi prezent într-un mod temperat, deoarece conținutul creat de un soft nu este la fel de calitativ ca cel scris de oameni și prin urmare nu aduce rezultate bune pentru site-ul promovat. AI-ul va fi folosit mai degrabă ca un tool de eficientizare a muncii.
————————————————————————————————————————————————-
Despre five elements digital
Fondată în 2009, five elements digital este una dintre principalele agenții de marketing digital enterprise, cu un portofoliu solid de clienți și campanii corporate, dar și IMM-uri, printre care brandui ca PROTV, Vodafone, Imobiliare.ro, Ariel, Lenor, Fairy, Bestjobs, Clinicile Dr. Leahu, acum parte din Regina Maria, și alții. În total, compania are peste 40 clienți din domeniile FMCG, publishing, ecommerce, medical, lifestyle, real-estate, cu rată de fidelizare de peste 90%. five elements digital înregistrează lunar, pentru clienți, peste 75 milioane vizite din SEO, crescând prezența organică în Google a companiilor. În 2023, five elements digital a fost nominalizată a 4-lea ani la rand Best (Small) SEO Agency la European Search Awards 2023 si al 3-lea ani la rand Global Search Awards.