Primele rezultate ale sondajului 2Performant despre starea generală în e-commerce pe timpul crizei COVID-19

Survey-ul este inițiat de 2Performant și este în desfășurare putând fi completat aici: https://bit.ly/2xHu7qD

În baza celor 162 de răspunsuri înregistrate până acum, vă prezentăm rezultatele:

Premisă: 2Performant a derulat un blitz-survey (chestionarul a fost lansat pe 14 martie 2020, în jurul orei 22:00) în rândul magazinelor online din portofoliu. GPeC a recomandat magazinelor online din comunitate să completeze chestionarul în această dimineață (15 martie, ora aprox. 09:00 AM), iar acum vă prezentăm rezultatele (parțiale) bazate pe 162 de răspunsuri:

  • Peste 90% din magazinele online care au răspuns la chestionar consideră că business-ul lor va fi afectat de criza COVID-19, dintre acestea cele mai importante verticale afectate fiind Fahsion, Home & Garden și un procent semnificativ (20,4%) înregistrat în categoria Altele – fapt care demonstrează rapiditatea completării survey-ului de către reprezentanții magazinelor online.
  • Riscul COVID-19 a fost discutat intern în cadrul companiilor de către 89,9% din respondenți – fapt care arată responsabilitate din partea magazinelor online în ceea ce privește conștientizare asupra efectelor virusului în rândul echipelor interne din companie
  • Imensa majoritate a respondenților (91%) consideră că business-ul magazinelor online va fi afectat într-o măsură pornind de la Moderat (26,9%) la Mare (28,8%), până la Foarte Mare (35,3%)
  • Majoritatea respondenților (reprezentanți de magazine online) sunt optimiști: 42,4% spun că starea de spirit din interiorul companiei este bună, dar sunt precauți și fac planuri pentru viitor. 31% sunt îngrijorați, iar 25,3% se consideră bulversați / dezorientați și nu știu ce decizii să ia în acest moment.

starea generala ecommerce criza covid-19

  • Imensa majoritate (87,5% din respondenți) semnalează scăderi ale vânzărilor în această perioadă comparativ cu perioade similare ale anilor trecuți.
  • Majoritatea respondenților (55 de voturi din 162) consideră că segmentul e-commerce românesc va fi afectat timp de 3 luni începând de acum (până aprox. pe 15 iunie 2020), în timp ce 31 de respondenți spun că efectele crizei se vor resimți mai mult de 6 luni, iar 29 din ei cred că vor trece peste această criză în doar 2 luni. Concluzie: majoritatea respondenților consideră că efectele crizei se vor resimți între 2 și peste 6 luni.
  • Doar 10% din respondenți au înregistrat creșteri ale vânzărilor online în această perioadă (n.r. probabil, magazine online care comercializează produse corelate cu efectele crizei)

starea generala ecommerce criza covid-19

  • Vânzările magazinelor online au scăzut drastic (din punct de vedere declarativ): 27 de respondenți au declarat că vânzările au scăzut cu 50%, iar 22 de respondenți spun că vânzările au scăzut cu până la 80%. Cifrele sunt prezentate integral în infograficele alăturate.
  • Aproape jumătate din respondenți – 48,1% (reprezentanți de magazine online) spun că au deja întârzieri în livrarea produselor din partea furnizorilor și 69% din ei cred că vor avea dificultăți în livrarea produselor în viitorul apropiat.
  • Timpul mediu de livrare estimat de către aceștia în viitorul apropiat este cuprins între 3 și 5 zile în proporție de 49,7%.
  • 29,1% din magazinele online respondente spun că aduc marfa din China.

starea generala ecommerce criza covid-19

Chestionarul este în desfășurare, iar magazinele online sunt invitate să își exprime opinia pentru a avea un tablou acurat asupra impactului COVID-19 în comerțul online românesc. https://bit.ly/2xHu7qD