Provocări actuale și soluții de viitor în curieratul din România
Piața de curierat din România este în continuă dezvoltare pentru a se alinia la așteptările clienților, fie că sunt business-uri sau persoane fizice. Acest lucru aduce cu sine o serie de challenge-uri pentru firmele de curierat, provocări despre care am discutat și noi cu Felix Pătrășcanu, Managing Partner FAN Courier, la ediția GPeC SUMMIT din noiembrie 2019. Am aflat, printre altele, că lucrurile au potențial de schimbare în bine dacă principalele motoare de creștere lucrează împreună în această direcție.
Una din provocările pieței de curierat este lipsa de încredere pe care o au clienții față de magazinele online sau prestatorii de servicii de curierat. Românii încă sunt reticenți la plata online cu cardul, cash on delivery fiind metoda preferată de plată în 75% din cazuri. Această metodă de plată, deși e percepută ca fiind mai ”sigură” de cumpărători, îngreunează activitatea curierilor: fie clientul nu are cash la momentul livrării sau curierul nu are rest și trebuie să refacă traseul a doua zi, și este riscant când curierii au asupra lor sume mari de bani. De aceea magazinele online ar trebui să inspire încredere și să încurajeze plata cu cardul, fiind și cea mai sigură, mai rapidă și nu impactează negativ nici activitatea curierilor.
Trebuie să avem un pic grijă, împreună, spun asta clar și răspicat, să ducem lucrurile la următorul nivel. Plățile pot fi făcute direct pe site, legea e de partea consumatorului. (…) Trebuie să le arătăm un pic că există seriozitate în lucrurile astea, iată, sunt evenimente de acest gen la care vin o mulțime de magazine care vor să facă business-ul corect și în care poți să ai încredere.
Un alt challenge în curierat este resursa umană, mai precis așteptările noilor generații de la angajatorii din domeniu. Aceștia trebuie să studieze mai bine comportamentele noilor generații (Millennials, generația Z), să afle ce își doresc de la un job și să vină cu abordări noi atunci când fac angajări. Este foarte important ca angajatorii să observe comportamentele noilor generații pentru a avea o viziune despre cum arată atât viitori angajați, cât și viitorii lor clienți.
În ceea ce privește alternativele de livrare, FAN Courier au testat până acum livrarea la pay point și livrarea în lockere, dându-le magazinelor online posibilitatea de a oferi o alternativă la livrarea 9-17 la domiciliu. Au investit, de asemenea, în serviciul de mobile POS pentru a ușura plata la livrare, însă Felix ne mărturisește că încă sunt foarte puține business-uri online care s-au înrolat în acest proiect. Este un efort financiar la început, dar care pe termen lung poate aduce profit.
Pe viitor, dezvoltarea pieței de curierat va depinde deopotrivă de schimbarea de atitudine a business-urilor și de implementarea soluțiilor tehnologice (automatizări, AI etc.) care să ușureze întreg procesul, de la comandă la livrare. Află detalii despre aceste provocări și soluțiile posibile în interviul integral de pe YouTube.
Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Silver Partner: Retargeting
Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour
Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA
Refreshed by: PEPSI
Official Coffee: NESPRESSO
Official Radio: Kiss FM
Official Hosting: Hosterion
Limousine Service: City Limo
Ne bucuram ca exista solutii de viitor in curierat.