Less is more: Lucruri esențiale în strategia de marketing a unui magazin online

quote header catalin macovei

Facebook Ads sau Google Ads? Ce produse aleg să promovez și cum construiesc o strategie de marketing eficientă? Știm că orice antreprenor și-a pus aceste întrebări la momentul lansării magazinului online, iar răspunsurile, după cum bine știm, depind de la caz la caz. Cătălin Macovei, Co-Founder MOLOSO, ne-a dat câteva exemple de răspunsuri la aceste întrebări, bazate pe rezultatele unor analize recent aplicate unor magazine online din portofoliu. 

”Less is more” a fost motto-ul lui Cătălin în timpul prezentării lui de pe scena GPeC SUMMIT și din timpul interviului. În urma analizei desfășurate vara trecută, el a depistat că, de fapt, într-un magazin online cel mai mare procent din venituri (60%) este generat de 1% din produsele de pe site. Mulți antreprenori nu se uită la acest aspect și, din dorința de a vinde cât mai mult, aduc multe produse pe site, produse care de multe ori nu prezintă foarte mult interes pentru publicul țintă. Aici intervine, deseori, rolul unei agenții specializate care se uită pe performanța produselor, analizează care sunt cele mai profitabile și construiește o strategie de promovare, de generare de feed de produse targetat către publicul cel mai interesat.

Pe lângă acest aspect, retenția cumpărătorilor este foarte importantă. Când un magazin online construiește o strategie de marketing, nu trebuie să se concentreze doar pe atragerea de clienți, ci și pe retenția acestora. Este foarte util ca magazinele să poată pune la dispoziție, de exemplu, produse adiacente celor din comanda inițială, pentru a încuraja utilizatorii să facă cumpărături recurente.

Google Ads sau Facebook Ads?

Mixul efectiv contează. Sunt două canale care se măsoară diferit, sunt două lucruri total diferite.
Google este canal de performance, Facebook este canal de marketing.

În cazul acesta, trebuie analizat care canal este mai potrivit pentru tipul de business: Facebook este mai indicat pentru site-uri de fashion sau pentru produse noi lansate, de exemplu, pentru că este mai mult un canal de awareness. Google funcționează mai eficient pentru produse cu vechime, cunoscute în piață, sau pentru domenii ca IT&C. 

Bugetul, de asemenea, nu trebuie să fie împărțit neapărat 50/50, totul depinde de nișa pe care business-ul activează și de profilul cumpărătorilor. Cătălin sfătuiește antreprenorii să construiască un plan de business bine structurat de la început, pentru a ști către ce să aloce bugetul, cum să-l împartă și, de asemenea, să fie atenți la costurile suplimentare (costurile de ambalare, de exemplu) care pot apărea pe parcurs.

Află detalii despre cum să construiești o strategie de marketing eficientă și care este rolul automatizărilor în campaniile de marketing online, urmărind interviul integral pe YouTube. Nu uita să te abonezi la canalul de YouTube GPeC pentru mai multe interviuri și noutăți din e-commerce!

 


GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Silver Partner: Retargeting

Partener al Competiției Magazinelor Online: Carrefour

Eveniment susținut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl’s, Luigi’s Box, MOLOSO, New Black, RTB House, SEPHORA

Refreshed by: PEPSI

Official Coffee: NESPRESSO

Official Radio: Kiss FM

Official Hosting: Hosterion

Limousine Service: City Limo